Vi är mitt i en totalrenovering i ett hus från 1968. Vi har stött på det mesta skit man kan tänka sig. Ena badrummet var utrivet när vi köpte det och vi påbörjade att slipa till kakelfixet för att förarbeta innan vi tog in hantverkare som kunde göra klart badrummet. Sedan stoppade vi just för att huset va från 1968 för att skicka fixet för asbest analys. Såklart va där asbest I skiten med...

Nu till frågan. Borde man göra total asbestsanering eller som vi funderat på och bara få dit en "asbestsnubbe" som kan ta hand om allt löst skit ( avfallet ) och sedan stänga in resten av fixet som fortfarande är "obrutet" ?

Vi är lite rookies med detta och har redan lite ångest att vi spridit skiten i huset...

Tacksam för råd och idéer.
 
  • Gilla
Andrews
  • Laddar…
BirgitS
Välkommen till forumet!

Om ni röker så sluta omedelbart eftersom det dels är farligare än att utsätta sig för asbest ett fåtal gånger och dels gör asbest mycket farligare.

Det går både att anlita folk för att ta hand om asbest och göra det själv. Man kan läsa vad arbetsmiljöverket skriver om hur man går till väga med luftsluss, engångsoverall, ansiktsmask etc.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.