M
man_in_black: Ta upp det här i biobränsleforumet så att fler läser det.
3 svar · 1,4k läst
·
B
bittece: Har nyligen flyttat in i lgh med Faber fläkt Stilo/3, ser att kolfiltret passerat bäst-före-datum för länge sen. Någon som vet vem som säljer Faber-fläktar i Sverige? Verkar helt hopplöst att hitta "reservdelar"
0 svar · 2,6k läst
·
Lux15
Lux15: På Västra Sandudden, Ekerö ska Arkitekthus bygga 13 hus ritade av Thomas Sandell. Utsikten verkar vara magisk. Har inte varit där själv men jag har hört att området just nu är mer eller mindre ett sandtag. Det finns lite att göra... Läs mer här
0 svar · 2,0k läst
·
H
haglunddaniel: V.9, 2011. Stomresning klart, nu pågår utvändigt arbete med tak, plåt m.m. Gick väldigt fort då väggarna sattes dit, nu går det inte så fort. Eller man ser inte så stor skillnad dag för dag i alla fall. Beställt kakel och klinkers själv. ÄTA B1004. Fick svar på vårt bestridande, betalar vi inte så levererar dom inte mer prylar. Leif (Västkustvillan) vart ledsen och menade på
0 svar · 2,4k läst
·
H
haglunddaniel: V. 8. 2011. Beslut taget, vi kör elentreprenaden under oss själva. Det blir ETEAB. De är MYCKET DUKTIGA, gör fina jobb. Jag kan rekommendera ETEAB till Alla. Måndag: nu kommer huset! Nedre plan lyfts på plats. Trist nog var fönstret till tvättstugan skadat i transporten. [bild] [bild] Klurat lite på hur trappen skall placeras i garaget. Inte lätt, den tar ju plats! Dessutom är allt
0 svar · 2,4k läst
·
C
chrisnilla: Nästan ett år sedan jag skrev nåt här sist. Har det inte hänt nåt på ett år? Jo det har det, men nu har man övergått från nån slags intensiv renoveringsfas till förvaltningsfas där man fixar lite när andan faller på (och man har tid). Alla dom väsentliga bitarna är på plats så nu är det lättare att skjuta resterande bitarna framför sej :blushing: Vad har då hänt på
0 svar · 1,5k läst
·
H
haglunddaniel: V. 7, 2011. Ringt PEAB igen. De komemr och röjer bort snön, måndag eller tisdag. På tisdagen var snön borta. Mycket bra gjort av dem. Snabbt och smärtfritt. Hämtat ut handdukstorken på Elektroskandia, LVI Athena S. I krom. Duger gott. Skickat måttuppgifter till kakelbutiken. Lika bra att dom får räkna, så slipper jag göra fel. Zumtobel står för spotar och dimbar trafo. Tack och
0 svar · 2,7k läst
·
E
entro_p: Hej! Nu har de börjat med markarbetena på allvar. Det går undan, de kan vara klara med plattan inom en vecka! Idag har jag gjort en schaktbottenbesiktning tillsammans med min KA och allt verkar frid och fröjd! Jorden på tomten visade sig vara så fin att det kommer att krävas ytterst lite matjord för att få den odlingsbar. Stenen kräver däremot en s.k. "kallsprängning" eftersom den
0 svar · 1,4k läst
·
F
Flundran1: Jag har nog inte förstått sitens uppbyggnad - forum?/blogg? - eller varför något är egocentriskt och annat ej. Är inte alltihop öppet?
2 svar · 1,9k läst
·
M
gäst/ Ulf: Hej , har precis samma problem nu är det sagt den 20/7. Har funderat på att ställa ersättning , kan du berätta lite mer om det Maria.
3 svar · 2,7k läst
·
K
gäst: Rörvikshus använder Polacker!
3 svar · 1,4k läst
·
kjexet
kjexet: Nej, vårt bygglov ä inte heller kart. Vad ska ni bygga för hus? //Jessica
3 svar · 1,5k läst
·
H
haglunddaniel: Vecka 6, 2011. Fick ett tjockt kuvert från Västkustvillan. Innehöll 2 omgångar "Montageritningar m.m. till montör". Vägde några kilo. Finns ingen IKEA-manual som slår denna. :-) Överlämnat dessa till Tunsta på onsdagen. + FTX-ritningar och elritningar. Mailat de slutliga (?) elritningarna till Nicklas. Gick igenom ritningarna och kalkyl med Henrik på ETEAB. Ser ut att bli ETEAB som
0 svar · 1,9k läst
·
H
haglunddaniel: Vecka 5, 2011. Mycket att stå i blir det... Ringt PEAB, som sköter snöröjningen, eller ja, de har i alla fall betalt för det. Gatorna är smått igensnöade, plogvallarna enormt stora så snart får knappt en personbil plats. Farligt är det också, barnen syns dåligt. Kör en bil i bara 30km/h så färdas den faktiskt över 8 meter på en sekund, så det kan bli livsfarligt då det inte
0 svar · 2,1k läst
·
A
Anders_Rehn: Takpanna är av betong och heter Gottåsa G-04, och den är gul. Finns det nya eller begagnade. Eller ersättnings av någon ny takpanna.
0 svar · 1,4k läst
·
H
haglunddaniel: Vecka 4. 2011. Beställt badrumsmöbel till badrum på övre planet. Inte gratis. Allt kostar en jävla massa pengar. Blev med underskåp och spegelskåp, i björk. Snyggt. Med halogenspotar. Börjat titta på keramiken också. Enligt avtal ingår kakel med 150kr/kvm och klinkers med 250kr/kvm. Helt sanslöst. Har tittat runt i 4 kakelbutiker. Inte en enda butik har något till ordinarie pris att
0 svar · 2,0k läst
·
blob
blob: Jag hade också svårt att stå ut innan vi fick tillträde. man ville bara in och fixa, såg bilderna på huset 1 miljon gånger.
