E
gäst: Kul att följa ert bygge av Fiskarhedens Lärkan. Extra roligt då vi också byggt en Lärkan i Borlänge. Jag har också bloggat om vårt bygge www.kumminet.blogg.se
2 svar · 3,6k läst
·
T
Tr1Me: Vi har påbörjat ett husbygge och kommer dokumentera vart efter. På onsdag är det dags för att gjuta grunden, men självklart ska vi ge lite bakgrund först! Vi började för ca 1 år sedan fundera på att flytta. Vi bor i lägenhet just nu och tittade till en början på lägenheter i sta'n. Började sedan titta på hus men insåg tidigt att vi inte kommer hitta vårt "drömhus". Efter att
0 svar · 1,8k läst
·
H
heidan: Bor i en lägenhet med gasspis och bakom spisen har förra ägaren tagit fram en vacker tegelvägg. Behöver tips hur skydda tegelväggen, till själva spisen hör inte till ngn typ av stänkskydd. /Heidan
0 svar · 922 läst
·
K
kolonisten: Hej alla. Nu är jag i byggartagen, men denna gång är det en enplansvilla jag planerar. Har tittat i massor med kataloger och mest aktuellt är ett hus i Wallsjöhus katalog. Den finns inte i sin helhet bland de ordinarie utan vi har gjort ändringar. Men frågan är då..har någon haft problem med fabrik, leverans os.v..Jag har inte sett någon fråga om just den tillverkaren så kanske dom
0 svar · 2,0k läst
·
D
dagodo: Det gamla huset mättes upp och ritades upp med de tänkta förändringarna. Inkl. framtida projekt. Vissa detaljer är inte korrekta. Jag försökte bara få en hyfsad överblick av hur det kan bli
0 svar · 837 läst
·
D
gäst: Det var en del av tanken.. att inte ha ngt torp med ruttna träbjälkar utan ett friskt hus med utrymme.
2 svar · 3,0k läst
·
E
entro_p: Hej! Bygger tvärs över gatan från dig, med Fiskarhedenvillan. Byggstart mars 2011 förhoppningsvis. Kolla gärna min blogg! :) /Jocke
1 svar · 2,4k läst
·
H
haglunddaniel: 01. Att Bygga Ett Nytt Hus - i Falun Första dagen för denna blogg som skall fungera som dagbok, minnesanteckningar, utvärdering, ris och ros, etc. under byggtiden/utförandeentreprenaden för vårt projekt Villa Måseskär 171, Södra Galgberget 33:267, i Falun. [bild] Husleverantör är vald liksom husmodell. Bygglov godkännt och "spaden" satt i backen. En summering av vad som hittills
0 svar · 9,7k läst
·
J
jj74jem: Här e vi nu: http://www.viivilla.se/ovrig-interior/inreda-overvaningen--del-2-planering-avlopp-el-och-golv.aspx på vvs biten Har fått en VVS-firma som varit och tittat, de hade helt ok pris och möjlighet att utföra det rätt så omgående. T tog på sig att göra förberedelser, med mig som assistent. Så denna veckan skall det köpas rör ...och vad vi nu mer behöver. Spännande och
0 svar · 1,9k läst
·
N
Norrlandskusten: Kolla på Tibonrs tabeller. Där har du data för standardbalkar.
1 svar · 1,5k läst
·
P
perkje: I mitten av september fick vi äntligen ytterbelysningen monterad. Det är så skönt att slippa treva sig fram den sista biten till entrédörren, när man kommer hem från jobbet. Riktigt snyggt blev det också. Vår byggare skulle ha kommit hit i fredags för att beräkna material och mäta inför bygge av mur och gångar men drabbades av ryggskott. Så nu får vi vänta och se när det kan
0 svar · 1,5k läst
·
G
idxcvbw: 5oYGQ0 tgdpfvsrqynh, fyaavjnunzvp, [link=http://aecmzzzsxamk.com/]aecmzzzsxamk[/link], http://jgfdbwhxpzkv.com/
3 svar · 2,7k läst
·
T
Thomas_wiklund: Då är sommaren över och vi skall bygga VillaWiklund under h10:)
0 svar · 1,5k läst
·
carinaon
carinaon: Det är nog lite sent att ta reda på det nu. Grunden är redan gjuten. Vi kan bara hoppas att Myresjöhus vet vad dom gör.
