Artikelkommentarer
Redaktionen: Den lilla skara som producerar egen el via solceller, vindkraftverk och vattenkraftverk växer enligt en undersökning som Svensk Energi gjort. Elbranschen vill att det ska bli enklare för kunderna att kunna tjäna på att vara mer aktiva. Du kan läsa artikeln här: Allt fler producerar egen el
Ej verifierad: Skrivet av: Erik K Ta kontakt med en eller flera entreprenörer så får du en eller flera/förslag på ritningar på din trädgård gratis i regel.Du själv vet ju bäst hur du vill ha det så att anlita en landskapsarkitekt verkar vara hiskligt dyrt med 15-20 kr /kvm då stora delar av tomten blir oftast gräs .Prata med samråd istället med entreprenörerna om vilka former man önskar tex
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Fortsatt låg husprognos men inbromsad nedgång
Ej verifierad: Skrivet av: Stefan Det vore också intressant att veta vilka krav som ställs om man vill ha en vattenmantlad vedkamin i hallen. Tänkt som primär värmekälla. (Nya hus behöver ju inte så mycket uppvärmningseffekt, så kombination av primär uppvärmning och myseldning är ju logiskt. Hallen är också logisk då där finns trappan upp till ovanvåningen, så att direktvärmen till luft kan
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Mi Leijding får inte bygga upp sin kolonistuga igen
Ej verifierad: Skrivet av: Dn Galet =)
Ej verifierad: Skrivet av: pegasen dom är väldigt snabba på att sälja sina bergvärmepumpar men uppstår problem så är dom väldigt långsama att åtgärda problemen vi har haft problem i 7 månader men dom bara förhalar vi får alldrig ett riktigt svar pumen läcker vatten+isbildning i pumpen mängder med rost.drar extra med ström dom vill väll att deras garanti ska gå ut tack
Ej verifierad: Skrivet av: KnockOnWood Du har säkert rätt Nerre. CE-märket kan nog köpas i närmaste tidningskiosk i Hong Kong, och är ingen kvalitetsgaranti. Min handdukstork, som satte eld på duschrummet och höll på att bränna ner hela huset var naturligtvis CE-märkt. Till ingen nytta.
Ej verifierad: Skrivet av: Ahmad När är det dags egentligen? Politiker är till för att skapa regler och lagar och medborgarna får vara med och bestämma. Men.... jag förstår inte egentligen, det är mycket snack om att minska kol-utsläppen hit och dit. men det känns som det inte görs. Jag tycker att det finns tillräckligt med alternativ energi för att kunna klara av det mesta.. men nu väntar vi på
Ej verifierad: Skrivet av: SOUBA Vilken "tur" Mig veterligen brukar det kosta mer att koppla sig på kommunalt VA än att fixa eget:)
Redaktionen: Det behövs betydligt fler bostäder i Stockholm än vad man först trott, och strandskyddet bör ses över i länet. Du kan läsa artikeln här: Behovet av bostäder större än beräknat
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst " Tomten ligger utanför detaljplanerat område, och det enda kravet från kommunens sida var att huset skulle ligga 4,5 meter från tomtgränsen samt att berörda grannar skulle godkänna bygget, berättar sonen Niklas Wennberg"
Ej verifierad: Skrivet av: Torleif Malm Innan rucklet rivs borde man i varje fall kontakta Riksmuseet. Det finns enligt LT nämligen termiter i huset och det måste vara tämligen unik observation på våra breddgrader!
Ej verifierad: Skrivet av: Rikard "Krypgrund va säkert jättebra när det kom, nu är det en riskkonstruktion" Lite vid sidan av tråden men krypgrund är en jättebra konstruktion om den byggs rätt. Det här finns på webbplatsen ovan: http://www.trygghetsvakten.se/om-krypgrunder/10-skal-att-bygga-pa-krypgr...
Ej verifierad: Skrivet av: Em Måste man ha bygglov för något sådant?
Ej verifierad: Skrivet av: Gäst Det tråkiga är att husföretagen nog allt som oftast kommer skärpa till sig rejält om dom är med i TV, så vi kommer säkert inte få se hur det VERKLIGEN går till för genomsnittsbyggaren.
Ej verifierad: Skrivet av: byggankan Jag tycker det är ett bra förslag, man måste få ta ut vad det faktiskt kostar att äga lägenheten. Däremot så tycker jag inte det är bra om det kombineras med de förslag som finns om att försvåra för bostadsrättsföreningar att ha åsikter om andrahandsuthyrning. Som anonym skriver så kan det ju bli att man köper på sig många lägenheter bara för att hyra
Ej verifierad: Skrivet av: Brood Snart smäller det och priserna kommer att rasa....
Ej verifierad: Skrivet av: Brood Tror oxo det kommer öka med tiden.
Ej verifierad: Skrivet av: Johan Hm...Detta låter ungefär som om politikerna skulle införa en kollektiv drivmedelsskatt så att även Lars Karlsson som bor i Stockholm innerstad ska betala trots att han aldrig i sitt liv ägt vare sej bil eller köpt Etanol/Bensin/Diesel???
Ej verifierad: Skrivet av: mortb Visst finns det olika grader på skalan mellan överflödskonsumtion och torftighet, men vore det inte större enkelhet att inte bygga nytt utan att uttnyttja hus som redan finns?
Ej verifierad: Skrivet av: Hasse OK, nu fattar, jag det rör sig om ett Älvsbyhus!
Ej verifierad: Skrivet av: KnockOnWood Jaja, om du uppfattar det helt seriöst kanske du inte var medveten om att det var lördag igår ;) Men för att vara lite seriös då: Om man inte behöver tillföra värme behöver man ingen golvvärmeinstallation, skorpioner eller ej.
Ej verifierad: Skrivet av: billy_baver Blir man stressad av skurkar? Möjligen första gången! :)
Ej verifierad: Skrivet av: Stefan Intressant, mycket intressant. Man har ju blivit itutad en massa hysteriskt trams angående brandfara i många år, och det tycks bara bli värre och värre. Kraven är betydligt högre för brandskydd idag, som jag har förstått det, men jag kanske har missförstått det hela? Som någon tidigare nämnde så självantänder inte cellplast, även om det självklart brinner bra
Ej verifierad: Skrivet av: Mattias Håller inte med Maja där, iallafall i min region. Men däremot så ser man att folk blir överaskade över att det inte kostar så mycket idag så då vill de ha frikyla och några konvektorer också, och iom det så blir priset efter ROT detsamma som bara pump och borrning hade kostat före ROT-avdraget. Jag vill påstå att ROT är genialt, och vi har 4-5 st anställda som
Redaktionen: Du kan läsa artikeln här: Boverket tror på fortsatt nedgång i bostadsbyggandet