Byggahus.se
Nej så funkar det inte. Hur ska han kunna komma med påslag på brädor och reglar (Jobbar som snickare så det är enbart snickeri jag pratar om) på 300% när vemsomhelst kan åka in till byggmax eller beijer eller vemsomhelst och se att det inte kostar så mycket som det står på fakturan?

Det jag försökt förklara för korvgubben är att sättet det fuskas med _ROT_ är att ta betalt för materialet genom att lägga på arbetstid istället, och det har inget att göra med att de tar inköpspris istället.. Och det är ingen ärlig fakturering.

Många yrkesgrupper har ju enorma rabatter, snickare är nog dom som har sämst rabatter ja, men även snickare har rätt bra rabatter för dom flesta köper ju inte sina bräder på byggmax utan handlar i yrkesbutik istället. Yrkesbutikerna tar ju överpris och ger rabatter till alla företagskunder. Det är ju samma med målarfärg de kostar 2-3 ggr så mycket i yrkesbutik som på bauhaus m.m... Om någon åker till Beijer för att jämföra priser förklarar säkert hantverkaren för kunden att dom inte håller samma kvalitet på sakerna och att kunden får kolla priserna i Yrkesbutiken istället. Det du säger att dom inte tar betalt för materialet är jag rätt säker på att det är ett lagbrott. Så det kan man väl isåfall jämföra med att jobba svart som också är ett lagbrott, vilket vi blir av med pga rot då kan man ju tycka att de går på ett ut... Vi blir av med ett brott men får ett annat. Så det är väl inget jag skulle se dom en motivering till att avskaffa rot

• Gilla
Mattias_Eson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.