Hei,
Olen sisustamassa yläkertaani ja ajattelin laittaa kipsiä kattoon olemassa olevaan harvaksi asennettuun c/c 300:aan. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä siitä, miten saada kipsisauma katon ja viistokaton välille näyttämään hyvältä? Sehän ei ole suorakulma...

Pitäisikö laittaa lista vai voiko tasoittaa sen ja saada siitä siisti? Miten yleensä tehdään? :-/

P
Olisin ostanut taitettavaa peltinauhaa ja asentanut sen vaakasuoraan saumaan, puolet seinää alas ja puolet kattoon ylös. Silloin saadaan sauma, joka ei pitäisi liikkua liikaa.
Sen jälkeen liittäisin levyt yhteen asennettaessa, ja vähän tuurilla ja paljon taidolla pitäisi sitten riittää latexsauma saumaan.

Ok, hyviä vinkkejä. Teen koeammunnan sillä. Mutta olihan se tämä juttu onni :o ... taidot ovat jo olemassa ;)

Joo, oi, miten hienoa! Minulle, jonka isä ei ole peltiseppä - onko sinulla vinkkejä siitä, mitä peltiprofiileja voi käyttää? Taitettava pelttibandi... hmm.. mistä sitä saa? Eipä ollut ainakaan Byggmaxissa... :D

P
Järfälla Byggmarknadilla on se ainakin luettelossaan, VBA-100, 50 metrin rulla hintaan 1163:-. Usein voi kuitenkin ostaa metritavarana plåtband brädgårdarna, ja mainittakoon myös, että tämä hinnasto ei ole se inhimillisin..

Kiitos, joskus onni on mukana ;)

Minun plåttini teki plåtiksen samasta materiaalista, jota hän käyttää ikkunapeltilistojen taittamiseen. Ei maksanut penniäkään, mutta hän saattoi periä sen muista töistä... Joten jos sinulla on joku plåtfirma lähellä, käy ohikulkumatkalla juttelemassa "pojille", sen pitäisi onnistua helposti/halvalla. Jos tämä ei toimi, kysy "oikealta" puutavaraliikkeeltä taitettavia plåtband!

Kiitos. Yksi ajatus vain. Minulla onhan kaksi gles kohtaa toisiaan aivan kulmassa. Ette usko, että riittää esim. yksi sträng sättlim glesen väliin vähentämään liikettä (ja siten myös mahdollisesti halkeilua?)

Herman sanoi:
Etteikö riitäisi esim. yksi kerros sättlimiä glesen välillä, jotta liike (ja siten myös mahdollinen halkeilu) vähenisi?
8-) Varmista lateksisaumalla, niin se on hyvä. :)

Joo, aina voi pohtia....

1. Pelti on tosiaan jo mainittu!
2. Varmasti voit käyttää liimaa, mutta siitä voi tulla vähän muhkurainen/klähmäinen/kupruileva....
3. Oletko harkinnut microlit-tyyppistä ratkaisua kattoon/seiniin?
4. Lateksi on tietysti annettu ennen viimeistelyä ;)
5. Lista, toki, mutta se on (pieni) tappio ;)

Harkitse myös kuinka tärkeä lopputulos on sinulle/muille? Jos se on tärkeää, niin henkilökohtaisesti käyttäisin jonkinlaista peltikulmaa - se toimii varmasti 8-)

Joo, sinnepanelia tulee sekä kattoon että vinokattoon, siis myös sauman yläpuolelle...

Täällä ei tule tappioita ;D

Sitten siis peltikulma + microlit se on!
Minunhan täytyy suositella samaa asiaa, jonka olen tehnyt... ;)

Vähän "inspiraatiokuvia":

Tässä kipsataan täydellä vauhdilla:
tak_1.jpg

Nyt pitää tasoittaa/hioa, tasoittaa/hioa, tasoittaa/hioa ennen kuin microlit tulee ylös:
tak_2.jpg

1 / 90 spotit yläkerroksessa asennetaan:
tak_3.jpg

Hehe...joo, tarvitsen todella vähän inspiraatiota... olen ajanut liian pitkään putkeen, joten olen melkein alkanut kyllästyä.

Mutta nyt aion nousta taas :-)

Kiitos kaikista vastauksista!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.