961 läst ·
24 svar
961 läst
24 svar
Ny tv-avgift bygger på inkomst
Skrivet av: Höginkomsttagare
Re: AnSer; Det är inte storleken på beloppet utan jag tycker det är principiellt fel att jag ska betala mer än någon annan. Det är inte enda avgiften i Sverige där det skiljer.
I övrgit håller jag med dig även om jag tycker du är fjantig som kallar mig löjlig...
Re: AnSer; Det är inte storleken på beloppet utan jag tycker det är principiellt fel att jag ska betala mer än någon annan. Det är inte enda avgiften i Sverige där det skiljer.
I övrgit håller jag med dig även om jag tycker du är fjantig som kallar mig löjlig...
Skrivet av: Abrahamsson
Dom skrev ju att det skulle bli ett tak på avgiften också, som var ca 800kr lägre än vad avgiften är idag.. så jag som är singel skulle tjäna en massa pengar på ifall avgiften blir skattefinansierad. Dessutom slipper jag betala för alla myglare som skiter i att betala men tittar ändå.
Dom skrev ju att det skulle bli ett tak på avgiften också, som var ca 800kr lägre än vad avgiften är idag.. så jag som är singel skulle tjäna en massa pengar på ifall avgiften blir skattefinansierad. Dessutom slipper jag betala för alla myglare som skiter i att betala men tittar ändå.
Skrivet av: Ante
Varför inte bara koda "public-service"-kanalerna?
De personer som tycker att det är sååå fantastiskt med "oberoende" TV/radio kan ju skaffa ett kort och betala avgiften för att på så sätt få tillgång till sin hett eftertraktade kommunistpropaganda.
Själv tycker jag att man kan lägga ner SVT. De håller inte kvalitétsmässigt i förhållande till sina konkurrenter (och nej jag syftar inte på tramskanalerna 3:an, 4:an och 5:an nu) och de är definitivt inte "oberoende", som vissa personer verkar tro.
Varför inte bara koda "public-service"-kanalerna?
De personer som tycker att det är sååå fantastiskt med "oberoende" TV/radio kan ju skaffa ett kort och betala avgiften för att på så sätt få tillgång till sin hett eftertraktade kommunistpropaganda.
Själv tycker jag att man kan lägga ner SVT. De håller inte kvalitétsmässigt i förhållande till sina konkurrenter (och nej jag syftar inte på tramskanalerna 3:an, 4:an och 5:an nu) och de är definitivt inte "oberoende", som vissa personer verkar tro.
Skrivet av: Sebastian
Skulle inte den bästa lösningen vara att lägga det på fastighetsskatten? Ett påslag med ungefär 2000 kr per hushåll. Då skulle ingen kunna smita från avgiften. Fastighetsägare med flerfamiljebostäder skulle kunna debiteras ca 2000 kr gånger antalet lägenheter och ta ut avgiften direkt på hyran.
Skulle inte den bästa lösningen vara att lägga det på fastighetsskatten? Ett påslag med ungefär 2000 kr per hushåll. Då skulle ingen kunna smita från avgiften. Fastighetsägare med flerfamiljebostäder skulle kunna debiteras ca 2000 kr gånger antalet lägenheter och ta ut avgiften direkt på hyran.
Skrivet av: Johan
Hm...Detta låter ungefär som om politikerna skulle införa en kollektiv drivmedelsskatt så att även Lars Karlsson som bor i Stockholm innerstad ska betala trots att han aldrig i sitt liv ägt vare sej bil eller köpt Etanol/Bensin/Diesel???
Hm...Detta låter ungefär som om politikerna skulle införa en kollektiv drivmedelsskatt så att även Lars Karlsson som bor i Stockholm innerstad ska betala trots att han aldrig i sitt liv ägt vare sej bil eller köpt Etanol/Bensin/Diesel???
Klicka här för att svara