Hej!

Jag har precis kommit tillbaka till min lägenhet (etta) efter att ha befunnit mig i mitt familjehem i nästintill 2 månader (spenderade dock två nätter i lägenheten för lite mer än en månad sen). Jag såg på mitt påslakan dessa "pluppar" som jag inte riktigt vet vad de var för något, men min första misstanke gick direkt till vägglöss. Dessa fanns även på mitt underlakan (ca. 10-15 st är min gissning). Jag skakade dock av mina lakan snabbt utomhus direkt när jag såg dessa och de är nu i tvätten så jag har inte möjlighet att inspektera vidare (borde kanske ha gjort det tidigare). I storleken var de som ett sesamfrö ungefär (trodde först att det var det då jag tidigare ätit knäckebröd med sesamfrön på i sängen).

Har som sagt dock inte varit i min lägenhet på ungefär två månader och har inte hört heller något om att en granne skulle ha vägglöss. I mitt familjehem har jag inte heller märkt något i mitt sovrum alls under tiden jag varit där och har bara fått ett märke som kliar (men som kan möjligen bero på något helt annat). Har än så länge inte sett några andra tecken på vägglöss men vet inte heller helt vad jag bör leta efter.

Är det någon som vet vad detta kan tänkas vara eller vad mer jag bör göra?

• Vit textil med misstänkta vägglöss liknande sesamfrön.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är möjligt att det inte är djur alls heller, men tycker inte annars att smulor ser ut sådär...

Om du har hemförsäkring bör det finnas avtal med Anticimex eller Nomor som kan hjälpa dig med en identifikation. Hade varit bäst om du sparat några i en burk.
Vägglöss kan man fånga med dubbelhäftande tejp längs golvlister under sängen t ex.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.