Oldboy
Oldboy: Ventilationen ska inte gå från badrummet ut i huset till köksfläkten. Badrummet måste ventilera ut sig självt. Om lukten inte går att ventilera bort så är det otätt någonstans runt dörröppningen. Täta med tejp som sitter. Prata med hantverkarna imorgon och be att de fixar så att det inte luktar in i huset. Att det luktar illa kan ju betyda vad som helst, t ex att det luktar avlopp
4 svar · 2,0k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: 99%-sannolikhet att ventilationen är kass :(
2 svar · 774 läst
NiklasPalmgren
NiklasPalmgren: [citat] Bra fråga! Min ursprungliga tanke var väl om den tidigare ägaren som tog bort plastmattan var slarvig med sin städning och lämnade damm med fibrer kvar under klickgolven som han sedan la på. På så vis skulle ju koncentrationen i luften kanske bli förhöjd när vi plockade bort golvet och de gamla dammet "väcktes till liv".
14 svar · 4,7k läst
·
M
musikhelle: Uh det där såg inte trevligt ut. Och rejält med sprickor. Ser mer ut som avföring och småflugor. Avföring av flugor eller spindlar. Skönt hon flyttar snart. Så hon har hållit sig borta därifrån. Men ny hyresgäst lär väl få samma problem. Skulle nog sanera möbler,säng för o inte få med mig skiten.
48 svar · 24,0k läst
·
F
faf: [citat] Du får ju sätta på foliehatten, annars blir det sådana här störningar! Det är inte bara för att den är snygg den är bra :cool:
14 svar · 10,3k läst
·
B
Byggdjuret: Men om det nu kommer från gruset under huset. Då borde inte det göra någon skillnad att måla väggarna. Men den radon som kommer upp borde späs ut ganska ordentligt. Du får väl täta mellan platon och vägg. Eller så gör du nått ordentligt. Monterar FTX. Då får du bra luft i hela huset. Förresten hur kom du på att det var gruset under huset som var boven? Gjorde du hål i
9 svar · 4,8k läst
Staffans2000
Staffans2000: Det beror på vilken relion du bekänner dig till. Saliga äro asbestsanerarna, ty de skola ruinera mig. De profana trosbekännarna rycker istället på axlarna och skrapar på. Det är bara att välja. Staffan P.s. Under tiden du läser mina visdomsord, har du andats in ca: 50 asbetsfibrer som helt normalt svävar omkring i luften.
1 svar · 6,1k läst
·
B
Byggdjuret: Gör en ordentlig översyn av ventilationen. Fortsätter problemen kan du testa luften. Men bra ventilation är viktigt oavsett...
7 svar · 2,0k läst
JLyck
JLyck: https://www.anticimex.com/sv-se/skadedjursproblem/identifiera-skadedjur/vaggloss/
3 svar · 10,1k läst
·
Evakarin54
Evakarin54: Tack, jag ska nog testa..
2 svar · 3,0k läst
B
Byggdjuret: [citat] De måste finnas käk för att möglet ska kunna leva å frodas. Men det är enligt mig ingen fara att bo i ett hus där det funnits mögel. förutsatt att det är borta förstås. Nä oroa dig inte för mögel. Att det varit mögel i huset behöver inte hindra dig ifrån att buda. Men det är klart att mäklaren tycker det är perfekt...:D Det säger de om allt;)
18 svar · 4,7k läst
·
Kastanj
Kastanj: Hej, ja har stängt av huvudsäkringarna så ingen ström och stängt av inkommande fjärrvärme ute i skåpet. Ändå så tjuter de. Vet ibte vad som tjuter. Blir galen. Mest på under våningen. Mvh.
