M
*Mona*: Dagens projekt är att få på takstolarna. [bild] Huset börjar ta form. [bild] Även om det ibland ser mer ut som ett rymdskepp istället för ett hus. [bild] Mille är oftast med. Han har fått jobb som förste flistillverkare. [bild] [bild]
0 svar · 2,5k läst
·
M
*Mona*: Hej! Den ser nog blötare ut än vad den var. Inga svackor blev det :-) Mvh Mona
2 svar · 909 läst
·
M
Gäst: Har bytt ytterdörra och har råkat ut för samma problem dörrarna är skitdåliga färgen spricker runt speglen och Dooria vill inte ta det på garantin är mer än 2 år Så var ni än gör köp inte dooria dörra rena skiten
4 svar · 3,6k läst
·
A
Peter .B: Vem har gipsat?
1 svar · 1,4k läst
·
V
velju: Ingen klarar på längden, köp kända märke så håller dem bra länge typ B&D, Bosch ca. och det beror på hur mycket du använder den. Själv har jag en B&D på 1200W med steglös varvtal och är mycket nöjd med den, och har kört mycket med den och inga problem med placering under bord.
4 svar · 2,9k läst
·
I
Anna Axman: Äntligen har jag kommit ihåg att gå in o titta på Ert husbygge. Det ser jättefint ut! Där kommer Ni säkert att trivas. Hoppas Ni har det bra allihopa! Hälningar fam Axman Vadstena
6 svar · 1,5k läst
·
Lux15
Lux15: Har läst sida upp och sida ner i diverse mer eller mindre bra inredningstidningar om uterum och terasser.... Läs mer här
0 svar · 2,1k läst
·
E
Catharin: Är tomten fortfarande till salu? Var i Linghem ligger den?
1 svar · 1,7k läst
·
kjexet
kjexet: Vad har hänt idag då? undrar maken! Då vet jag att han inte menar hur jag har haft det på jobbet, eller barnen har haft det i skolan eller hos dagmamman. Han menar inte heller vad som har hänt på barnens träning eller vad som har hänt här lokalt. Han menar inte vad som står i tidningen eller vad det skvallras om på Aftonbladets hemsida... Jag vet att maken menar vad som har hänt på
0 svar · 861 läst
·
J
jåber: Hej, Undrar om någon har någon bra ritning (gärna med bild) på en sexkantig trätrappa. Skulle vilja ha lite plats på översta trappsteget, om det överhuvudtaget är möjligt då jag antar att trappan blir väldigt "stor":cool: Jåber
0 svar · 2,4k läst
·
IngelaM
IngelaM: Här kommer fler blder från dagens stomresning av vårt Sjödalshus. Nu är det spännande veckor framöver :)
0 svar · 871 läst
·
D
danse: Hej, Mitt problem är nog löst. Jag tog under några veckor 8 skogsmöss i fälla och sen försvann lukten, så jag antar att de var orsaken eller så var det något annat okänt som försvann av sig självt. Dan
2 svar · 2,4k läst
·
T
gäst: Konstigt att de inte tog upp att härdat glas kan "självgranullera". I och med att härdat glas tillverkatsmed uppbyggda spänningar kan det gå i sönder av sig självt. Har hört att ca. 1 ruta av 100 000 rutor går i sönder av sig själv.
6 svar · 5,5k läst
·
J
johnotto: Coop- Bygg och K-Rauta har dem.
3 svar · 2,3k läst
·
R
gäst: Tjena ! Håller också på att ta fram en tegelvägg inne i vardagsrummet. Vi har putsat teglet med stålborste nu .. o de trillar ju som sagt ut mkt grus fortfarande.. hur blev det till slut, tog ni någon matt eller glansig lack ? Vad var det isåfall för lack? Jag har hört att man kan använda sig av klinkekrsolja också men vet inte alls hur det blir, tacksam för tips ! MVH Frida
3 svar · 8,3k läst
·
Lagavulin
Lagavulin: Läs på mer om limfärg. Passar till åldern på kåken. Lagavulin
2 svar · 2,1k läst
·
B
Badger67: Hej, för er som är intresserade av att följa bygget av ett Dalarö, välkomna till: http://ahusdalaro.blogg.se/category/allmant.html
0 svar · 2,8k läst
·
K
gäst: Vi flyttade in i ett nytt villa kavat veckan innan jul. Detta efter enorma bekymmer med utländsk arbetskraft som inte kunde svenska eller hade an aning om vilken sida på hammaren man använder. Nu med en massa anmärkningar på besiktningen verkar det som Björklidenhus inte har ekonomi att åtgärda alla fel och brister. Vad ni gör välj en annan husleverantör om ni går i husköpar tankar.
