876 läst ·
7 svar
876 läst
7 svar
Vill kompenseras för dyrt kedjehus
På konsumentens sida
· 3 620 inlägg
De fick betala mer än grannarna för sitt kedjehus och vill ha kompensation.
Du kan läsa artikeln här: Vill kompenseras för dyrt kedjehus
Du kan läsa artikeln här: Vill kompenseras för dyrt kedjehus
Skrivet av: Gäst
Det var bland det dummaste jag hört. Om man köper först väljer man först. Det är en fördel. Risken är förstås att de andra husen inte säljs lika dyrt, men den risken får man givetvis ta. Är man inte beredd att göra det ska man inte kliva in först - men då får man inte heller välja först. Finns ingen anledning för JM att skänka bort pengar här.
Det var bland det dummaste jag hört. Om man köper först väljer man först. Det är en fördel. Risken är förstås att de andra husen inte säljs lika dyrt, men den risken får man givetvis ta. Är man inte beredd att göra det ska man inte kliva in först - men då får man inte heller välja först. Finns ingen anledning för JM att skänka bort pengar här.
Skrivet av: KnockOnWood
Det är klart att det känns surt!
Grannarna sparade 800.000 papp! Blir många västindienkryssningar det!
Men det kunde ju gått andra vägen också:
Larsson var först och fick sitt hus till utgångspriset, och sedan hade suget ökat, så JM kunde ta ut högre pris.
Hur hade Larsson reagerat då? Betalat in lite extra?
För övrigt förefaller 4,4 mille vara ett rejält tilltaget pris på ett litet radhus i en "bonnhåla". Var fanns omdömet när de gjorde upp affären?
De var ju inga duvungar precis.
Kanske till och med JM hade lagt på lite prutmån?
Det är klart att det känns surt!
Grannarna sparade 800.000 papp! Blir många västindienkryssningar det!
Men det kunde ju gått andra vägen också:
Larsson var först och fick sitt hus till utgångspriset, och sedan hade suget ökat, så JM kunde ta ut högre pris.
Hur hade Larsson reagerat då? Betalat in lite extra?
För övrigt förefaller 4,4 mille vara ett rejält tilltaget pris på ett litet radhus i en "bonnhåla". Var fanns omdömet när de gjorde upp affären?
De var ju inga duvungar precis.
Kanske till och med JM hade lagt på lite prutmån?
Skrivet av: KnockOnWood
Sorry Jonas, jag menade inget negativt.
Själv bor jag i utkanten av en avsevärt mindre "bonnhåla", och skäms inte för det.
Men visst är det lite kul att Wikipedia inte visar någon uppgift om antal invånare för just Huskvarna.
Staden är tydligen nedgraderad till en stadsdel i Jönköping.
Sorry Jonas, jag menade inget negativt.
Själv bor jag i utkanten av en avsevärt mindre "bonnhåla", och skäms inte för det.
Men visst är det lite kul att Wikipedia inte visar någon uppgift om antal invånare för just Huskvarna.
Staden är tydligen nedgraderad till en stadsdel i Jönköping.
Klicka här för att svara