1 svar · 1,3k läst
·
C
chaparral: någon som har en manual till Emco star super--
0 svar · 2,0k läst
·
H
haglunddaniel: V.3, 2011. Fick mail av Nicklas, Tunsta Bygg, att han emottagit vårt bestridande. Jag uppmanade honom att kolla igenom samtliga transport/maskinsedlar och krossedlar. Då jag vet och kan bevisa att dessa inte stämmer helt. Jag har bevis i form av foton. och en bild ljuger ju aldrig säger man. Undrar hur dom kan vara så in i helvete dumma att dom försöker sig på en blåsning då jag har
0 svar · 2,4k läst
·
Nissaryd
Nissaryd: VAR DET NÅGON SOM SA SPACKLA??!! Jippy!! Även om det bara är köksdelen som håller på att spacklas, är jag överlycklig att vi har kommit så här långt. Vi har ju inte så lång tid innan köket måste vara inne p.g.a bänkskivan m.m. Så i dag söndag, då jag och lillan är hemma och snorar, är sambon och svärfar ute i huset och snickrar för fullt. Elen i köket och vardagsrummet är
0 svar · 861 läst
·
S
Soldattorp: Vi är i samma sits, bygger söder om Borlänge och har precis fått grunden klar. OCH uppgifter om att vi skulle ha fått 160 kubik fyllnadsmassor utkörda...vi undrar förstås vart fasen de har tagit vägen? :-) Det innebär att de skulle ha grävt ur 160 kvm, 1 m djupt, plattan är på ca 90 kvm + ca 1 m utgrävt runt om och ca 60 cm djupt... Hur är det mattekunskaperna hos byggbranchen..?
1 svar · 2,3k läst
·
F
Fredrik Å: Ganska snart efter inflyttning började vi diskutera en omdränerings vara eller icke vara och kom så småningom fram till att det är bättre att göra det innan det blir fuktproblem. Sagt och gjort.Vi började jaga kandidater till att göra jobbet. Om jag inte minns fel hade vi kontakt med 10 firmor. 3 st behagade komma med seriös offerter. De flesta orkade inte ens att skicka offert. Valet
0 svar · 858 läst
·
F
Fredrik Å: Såhär såg det ut när allt var klart. Det började tyvärr att snöa mitt i alltihop
0 svar · 1,8k läst
·
H
haglunddaniel: V.01, 2011. Ja, inget händer... Jo, påtalade för PEAB att min tomt inte är en uppläggningsplats för snö som dom plogar av vägen... Dom skulle återkomma om detta.
0 svar · 1,7k läst
·
H
haglunddaniel: V.48 Mest väntan, inget händer. Ritningar belysning kom på mailen. Besked om att gjutning blir vecka 50. V.49 Spec. på materiel till golvvärmen kom. Men inga ritningar. V.50 Ritningar golvvärme kom. -14grader. Delade ut lite whisky till gubbarna. =) Bra att värma sig med.... [bild] [bild] Skickade elritningar till Nicklas. Hårt arbetande killar. [bild] [bild] Varmt och fint i garaget blir
0 svar · 2,8k läst
·
A
gäst: Precis det letar jag också efter så jag puffar lite för den här tråden! Jag vill bygga ett litet rum i vardagsrummet i min etta för att kunna stänga omkring sig vid sovdags, men jag vill även kunna öppna upp under dagen för ett luftigare intryck och utan epiga plastdörrar från elfa. Någon som ex byggt en "dörr" som man kan putta lite innåt och sen gömma bakom väggen, så att man
1 svar · 1,3k läst
·
T
tobbeman85: Hej. Vi har byggt en altan på nästan 70 kvm. och ska bygga en inglasad altan av 20 kvm, eftersom dessa 20 kvm är på baksidan av huset. Men så undrar vi lite hur vi ska börja med allt.. ska ju slå upp en väg från huset, men frågan är hur vi ska bygga upp allt när man har slått ut denna väg. och hur man ska isolera där osv.. och hur man ska isolera golvet vi har på altanen? Mvh
0 svar · 1,3k läst
·
H
gäst: En säljare är en säljare och dom, som politiker, lovar och lovar, man får ta det med en nypa salt och ja, det ÄR mycket strul med att bygga hus men man lär sig mycket på vägen. Blev klar med mitt i höstas och till slut så ordnar allt upp sig. Lycka till.
2 svar · 3,1k läst
·
H
haglunddaniel: Tillbakablick på veckorna som gått. V.46 2010 Alexander fick provköra grävmaskinen. Det tyckte han var kul, såklart... [bild] Efterlyst VVS-ritningar eftersom de inte kommit än! Börjar bli brådis. Snäll som man är fick TB låna mitt släp. Försäkrade mig om att dräneringsröret kom med i dräneringslagret. För ev. framtida radonsanering. Smart, billig och enkel lösning ifall
0 svar · 2,0k läst
·
H
haglunddaniel: 2010-11-12 1. Talade precis med Johan Anell, Falu Energi och Vatten, över krökarna för ingjutning av fjärrrvärmen. Ordning och reda, besked på fredag. Han skulle åka dit och prata med grundkillarna, så slapp jag bekymra mig. Fast å andra sidan, då vet jag ju inte vad som blir sagt.... 2. Fick ett samtal också från VDpå Västkustvillan Anders Selfors, var väl ungefär lika spännande
0 svar · 2,2k läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.