Det är tråkigt att det finns de som inte klarar att vistas i en bostad. Jag hoppas att det går bra för barnen. Den familjen behöver ju uppenbarligen hjälp.

Den enda som kan krävas på ersättning för det som är förstört är hyresgästen. Men jag gissar att hon saknar tillgångar. Jag har svårt att tänka mig att försäkringsbolaget går in i sådana fall. Vad samhället ska göra förstår jag inte. Kronofogden kan ju vara behjälplig vid avhysning om det behövs. De kan även hjälpa till att driva in skulden. Men att någon annan ska stå för skadorna är orimligt.

D09
Jag såg hela videon på fb. Fy fan vilket kaos.

Förstår inte hur man lyckas på 3 månader.

Kanske är lite taskig men har svårt för dessa andrahandsuthyrare som ska gråta ut i media och slippa betala.

L
Sorgligt med sådan händelser , det som många gör fel med , att inte fråga var dom bott förut
och kontakta de som hyrt ut till den tilltänkta hyresgästen , för att få referenser hur det varit .
alla ev problem , de som bär sig åt , har alltid gjort det och kommer alltid att göra det

F
Det är svårt ändå. Har bekantas bekanta som fick jobberbjudande utomlands och hyrde ut sitt fantastiskt dyra och totalrenoverade hus. Tog jättemycket referenser och gick en halv miljon i back på utebliven hyra och renoveringskostnader.

L
Förskotthyra och deposition inte fel
Kostar lite att hyra ut via förmedlare men då är det lite säkrare , men inte 100

Att fråga den nuvarande hyresvärden vad denne tycker om en person som vill hyra din lägenhet, kan vara vanskligt. Hyresgästen kan nämligen misskött sig hos den nuvarande hyresvärden och denne säger att personen är bra och ordentlig, bara för att bli av med personen som i själva verket är en besvärlig person.

Därför går man två steg tillbaka i kedjan.

• Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
F
A Arnodt skrev:
Att fråga den nuvarande hyresvärden vad denne tycker om en person som vill hyra din lägenhet, kan vara vanskligt. Hyresgästen kan nämligen misskött sig hos den nuvarande hyresvärden och denne säger att personen är bra och ordentlig, bara för att bli av med personen som i själva verket är en besvärlig person.
Sk transportvitsord... vanligt förekommande inom större företag vid internrekryteringar. Som Volvo mm.

F
L Liteavvarje skrev:
Förskotthyra och deposition inte fel
Kostar lite att hyra ut via förmedlare men då är det lite säkrare , men inte 100
Var inte så värst längesen nån hyrt ut sin lägenhet via Airbnb och kom hem till en lägenhet som nyttjats som bordell. Lägenheten var helt sönderknullad. Allt annat än 100 tycker jag.

L
F fsn skrev:
Var inte så värst längesen nån hyrt ut sin lägenhet via Airbnb och kom hem till en lägenhet som nyttjats som bordell. Lägenheten var helt sönderknullad. Allt annat än 100 tycker jag.
Du ser det finns gropar att åka i , även om man försöker undgå dem

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jaha, så har ett anonymt "administratörstroll" varit framme och suddat.
Vad var fel, vad störde förmiddagsfikat, vad är förklaringen?
Och vem är användaren "?" ?
Frågor hittills utan svar. Är det bara jag som drabbas av detta?

Skärmdump av ett forummeddelande där en användares inlägg tagits bort av en administratör.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.