4 svar · 1,7k läst
·
K
gäst: Att gjuta en botten innebär helt enkelt att du med lämligt material (oftast flytspackel, beroende på tjocklek) gjuter så att vatten inte rinner vidare ner längs stammen. Eventuellt får du bottna med grövre bruk om det är ett tjockt skikt som behövs. Slitbotten bör även kompletteras med ett tätskikt och ett skvallerrör som mynnar ut i badrummet och gör en uppmärksam på en eventuell
1 svar · 2,1k läst
·
K
kelite: Hej! Någon som har satt dit midjeplåt själv? Är det värt att göra det själv eller bättre att lämna över det till en plåtis. En annan sak, jag ska slänga på lite cement på min murstock som är förlängd. Det bör man kunna fixa själv eller? /K:D
0 svar · 1,7k läst
·
bonnier
bonnier: Ställ frågan i forumet istället :)
1 svar · 1,6k läst
·
D
DrK: Tråkigt att höra. Vi bygger ju en Trendig också. Endast stomrest och färdig utsida. Alla hantverkare upplever jag varit seriösa, men från ledning har de inte imponerat. Kommunikationsmissar som lett till extraarbetare för anläggarna, sen kommer detta extra arbete med på fakturan. Förhoppningsvis inser de att de själva vållat detta och tar sitt ansvar, men jag gillar inte när man
2 svar · 3,2k läst
·
Blåtand
Blåtand: Skall också börja dra i denna fråga till min utvbyggnad framöver. Vi kan väl tipsa varandra allt eftersom då det verkar vara skralt med info på detta forum i ämnet... /B
1 svar · 1,4k läst
·
Richard_Schnell
Richard_Schnell: "Bygga upp, ej riva neder" tror jag är ett känt citat. Annars så har jag kommit på det just nu, och då kan ni citera mig så det blir känt. Jag bytte alltså ut några reglar, isolerade och satte upp plywood överallt där man kan tänkas vilja skruva upp något i väggen. Bilden visar platsen för tvättstället, och dessutom slangen till min nya grovdammsugare. Min gamla gav upp efter
0 svar · 1,4k läst
·
R
Lillasyster med trähus: Hej storebror! Säg hade det inte varit bättre med en träkåk? Det verkar så kraftkrävande och lungfunktionsnedsättande det där arbetet. Om du känner dig osäker är du väldigt välkommen att prova bygga sådant badrum i Hälsingland!! Om du har krafter kvar vill säga. Kram lillasyster med träkåk.
1 svar · 1,4k läst
·
IngelaM
IngelaM: I ett förslag vi fått skulle det se bra ut med en mur mot vägen och häck runt om åt tre håll. Har tittat på murar i Falkenberg och förälskat mig i en med natursten. Grannarna har även anlagt en mycket snygg sprängstens mur. Vi hinner fundera en del då vi förmodligen inte kommer göra tomten förrän till våren. (Om vi inte vinner storvinst innan dess) ;)
0 svar · 1,4k läst
·
A
dvknnton: 2W3Z6v vwhdgqqrjlzj, gcnztbdbyign, [link=http://qbkxrzuenakm.com/]qbkxrzuenakm[/link], http://hklgsigragbn.com/
1 svar · 874 läst
·
A
ArvCop: Spikar färdigt plank och bygger dörr.
0 svar · 2,8k läst
·
R
rliljestam: Hej! Ni måste gräva bort all jord tills ni når fastare underlag och fyll sedan med makadam.
1 svar · 1,6k läst
·
S
sylvain_swe: Nej, tyvärr Niklas... Skulle gärna haft råd med en tomt här !! Ska ligga faktist vid Nolvik, mot Säve flyggplatsen. Står nämnligen "Nolvik" på ritningarna ! Jag vet, det i inte riktigt i Torslanda, men ganska nära ialf ! Mvh /Sylvain
2 svar · 2,0k läst
·
P
patrikberntsson: Idag kom det bygglovsritningar på huset. Ser ut att stämma bra. Bara ritningarna på garaget som saknas. Läs mer på www.nyalangenas.se
0 svar · 1,4k läst
·
P
patrikberntsson: Patrik och Carros väg mot ett nytt hus i Mölnlycke, Nya Långenäs. Om planerna håller så är det beräknad inflyttning i April 2011. Det blir ett Eksjöhus Lyckan Funkis Vinkel med ryggåstak. Vi bor idag i ett hus i Onsala tillsammans med våra 3 hundar; Nemo, Nala och Laban. -------- I posten igår hade det kommit en pärm med information och alla avtal från Eksjöhus, så nu har även de
0 svar · 2,5k läst
·
M
sybxrzbiri: bD81AR uoxspdkkqvxi, jewjchrzwkob, [link=http://llhhwaxhxkuw.com/]llhhwaxhxkuw[/link], http://lisbkobudwuh.com/
1 svar · 840 läst
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.