J
Jobov: Nä då blir det förhoppningsvis mac va? ;) Jag var förbi o kollade i eftermiddags. Finfint hus blir det verkligen.
1 svar · 866 läst
·
M
Melmac: Det blev dolt fel. Åsa har ni fått tillbaka pengarna ännu?
9 svar · 2,9k läst
·
F
FruEkorre: Hittade roliga självhäftande dekorationer på IKEA. Lite mer färg i det svart/vita badrummet blev det ju, med matchande IKEA handdukar blir det iaf ganska turkost. [bild] Är fortfarande lite smålycklig varje gång jag använder vårt numera fina badrum. Litet annat har dock hunnits med sedan badrummet blev helt klart. Spegel i källarens duschrum har efter många om och men kommit på plats.
0 svar · 4,9k läst
·
K
kanskehus: OK, tycker Ängby verkar trevligt!
5 svar · 3,5k läst
·
Marlen Eskilsson
Marlen Eskilsson: Hej, Nu har du ställt en fråga i bloggen och det är den inte avsedd för. Du ställer frågor i forumet. I bloggen skriver du dagbok. Mvh, Marléne
1 svar · 1,6k läst
·
IngelaM
IngelaM: Vi trodde vi hade fattat alla val för våra två badrum men när vi kom till kakel och klinkers blev det till att ändra stilen totalt på det större badrummet. Sjödalshus använder sig av Vedums Prio Ek ram men när vi bestämt oss för Proyecta vit kakel samt mörkgrå klinkers (se Proyecta nedan) [bild] så ändrade vi badrumsinredningen till Prio vit. [bild] Det mindre duschrummet hänger
0 svar · 5,1k läst
·
IngelaM
IngelaM: Efter att ha bott i Falkenberg i en månad köpte vi en tomt på Hansagård med "badrocksavstånd" till havet. Det svåraste var valet av hus. Då byggplanen tillät 2-planshus men max 7,5 i nockhöjd så föll många hus bort. Efter många om och men fick jag ändra mina önskemål om ett traditionellt skärgårdshus till ett trähus i äldre stil. Fick göra om taklutningen till 18 grader för
0 svar · 1,7k läst
·
S
Sonette: Vi har stött på en del problem med vårt bygge. Hade ni en bra grundläggare? Har du något namn så vi kan kontakta dem? Du kan skicka PM om du inte vill skriva ut. Tack!
2 svar · 835 läst
·
A
Arif Eken: Tack för hjälpen allihopa.. Fick torktumlare och funka igen. Tror nästa steg va till tippen om jag inte hittat detta forum. Tack alla
64 svar · 58,1k läst
·
A
gäst: Åh, det är fler som blivit uppkörda av Modulenthus/Hjältevadshus. Har aldrig kännt mig så lurad, och maktlös.....
22 svar · 3,1k läst
·
F
fållis: Idag fick vi byggritningar med de ändringar vi hittills gjort. Mycket papper är det att läsa... .
0 svar · 1,8k läst
·
Richard_Schnell
Richard_Schnell: Nu går det frenetiskt mot en fullbordan. Toa och badrumsskåp med handfat är installerade. Min kära firma för kakel, bastu och glasbetong gick i konkurs. Lyckligtvis när jag var skuldfri och dellevererad för ett ögonblick, så det blev inga ekonomiska förluster. Ändå lite sorgligt, det var den firman som berättade saker som jag INTE behövde göra, fast de fått betalt om jag gjort
0 svar · 4,2k läst
·
T
tobiasnicander: Ja, hur går det?
8 svar · 8,3k läst
·
T
8 svar · 8,3k läst
·
malmborg
malmborg: Tips, som du själv skriver har du läst mycket på forumet... -Det är där folk läser... ställ frågan där och du kommer få mycket fler svar...//Gustav
1 svar · 1,5k läst
·
P
perkje: Den 30:e oktober är det tänkt att vara inflyttning. Tills dess ska el, vatten och avlopp kopplas in, värmepanna, braskamin och all inredning i badrummen och köket monteras, parkett läggas, garderober byggas och väggar målas. Dessutom ska väggen bakom braskaminen kläs med väggtegel. Allt detta på 13 dagar. Undrar hur det går med den tidsplanen? Idag blir det väggtegel, på bilden är
0 svar · 2,8k läst
·
C
Johan H1: Nej det är inte inkl tomt, nu är jag uppe i drygt 4 000 000:- då det vart en del fyllnigsarbete på tomten, räknar med att kalaset kommer gå på c:a 4 200 000:- när det är klart. Då har jag valt till endel extra grejer. Men kan säga att kalkylen som fiskarhedenvillan gjorede sprack med c:a 600 000:-
4 svar · 3,9k läst
·
Å
Åhus: Hejsan! Vi har idagsläget inga ändringar vad det gäller själva husbygget. Möjligvis funderar vi på att göra ett loft över det stora sovrummet och badrummet. Vårat grundpris blev 2,179 kr med carport. Vi tycker de ska ha så mycket carporten ca 100 000 kr så funderar på att fixa det själva/Hälsningar Jonna
4 svar · 3,6k läst
·
L
Lycke: Hej! Vi håller som bäst på att bygga en variant på Riddersholm i norra Stockholm. Tycker det har fungerat oerhört bra med Götenehus - över förväntan, faktiskt. Hör av er om det är något särskilt ni vill veta.
