2 012 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Mäta luften?
Kan man mäta luften och se om det finns ämnen i huset som är farliga?
Bor i ett hus från 60 talet. Vi känner oss alltid täppta i näsan när vi sovit.
Bor i ett hus från 60 talet. Vi känner oss alltid täppta i näsan när vi sovit.
Kolla med kommunens miljöförvaltning. Kan tänka att företag som Anticimex eller Ocab gör sånt också.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Dags att se över ventilationen?
Kanske för lite ventiler?B Byggdjuret skrev:
Är bara en på ventil på skorstenen, fläkt på toa och en ventil i ett sovrum som går upp till vinden. Ena delen av huset är nybyggd 2010. Där finns ingen ventil alls. Har pellets och värmepump som uppvärmning. Värmepumpen kanske med påverkar det?
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Gör en mögelkoll.
Allvetare
· Stockholm
· 3 063 inlägg
Gör en ordentlig översyn av ventilationen. Fortsätter problemen kan du testa luften.
Men bra ventilation är viktigt oavsett...
Men bra ventilation är viktigt oavsett...
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