11 svar · 4,4k läst
·
G
gäst Christer Söderberg: Hej! Verkningsgraden på en 45 kW geneator som körs på 3 kW är nog inte mer än 50-60 % mot ca 90 vid fulleffekt. Det kan alltså löna dig att byta vintetid om det inte kostar för mycket (och skifta tillbaka övrig tid på året) Men tänk på att varvtalet på generatorn måste stämma med det varvtal turbinen är konstruerad för, annars blir yttarligar verkningsgradsförluster. Gå gärna
1 svar · 3,0k läst
·
A
ArvCop: Min mycket hygglige far monterar foder och fönsterbläck till fönstren på övervåningen. Tyvärr är det ett gammalt hus och fasaden är på sina håll inte alls rak och i fas. Därför blir det även ett relativt stort arbete att montera fodren då de måste hyvlas för att ligga snyggt mot fasaden. (se foto).
0 svar · 2,1k läst
·
A
ArvCop: Leran; Du har en poäng i det du skriver, dock är min avsikt att på bottenvåningen byta till nya fönster med s.k. säkerhetsglas (som nu är installerat på övervåningen.)
7 svar · 1,3k läst
·
Jucismacker
Jucismacker: imorgon ska vi få komma in och kolla i ett Lindöhus som ligger här i Motala. Känns väldigt spännande! och vi har för övrigt väldigt bra kontakt med A-hus. De har ett kontor nära oss och alla entreprenader de använder sig av kommer från Motala så vi vet vilka många av dem är, vilket ju är en trygghet. Jag återkommer i morgon när vi kollat på huset. Nyckelfärdigt med vissa
0 svar · 2,4k läst
·
J
Jobov: Så bra, Då ska jag bara kolla så det finns rör vid vårt hus med. Känns inte så lockande att gräva som sagt. Men när ska man ha tid? :P Den ljusa tiden av dygnet befinner man sig oftast på jobbet.
12 svar · 2,0k läst
·
K
kewi08: Kanon med så här mycket feedback! Vi som sätter barnen på dagis till hösten har ju såklart det bästa läget, eftersom att det är som mest omsättning på platserna då. Läste dock precis i UNT att området mellan Boländerna och Funbo är ett "framtidsområde" för handel och boende, Krisslinge Park är ju bara en liten del av dessa planer. Kunde ju vara lite coolt om kommunen såg till
5 svar · 1,9k läst
·
E
Erik Ibis: Här kommer jag in på ett bananskal, men måstem n inte slamma innan man putsar eller behövs inte det på leca?
6 svar · 5,3k läst
·
P
Lena på Cap: Härligt att se att ert nya hus är klart. Tråkigt att du har slutat på Cap Inga! Men vi kanske ses någon gång framöver. Gott Nytt År!
1 svar · 1,4k läst
·
M
gäst: Ni har lagt ned ett stort arbete på huset. Kul att se att hus som inte kommer med lastbil och trycks ihop bland en massa andra likadana hus. Gillar speciellt murstocken och trappan. Hälsa BM från JN.
2 svar · 2,1k läst
·
K
kewi08: Hej! Björklidenhus tog 24 000:- för anpassning till detaljplan, vilket gör att LB:s 65 000:- låter strykande nära ett rån. :-) Detaljplanen för Krisslinge Park ställer ju snarare krav på enkelhet än på speciallösningar, så jag kan nog tycka att deras kalkyl för vad någon extra timme vid ritbordet kan kosta är lite väl mastig. Lycka till! //Andreas
5 svar · 2,0k läst
·
B
Bernström: Hej! Vi har nyss flyttat in i vårat nybyggda Sjödalshus i Karlskoga, vi är jättenöjda med resultatet! Ser fram emot att följa erat bygge. Lycka till! Mvh Ove och Ann
1 svar · 2,7k läst
·
I
IdaW: Idag har vi fått möjlighet att kopiera de gamla ritningarna på huset för kunna göra lite skisser och börja planera för vår renovering och utökning av badrummet. Går det att blåsa ut, byta rör & brunn, inkludera befintlig klädkammares utrymme, sätta nya väggar, lägga värmegolv, dra ny el, göra tätskikt, kakla och klinka, sätta in nytt porslin, koppla på vatten och ansluta rör
0 svar · 1,6k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.