4 svar · 1,7k läst
·
M
Matsfrolander: Fick ett frispel när jag snackade komunen om min tänkta ombygnad. Bor i ett radhus och tänkte flytta ut en del av ytterväggen ca 1-,5 meter, totalt ca 4,5 m2. Låter dramatiskt, men idag har vi en uteplats där ytterväggarna på fastigheten "sticker ut" 1,5 meter. Ovanför min tänkte utbyggnad har jag idag en balkong som har tak. Tanken är alltså att flytta ut ytterväggen dit balkongen
0 svar · 1,6k läst
·
E
ali37: Har precis pratat lite snabbt med en försäljare på eksjöhus och han sa ca 3600000kr ..... Det är så himla fint huset !!!!
1 svar · 1,9k läst
·
M
Modig: Hej och välkommen till forumet! Jag tror att du kan få fler svar på din fråga ifall du ställer den i diskussionsforumet istället för i ett blogginlägg. Jag tror att fler läser i forum. Lämpligt ställe att lägga frågan borde vara under "Värme allmänt" (underavdelning till forumdelen om Teknik och VVS). Hoppas att du får något bra svar, jag kan tyvärr inte hjälpa till med den
1 svar · 2,2k läst
·
Richard_Schnell
Richard_Schnell: Nej, det är samma (klinkers) över allt, med 5 x 5 cm mosaik i samma serie som uppiffning och i duschen. Hade nog varit lättare att lägga mosaik under badkaret också, men det fungerade att dela plattorna diagonalt ned mot brunnen. Blev så snyggt att jag tycker det är lite synd att badkaret döljer det nu. Finns det bubbelbad av glas? :)
2 svar · 2,1k läst
·
J
Jonas786: sandlådesand (och andra sorter) har de på fröland. Även cementgjuteriet har sand. Fröland är billigare. Det där med giftet låter som trams för mig...
2 svar · 1,5k läst
·
K
kewi08: Teddybear11 - jo, när det gäller de juridiska erfarenheterna och kunskaperna är jag tämligen säker på att jag tillhör den bättre halvan av Sveriges befolkning. Som du säkert själv funderade på innan du skrev ditt inlägg så är ju Konsumenttjänstlagen påpassligt övertydlig med att det som avtalas ska hållas, vilket ju inte är särskilt ologiskt. Hela konsumentlagstiftningen
5 svar · 2,7k läst
·
B
eddie_7: GÅ inte på det , ingen är nöjd med Fönstergruppen. Jag kan bara inte förstå att de har ett jobb överhuvudtaget. Vilka bluff säljare. De är inte bättre än andra, men ska ni köpa så säg till att det står skrivet på kontraktet och betala inte en kr för icke färdigställd arbete. Jag gjorde samma misstag som tog kontakt med dem , gör ni inte det.
8 svar · 6,2k läst
·
I
Irmeli358: Hej Jag behöver ritningar till basstuhus 15 kvm vedeldat även för varmvatten (gammal kittel) och en öppen spis i rummet. mura skorsten eller ha rör, behöver allt vara eldfast sten, eller bara där som är varmast. Tacksam för all hjälp. mvh Irmeli
0 svar · 2,9k läst
·
P
perkje: Alla vindskivor är uppsatta. Det gjorde mycket till utseendet. Badrummen är färdigkaklade och de har börjat lägga golvklinkers.
0 svar · 1,4k läst
·
F
Farzan: Nu har vi använt vårt kök i ett och ett halvt år och kan nyktert summera utfallet. Det är ju erfarenheten som lär en vad som blev bra och dåligt! För den som vill se vad jag pratar om finns bilderna här: http://www.byggahus.se/forum/koek/89938-vart-koek-aer-faerdigt-bilder.html Och här kommer upplevelserna: Planlösning: Vi ville ha ett öppet kök med mycket golv- och bänkyta för
0 svar · 3,1k läst
·
piliz
piliz: Igår onsdag var grävaren här i 6 timmar och hjälpte oss med planeringen av den 2:a delen av tomten av 3 delar. (Vi delade in planeringen av tomten i tre delar, /framsida-infart/söder-altansida/baksida-skog) rätt skönt med att dela upp det i olika delar. Nu har vi bara baksidan/skogen kvar. Där kommer vi inte in med en stor grävare så det blir till att hyra en minigrävare och minidumper
0 svar · 1,4k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.