Hei
Olen täysin uusi tässä, mutta minusta vaikuttaa siltä, että voisin saada teiltä muilta täällä foorumilla paljon hyviä vinkkejä.
Asia on se, että minä ja tyttöystäväni asumme vanhassa puutalossa, jossa on muuratugrundi... oletettavasti talo on 1920-luvulta. Meillä on pieni kylpyhuone ylhäällä, mutta vain suihku eikä mahdollisuutta kylpyammeeseen

ja kyllähän siinä on jotain erityistä, kun makaa ja voi hyvin lämpimässä kylvyssä hyvän kirjan kanssa

No, sitten sain idean, että miksi ei tehdä vanhasta ruokakellarista rentoutumishuone kylpyammeella... ei varsinaista kylpyhuonetta, vaan vain rauhallinen huone, jossa kylpyammeessa voi rentoutua. Huone ei ole kovin suuri, noin 3,60 * 1,65 m, mutta riittää tähän... seinät ovat rappauksella ja lattia betonista. Ajattelin johtaa veden kylpyammeeseen jo olemassa olevasta modernista putkistosta, joka on kylpyhuoneessa yhden kerroksen ylempänä, koska se on helppo tavoittaa, ja viemäröinti ratkaistaan siten, että ammeen viemäröintiputki vedetään seinän läpi jo olemassa olevaan lattiakaivoon. Luettuani muita viestejä uskon, että paras ratkaisu on laatoittaa seinät puoliksi ja sitten maalata yläosa hengittävällä maalilla. Mutta lattian suhteen olen epävarma, mikä olisi paras ratkaisu: laittaa puuritilät vai laatat? vai onko se vain makuasia?
Minun ei luultavasti tarvitse asentaa kosteusesteitä, sillä en aio käyttää muuta vettä kuin kylpyammeessa. Tietenkin vähän vettä saattaa roiskua yli, mutta ei suuria määriä, kuten suihkussa.
Ajattelen myös ilmanvaihtoa, koska huoneesta on jo putki ulos, ajattelin asentaa pienen kylpyhuoneen sähkötuuletin, jotta voin tuoda raikasta tai poistaa kosteaa ilmaa, voiko se toimia?
Kiitollinen kaikesta avusta ja kaikista vinkeistä
