En familj i Norrtälje köpte ett kök för 41 000 kronor och vann sedan värdet i en tävling, men kort därefter diskades deras bidrag.

Du kan läsa artikeln här: Vann kök men förlorade det igen

Dåligt att Härjedalskök inte har bättre koll på vilka som får deltaga, innan de utser vinnare. Hade de haft det, hade det inte blivit någon tvist.

• Gilla
johel572
  • Laddar…
Varför köpa av dom i framtiden. Minsta tvist med dom leder till Juridiska kostnader då dom letar kryphål.

Hade dom inte gjort såhär hade det väl sedan någon som köpte köket i februari anmält dom för att någon som köpte det i januari vunnit.

• Gilla
Chrissofsweden
  • Laddar…
Lite dålig koll av Härjedalskök att låta deras bidrag gå igenom, ja. Samtidigt är det lika dålig koll av familjen att inte inse att de inte har rätt att vara med i tävlingen. Man kan ju spekulera i om familjen var medveten om detta eller inte men det kan vi ju iofs inte veta. Jag tycker att Härjedalskök skötte det snyggt genom att ge 5000 som plåster på såren.
Mig veterligen får du inte behålla din felaktiga lottovinst om Svenska Spel råkar lämna ut fel siffror till tidningar, det här är väl ungefär samma sak.....

• Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
Skulle aldrig köpa av härjedalskök. Lämnar kontinuerligt reklam i brevlådan trots lapp kring ingen reklam. Övergick till att skräpa ner på anslagstavlorna i trapphuset när jag bodde i lägenhet efter jag först skällt ut utdelaren när han var och la reklam i min brevlåda trots lappen och därefter anmält på DM-nämnden. De har inte ens någon företagsadress på sina utskick, känns inte seriöst.

Härjedalskök har i mina ögon gjort helt rätt, all heder att dom kompenserade familjen med 5000kr 👍🏻

• Gilla
fahlis
  • Laddar…
Gammelvargen skrev:
Varför köpa av dom i framtiden. Minsta tvist med dom leder till Juridiska kostnader då dom letar kryphål.
Det var väl köparen som drog in juridiken i det hela? Vad har Härjedalskök gjort menar du?

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.