15 661 lukukertaa ·
12 vastausta
16k lukukertaa
12 vastausta
Siisti kipsikulma 45 astetta?
Hei,
Olen sisustamassa yläkertaani ja ajattelin laittaa kipsiä kattoon olemassa olevaan harvaksi asennettuun c/c 300:aan. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä siitä, miten saada kipsisauma katon ja viistokaton välille näyttämään hyvältä? Sehän ei ole suorakulma...
Pitäisikö laittaa lista vai voiko tasoittaa sen ja saada siitä siisti? Miten yleensä tehdään? :-/
Olen sisustamassa yläkertaani ja ajattelin laittaa kipsiä kattoon olemassa olevaan harvaksi asennettuun c/c 300:aan. Onko kenelläkään hyviä vinkkejä siitä, miten saada kipsisauma katon ja viistokaton välille näyttämään hyvältä? Sehän ei ole suorakulma...
Pitäisikö laittaa lista vai voiko tasoittaa sen ja saada siitä siisti? Miten yleensä tehdään? :-/
Olisin ostanut taitettavaa peltinauhaa ja asentanut sen vaakasuoraan saumaan, puolet seinää alas ja puolet kattoon ylös. Silloin saadaan sauma, joka ei pitäisi liikkua liikaa.
Sen jälkeen liittäisin levyt yhteen asennettaessa, ja vähän tuurilla ja paljon taidolla pitäisi sitten riittää latexsauma saumaan.
Sen jälkeen liittäisin levyt yhteen asennettaessa, ja vähän tuurilla ja paljon taidolla pitäisi sitten riittää latexsauma saumaan.
Joo, pelti on hyvä! Se myös helpottaa, kun puusepän isä on pelti! Katso, kun yritin saada saksikaton kulmat kohdalleen:
http://www.familjenlindstrom.se/images/spottar_1.jpg
Pystyin sahaamaan käsisahalla ja sain tukea "toiselta puolelta", mikä lopulta onnistui hyvin:
http://www.familjenlindstrom.se/images/spottar_3.jpg
http://www.familjenlindstrom.se/images/spottar_1.jpg
Pystyin sahaamaan käsisahalla ja sain tukea "toiselta puolelta", mikä lopulta onnistui hyvin:
http://www.familjenlindstrom.se/images/spottar_3.jpg
Kiitos, joskus onni on mukana 
Minun plåttini teki plåtiksen samasta materiaalista, jota hän käyttää ikkunapeltilistojen taittamiseen. Ei maksanut penniäkään, mutta hän saattoi periä sen muista töistä... Joten jos sinulla on joku plåtfirma lähellä, käy ohikulkumatkalla juttelemassa "pojille", sen pitäisi onnistua helposti/halvalla. Jos tämä ei toimi, kysy "oikealta" puutavaraliikkeeltä taitettavia plåtband!
Minun plåttini teki plåtiksen samasta materiaalista, jota hän käyttää ikkunapeltilistojen taittamiseen. Ei maksanut penniäkään, mutta hän saattoi periä sen muista töistä... Joten jos sinulla on joku plåtfirma lähellä, käy ohikulkumatkalla juttelemassa "pojille", sen pitäisi onnistua helposti/halvalla. Jos tämä ei toimi, kysy "oikealta" puutavaraliikkeeltä taitettavia plåtband!
Joo, aina voi pohtia....
1. Pelti on tosiaan jo mainittu!
2. Varmasti voit käyttää liimaa, mutta siitä voi tulla vähän muhkurainen/klähmäinen/kupruileva....
3. Oletko harkinnut microlit-tyyppistä ratkaisua kattoon/seiniin?
4. Lateksi on tietysti annettu ennen viimeistelyä
5. Lista, toki, mutta se on (pieni) tappio
Harkitse myös kuinka tärkeä lopputulos on sinulle/muille? Jos se on tärkeää, niin henkilökohtaisesti käyttäisin jonkinlaista peltikulmaa - se toimii varmasti
1. Pelti on tosiaan jo mainittu!
2. Varmasti voit käyttää liimaa, mutta siitä voi tulla vähän muhkurainen/klähmäinen/kupruileva....
3. Oletko harkinnut microlit-tyyppistä ratkaisua kattoon/seiniin?
4. Lateksi on tietysti annettu ennen viimeistelyä
5. Lista, toki, mutta se on (pieni) tappio
Harkitse myös kuinka tärkeä lopputulos on sinulle/muille? Jos se on tärkeää, niin henkilökohtaisesti käyttäisin jonkinlaista peltikulmaa - se toimii varmasti
Sitten siis peltikulma + microlit se on!
Minunhan täytyy suositella samaa asiaa, jonka olen tehnyt...
Vähän "inspiraatiokuvia":
Tässä kipsataan täydellä vauhdilla:

Nyt pitää tasoittaa/hioa, tasoittaa/hioa, tasoittaa/hioa ennen kuin microlit tulee ylös:

1 / 90 spotit yläkerroksessa asennetaan:

Minunhan täytyy suositella samaa asiaa, jonka olen tehnyt...
Vähän "inspiraatiokuvia":
Tässä kipsataan täydellä vauhdilla:

Nyt pitää tasoittaa/hioa, tasoittaa/hioa, tasoittaa/hioa ennen kuin microlit tulee ylös:

1 / 90 spotit yläkerroksessa asennetaan:

Klikkaa tästä vastataksesi