7 798 läst ·
17 svar
8k läst
17 svar
Nybyggt hus i Lappland försvann i slukhål
Sida 1 av 2
På konsumentens sida
· 3 630 inlägg
Det som skulle bli drömhuset är nu helt borta.
Du kan läsa artikeln här: Nybyggt hus i Lappland försvann i slukhål
Du kan läsa artikeln här: Nybyggt hus i Lappland försvann i slukhål
Besserwisser
· Västra Götalands
· 11 232 inlägg
När jag var i Florida 2013 så dog en man när hela sovrummet han sov i försvann i ett sänkhål. Han kunde inte räddas, och hans kropp återfanns aldrig. Huset revs sedemera och det var väl tur, för hålet öppnade sig igen 2015.
Jag kan hålla mig för skratt när det gäller sänkhål och hus... Som tur är så har vi inte samma geologi i Sverige (den är iaf mycket ovanlig här) så man behöver inte ligga sömnlös för just den risken här.
Jag kan hålla mig för skratt när det gäller sänkhål och hus... Som tur är så har vi inte samma geologi i Sverige (den är iaf mycket ovanlig här) så man behöver inte ligga sömnlös för just den risken här.
Kan jag beställa ett sånt där slukhål till Statsrådsborgen i Helsingfors?
Förresten gör det ingenting om hålet råkar sluka hela Helsingfors såvida regeringen ingår..... men var snälla och leverera slukhålet på ett annat datum än första april.
Förresten gör det ingenting om hålet råkar sluka hela Helsingfors såvida regeringen ingår..... men var snälla och leverera slukhålet på ett annat datum än första april.
Medlem
· Västerbotten
· 872 inlägg
Det var i alla fall kul att få läsa ett aprilskämt från en redaktion som klarar av att hålla masken.
Dagstidningarna häromkring har på senare tid byggt upp ett stark behov av att avslöja skämten långt innan folk hunnit se dem, vilket mest bara skapat sura miner i kommentarsfälten så att säga.
Administrator
· Skåne
· 8 684 inlägg
April april 
För många år sedan så hittade en kollega till mig ett sådant hål (dock lite mindre) hemma i källaren. Det var visst ganska nervöst ett tag innan kommunen, försäkringsbolaget och gruvbolaget hade rett ut det hela. Han bor såvitt jag vet fortfarande kvar i samma hus i utkanten av Essen, Tyskland. Tydligen är hela regionen som en schweizerost då man har brutit stenkol där sedan stenåldern(?) ungefär.
Min ekonomi och mina drömmar försvann i ett slukhål...