Ajattelin jakaa 6,0 x 3,5 m kokoisen olohuoneen väliseinällä luodakseni 2 makuuhuonetta. Olen kohdannut joitakin pohdintoja rakennustekniikasta ja kuinka edetä..

Ajattelin käyttää 45x70 kakkosnelosta seinään. Kysymys on, kuinka kiinnitän ulommat kakkosneloset kipsiseinään? Pitäisikö minun käyttää jotakin tyyppistä tulppaa ja jos kyllä, niin minkälaista? Oletan, että se on 13 mm yksinkertaista kipsiä, koska se oli kaikkialla keittiössä.

Mitä ruuveja minun tulisi käyttää kiinnittäessäni lattiaan? Lattia koostuu parketista ja sen alla on lastulevy (en tiedä kokonaispaksuutta). Huoneet ovat yläkerrassa.

Oletan, että nykyään käytetään ruuveja kipsilevyjen kiinnitykseen? Kaikki muut seinät on kuitenkin naulattu (70-luvun standardi)..

En ole ammattilaiskirvesmies, mutta tämä on mitä olen oppinut tähän asti:
Jepp, kiinnität kipsilevyt ruuveilla, jos haluat tehdä sen itsellesi mukavaksi.

Lattian suhteen sanoisin, että sinun täytyy leikata parketti pois siltä osin, missä seinä tulee seisomaan. Lattian ei tulisi puristua seinän alle, jos olen ymmärtänyt oikein.

Jos pääset lattian kohdalla alas lastulevyyn, jätä ruuvi pois kokonaan ja liimaa sen sijaan sokkeli kiinni. Tee sama ensimmäisen seinäsäännön kanssa ja leikkaa pois mahdollinen naula sokkelissa ja seinäpalkissa.

Kiitos vastauksesta! Sain jotain ajateltavaa tässä. En tosin tiedä, haluanko koskea parkettiin (lisätyötä).. :)

Byggaren sanoi:
Ensimmäinen kysymys: Tuleeko uuden seinän seistä siellä ikuisesti?
Toinen: Oletko varovainen parketin suhteen?
Kolmas: Asetatko korkeat vaatimukset seinän äänieristykselle?
Neljäs: Meneekö seinä yhdeltä puolelta suoraan toiselle ilman mitään ongelmia matkalla?
1) Sen täytyy olla siellä ainakin niin kauan kuin asumme siellä.. joten, vastaus kyllä.
2) Nja, se on hyvässä kunnossa.. mutta seinän täytyy nousta riippumatta alustasta. Reikiä ei kai voi välttää, riippumatta siitä miten tekee, vai mitä ajattelit?
3) Mieluiten sen tulisi olla mahdollisimman äänieristetty. Ajattelin kuitenkin käyttää villaa kaksinkertaisen kipsin sijasta..
4) Seinän toiselle puolelle tulee oviaukko.

Katso liitettyä tiedostoa saadaksesi paremman käsityksen. Sininen seinä on se, joka pitää rakentaa.

• 3D-malli huoneesta, jossa sininen seinä on lisätty keskelle. Ikkunat vasemmalla, ja oviaukko seinässä oikealla.
* Lattiaa säästäen/rajoitettu aika JA "kova" katto:
Käytä metallilevyjä lattian/kattorakenteen ja puulistoja jotka kiilaat katon/seinän väliin. Kiinnitä mahdollisesti kaksipuolisella teipillä/vähän liimalla ja/tai jollain ohuella ruuvilla. Erityisen tärkeää kiinnittää oven ympärillä!

* Lattia ei ole ongelma, nyt rakennetaan:
Liimaliimaa metallilevy tai puulistaa kattoa/seinää vasten, muut puulistat. Ei mitään ihmeellistä vaan ruuvaa kiinni, tarkista mahdollisesti nykyinen sähkö/LVI ensin!

Käytä mielellään jotain levyä (vaneri/OSB) kipsilevyn taakse niin voit helpommin kiinnittää asioita seinälle myöhemmin. Kunnon äänieristystä on vaikea saada aikaan koska sinulla on ovi ja siten ilmaväli sen alla ilmanvaihdon vuoksi, vai mitä?

Supertack för alla svar & tips!

Ei pitäisi olla mitään ongelmia nyt luulen. 8-)

Byggaren sanoi:
Kun otetaan huomioon, että et tänä päivänä tiedä, aiotko asua siellä ikuisesti, en pohtisi parketin vahingoittamista.
Mmm. Se olisi tuntunut itsestään selvältä valinnalta, jos katto ei olisi ollut kumia (70-luku), jonka ajattelin vaihtaa.
Ajattelin ensisijaisesti purkaa katon. Silloin katon yläpuolella olevat kattotuolit / palkit tulevat näkyviin, ja niihin kiinnitän sitten yläpuolisen seinäkehikon.
Kun seinä on valmis, asennan uuden katon. Tämä tarkoittaa sitä, että jos puran seinän, katosta puuttuu pala siinä, missä seinä oli.

Joten, siitä tulee yksinkertaisesti pysyvä ratkaisu.

P
Yllä "barracuda/gummikatteen" on todennäköisesti pari senttiä tilaa, jossa on vedetty sähkörasiat, ja sitten tulee todennäköisesti lautakatto. Voit purkaa ja rakentaa uuden katon ennen seinän rakentamista, jolloin sen voi poistaa jälkikäteen ilman, että katosta puuttuu kaistale. Sähköasennuksien vuoksi sinun täytyy todennäköisesti kiinnittää harva paneeli kattoon ja sitten ruuvata kipsilevy. Aseta harva sinne, missä seinän pitäisi olla, jotta sinulla on jotain, mihin ruuvata kattokisko.

Jos itse tekisin työn, toimisin näin;

-Purisin katon.
-Kiinnitä harva 27x69 höylätyllä muodolla (3 sivua höylätty). Ruuvataan c/c 300 +ympäri seiniä.
-Ruuvaisin 13 mm kipsilevyn paikalleen. Vinkki: Vuokraa kipsilevynostin! Tuet voi myös naulata yhteen, mutta nostimen avulla työn onnistuminen on huomattavasti helpompaa.
-Ruuvaisin metallileikelmän kattoon ja lattiaan. Käyttäisin 70 mm metallileikelmää polyeteenikalvolla, koska niitä on saatavana korkeammilla reunoilla (SKP 70/60). Kiinnittäisin alajuoksun parkettilattiaan 13 mm asennusruuveilla. Reiät ovat pieniä ja ne on helppo silottaa, kun seinä puretaan -lattia täytyy joka tapauksessa hioa myöhemmin, koska se on vaalentunut eri tavalla, missä seinä on ollut.
-Asettelen 45x70 puurunkoja. Ruuvaisin metallileikelmän reunaan sisään runkoon. Seiniä vasten lisäisin vain päättäviä runkoja PL400 kanssa seiniä vasten.
-Eristäisin. Jotkut tyytyvät 45 mm äänieristykseen, mutta seinä on silloin "rumpumaisempi" kuin jos käytetään 70 mm.
-Kipsaisin, asentaisin oven, naulaisin listat ja sokkelit.

Tulen seuraamaan ACME:n suosituksia, olen tullut siihen tulokseen. Näyttää toimivan parhaiten minun tapauksessani. Kipsilevyn sijasta tulee Huntonit kattopaneeleja.. näyttää lisäksi suhteellisen helpolta asentaa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.