Hej!
Liksom många andra undrar jag också om någon med erfarenhet kan ge svar på om detta är något att vara försiktig med. Materialet runt röret ser väldigt fibröst ut, men är svårt att komma nära då det ligger några dm in under golvet som ännu inte tagits upp. Röret är för värmesystemet (som ska bytas ut), och jag misstänker att det är en böj där isoleringen sitter.
Mvh Per
Liksom många andra undrar jag också om någon med erfarenhet kan ge svar på om detta är något att vara försiktig med. Materialet runt röret ser väldigt fibröst ut, men är svårt att komma nära då det ligger några dm in under golvet som ännu inte tagits upp. Röret är för värmesystemet (som ska bytas ut), och jag misstänker att det är en böj där isoleringen sitter.
Mvh Per
För mig ser det här mer ut som glasfiberdå fiberna ser mer raka ut. Jag kan dock inte garantera till 100% att det inte är asbest, men det är ändå en låg risk.
Tack för svar! Vi har misstänkt rörisolering på flera ställen i huset. Undrar nu om denna är något att skicka in på analys? Känns mjuk när man klämmer på den och förkolnar när den eldas men tar inte direkt eld utan glöder bara lite.. se bild!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej inte asbest men munnskydd om du får tag i något.P Pgam skrev:
Klicka här för att svara