25 svar · 12,6k läst
MariaiÖstergötland
MariaiÖstergötland: Det är möjligen så att få personer har tid att stå och titta när varje enskild insekt eller spindel utför sina behov. Då klumpar man ihop och generaliserar; "Det är flug- eller spindelskit", därför att för de flesta spelar det inte så stor roll. Skit som skit. Har man däremot en spindelfobi, vilket jag inte vet om du har, så förstår jag vitsen med att veta skillnaden. Kanske är
3 svar · 1,5k läst
A
alex86: Jag har ett RIF100 från aquagruppen 0,62 i järn och tydlig svavelvätelukt. Kopplat efter hydropress. Det funkar bra. Enda negativa att det backspolar vid varje 2m3 och det låter väldigt mycket. 13900 kr fick jag ge.
4 svar · 2,1k läst
C
Chrissss: Toppen! Skåpet är på väg till tippen så ytan förblir tom
2 svar · 5,5k läst
·
V
verktygsgurun: Gamla fuktskador måste spärras med spärrfärg eller som man gjorde förr med shellack annars blöder fuktskadan igenom. Precis som vid kvistar/knaggar.
22 svar · 6,3k läst
·
B
Baloo11: [bild] Vad är detta undrar jag ?
9 svar · 8,6k läst
·
Max1985
Max1985: Fick provsvar idag och det var ej någon asbest :-)
2 svar · 3,4k läst
·
L
lassebrun: Som jag misstänkte. Tack för snabbt svar!
10 svar · 4,0k läst
·
Jonatan79
Jonatan79: Knappast, även om det är så är det så lite. Var försiktig när du skrapar bort bara så det inte dammar onödigt mycket
3 svar · 2,8k läst
·
E
Entropy: Titta pa www.centriair.com. Apparaten heter DEO och anvands kommersiellt.
1 svar · 1,6k läst
J
Jan-Allan: MYCKET FINA SVAR I DENNA tråd har jobbat med asbets under 60 70 talet såg ibland ut som en bagare när vi svarvade i ferrobestos som innehöll asbets fick se statistik på senare 70 talet att det oftast var rökare som fick canser medan icke rökare gick fria har under ett 20 tal år genomgått lungkontroll men undrar om inte lungrönken kan ge lika mycket utslag. men nu när vi vet mer, och
15 svar · 6,5k läst
·
Hep
Hep: Trist med förfulningen av ditt närområde. Fast jag är inte riktigt med på vad som gör det så brandfarligt. Lastpallarna i sig är väl inte värre än att bo granne med vad som helst som kan brinna, men inte riskerar att självantända. Eller vad missar jag? Är det någon annan verksamhet hos grannen som gör att brandrisken ökar?
1 svar · 1,1k läst
·
P
Per-ErikJ: Hej, Japp, fick svar från jourhavande biolog.. Blåsbaggen Anthocomus fasciatus
9 svar · 3,6k läst
·
A
Ahava: Tror du att det är risk för att några andra trähungriga kryp flyttar in genom att bäras in med veden?
2 svar · 2,0k läst
Picad
Picad: [citat] Hur menar du med öppet? Det är en hel platta inne i själva uthuset men hur det ser ut under den är jag inte säker på. Har börjat gräva ut framför luckan men inte lyckats få upp den än. Ja det är ju också något att fundera på. Fastigheten ligger dessutom intill ett grustag så det gör mig också lite fundersam kring om det komplicerar saken ytterligare.
5 svar · 2,5k läst
·
MariaiÖstergötland
MariaiÖstergötland: [citat] Hoppas det läker snart. Trevlig helg!
10 svar · 9,3k läst
·
Y
Yxiii: Fick svar från Anticimex att det inte rör sig om äkta hussvamp. Men vi rekommenderas att byta ut taket och korsvirket som är rötskadat. något vi ändå tänkt göra men dragit ut lite på det. Ingen som har en bra takfirma att rekommendera?
3 svar · 2,3k läst
·
Staffans2000
Staffans2000: [citat] Men nu vet du. Det går alldeles utmärkt att låta henne sova i samma rum som en varmvattensberedare, och ventilationen är inte heller ett problem pga. rummets storlek. Din oro visade sig vara obefogad. Problemet löst. Staffan
13 svar · 2,8k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.