E
Skrivet av: Hans B

Från Svd. Då statsmedia SVT-SR-UR blivit uppäten inifrån av rödgröna
medarbetare och verkligheten de beskriver är retuscherad
och tillrättalagd för kulturvänsterns mål och syften bör den
läggas ner av politiska skäl.

E
Skrivet av: Höginkomsttagare

Re: AnSer; Det är inte storleken på beloppet utan jag tycker det är principiellt fel att jag ska betala mer än någon annan. Det är inte enda avgiften i Sverige där det skiljer.
I övrgit håller jag med dig även om jag tycker du är fjantig som kallar mig löjlig... :D

E
Skrivet av: Still

Johan: Jag sa ALLA... Polisen tar bara betalt för vissa större evenemang.....
AnSer: kyrkoskatten särredovisas (som går att avstå om man går ur kyrkan) men även begravningsavgiften särredovisas och den går inte att avstå...

E
Skrivet av: Abrahamsson

Dom skrev ju att det skulle bli ett tak på avgiften också, som var ca 800kr lägre än vad avgiften är idag.. så jag som är singel skulle tjäna en massa pengar på ifall avgiften blir skattefinansierad. Dessutom slipper jag betala för alla myglare som skiter i att betala men tittar ändå.

E
Skrivet av: Q

Undrar hur det går för Canal Digital, Visat m fl privata aktörer, om de börjar tillämpa samma prissättningsfilosofi?

E
Skrivet av: Gäst

90% av hushållen betalar avgiften enl DN, hur kan då 12% inte betala den?
Själv äger jag ingen TV och det är garanterat fler än jag som inte gör det. Lögnare

E
Skrivet av: Markus

Så jag som inte har tv och inte haft det på mer än 5år måste betala för något jag aktivt valt bort? Orättvist....

E
Skrivet av: Ante

Varför inte bara koda "public-service"-kanalerna?

De personer som tycker att det är sååå fantastiskt med "oberoende" TV/radio kan ju skaffa ett kort och betala avgiften för att på så sätt få tillgång till sin hett eftertraktade kommunistpropaganda.

Själv tycker jag att man kan lägga ner SVT. De håller inte kvalitétsmässigt i förhållande till sina konkurrenter (och nej jag syftar inte på tramskanalerna 3:an, 4:an och 5:an nu) och de är definitivt inte "oberoende", som vissa personer verkar tro.

E
Skrivet av: Sebastian

Skulle inte den bästa lösningen vara att lägga det på fastighetsskatten? Ett påslag med ungefär 2000 kr per hushåll. Då skulle ingen kunna smita från avgiften. Fastighetsägare med flerfamiljebostäder skulle kunna debiteras ca 2000 kr gånger antalet lägenheter och ta ut avgiften direkt på hyran.

E
Skrivet av: Johan

Hm...Detta låter ungefär som om politikerna skulle införa en kollektiv drivmedelsskatt så att även Lars Karlsson som bor i Stockholm innerstad ska betala trots att han aldrig i sitt liv ägt vare sej bil eller köpt Etanol/Bensin/Diesel???

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.