L
LyckeKonsult: Ota yhteyttä konsulttiin ;) tai taitavaan rakennusmieheen ja pyydä neuvoa... tuo hiekka kuulostaa huonolta... :( Miltä rakenne näyttää? :-?
0 vastausta · 3,3k lukukertaa
K
kloka_elin: Onko kukaan ostanut platonmattoa Puolassa? Tai tietääkö joku, mitä se on puolaksi? :) /elin
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
S
sanne78: osta 2 kpl fresh 90.. asennusohjeet ovat mukana.. olen itse asentanut 2 kpl juuri kuten tarvitset. ;)
1 vastaus · 4,1k lukukertaa
K
kakelmaster: Laatoittaa laattaliimalla toimii erinomaisesti. [citat]
9 vastausta · 12,4k lukukertaa
F
fjonsson: [citat] 10 cm?? :o
7 vastausta · 12,2k lukukertaa
N
NicoMalm: Joo, olen nähnyt jotain vastaavaa. Luulen, että se oli yrityksen verkkosivulla, joka myi "lätt-reglar". Ne koostuivat kahdesta heikosta palkista, joiden välissä oli masoniittilevy. Positiivista painon ja kylmäsiltanäkökulmasta, mutta ymmärtääkseni eristäminen oli hieman hankalaa, koska standardileveys/levyt eivät enää sopineet... Tällä hetkellä näyttää siltä, että aion
7 vastausta · 5,5k lukukertaa
mattiasp
mattiasp: [citat] Tosin tykkään nikkaroida, mutta minun olosuhteeni olivat huonommat. Todennäköisesti painavampi jäähdytin, yksittäinen kipsilevy ja vain kaksi kiinnityskohtaa. Lisäksi ilmeni, ettei ikkunan alla ollut lainkaan pystystandardia. Kipsilevyltä puuttui tuki 1400 mm!
6 vastausta · 9,8k lukukertaa
I
ImprezMe: Luulen, että täytyy sittenkin käyttää pluggia. Minulla ei ole pääsyä jyrsimeen keksin uraan...
10 vastausta · 5,4k lukukertaa
H
hempularen: On olemassa jotain, jota kutsutaan nimellä metallvaruhuset (tai ainakin sitä kutsuttiin niin muutama vuosi sitten) Lundan teollisuusalueella. Siellä voi ostaa enimmäkseen 20 cm alumiiniprofiileja koko kuparipalkkeihin asti. He myyvät myös yksityishenkilöille, muuten luulen, että se on enimmäkseen teollisuustoimittaja.
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
S
spikmas: Tällä amerikkalaisella sivustolla on näppärä toiminto askelkorkeuksien jne. laskemiseen. Valitettavasti vain suorat portaat. http://www.blocklayer.com/stairs/
13 vastausta · 25,9k lukukertaa
O
ollesthlm: Aion asentaa lattian asuntooni ilman kynnystä. Lattianasentajan mukaan ei pitäisi asentaa suurempia alueita kuin 12 metriä pituussuunnassa mihinkään suuntaan. Joten voit asentaa kynnysvapaasti, jos pysyt alle 12 metrin. Varmista vain, että jätät liikkumavaran seinien vieressä.
4 vastausta · 4,4k lukukertaa
A
Anonymiserad 23608: http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=40656 http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=51986
5 vastausta · 11,6k lukukertaa
Fasting65
Fasting65: Laatueroja. http://www.minimax.sk/en/osb_handling.php katso myös http://www.ljungberg.se/Webb/Start1.nsf/0/5136EB484B1CD4AFC125695E004FF7CB?OpenDocument Klikkaa välilehtiä "OSB 3" ja "OSB Z" niin saat vähän enemmän tietoa. Tuntuu siltä, että OSB Z saattaa vastata OSB 4:ää.
1 vastaus · 1,8k lukukertaa
B
betelgeuze: Haluaisin rakentaa palkiston ekologisilla vaihtoehdoilla. Mitä materiaaleja eri rakennusosissa voidaan suositella? Olen erityisesti kiinnostunut materiaaleista, jotka ovat vastustuskykyisiä homeelle.
0 vastausta · 3,1k lukukertaa
E
elof: Sanoin kuten olen sanonut ennenkin: Jos se olisi vaarallista, niin eihän sitä saisi myydä? Tietenkään keittiökalusteistasi ei voi vuotaa myrkkyjä! Okei, levyn liima ei ole terveellistä, mutta kun keittiö on valmistettu ja valmis, se ei vaikuta sinuun, ellet ala jyrsiä levyjä ja syödä lastuja ::) Luulen, että jos maalaat huonekalun öljymaalilla, sieltä tulee enemmän paskaa kuin
1 vastaus · 4,1k lukukertaa
MathiasS
MathiasS: [moved] [link=http://www.byggahus.se/forum/showthread.php?t=43857/0]Lämpö[/link] [move by] MathiasS.
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
H
Haagbard: [citat] Ei mitään hajua, tavalliset työtasot ovat yleensä IKEAsta halpoja, mutta kuvassa olevat levyt näyttävät mielestäni olevan paksumpia kuin IKEAn (ja vastaavien) levyt. Ehkä levyn pala pystyasennossa, piilossa istuin- ja pöytälevyn alla, olisi hyvä idea antaa vähän enemmän tukevuutta? Tyylikäs muotoilu ainakin, mitä puuta kuvassa voisi olla.........pähkinäpuu, jalava? Olen
9 vastausta · 6,5k lukukertaa
G
gurra80: Tai uskon ja uskon, minä vain tiedän, että kaikki tulee olemaan hyvin :D
3 vastausta · 6,3k lukukertaa
D
Anonymiserad 23608: Oletan, että olet tasoittanut lasikuitunauhat saumoihin? Olin kokeillut laittaa microlit (sileä kuitukangas) ja sen jälkeen maalata. Se voi yleensä ottaa vastaan osan materiaalin liikkeistä.
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
A
AndersS: Yksi haittapuoli rakennustarvikeliikkeiden myymissä levyissä on, jos aiot käyttää niitä huonekaluksi, että ne ovat sormiliitettyjä, mikä näkyy pitkällä sivulla siksak-kuviona.
8 vastausta · 5,4k lukukertaa
mattiasp
mattiasp: Ymmärrän! OSB on vähän ohut, 11 mm. Voi olla hieman hankalaa saada ruuvit kiinnittymään kunnolla, ja samalla välttää niiden osumista betoniin. Mitä mieltä olet tästä: Kerros OSB/3 naulataan betoniin. Toinen kerros OSB/3 ruuvataan ensimmäiseen kerrokseen. Sen jälkeen harmaavanu-paperi ja ruuvattu puulattia. 25 mm on tarpeettoman paksu. 14 mm toimii hyvin, kun on alalattia. Silloin
15 vastausta · 43,7k lukukertaa
A
AndersS: Rakensin pienen seinänpätkän multiplatta-materiaalista (sileä kevytbetoni), 800(b)*1000(h), jota sitten jatkan kattoon asti lasitiilillä suihkuseinämäksi. Minulla oli PL400 valmiina, jota käytin tiilien liimaamiseen lattiaan ja seinään sekä tiilien väliin. Oliko tyhmänpäiväistä käyttää PL400 vai onko pakko käyttää suositeltua laattaliimaa? Ne näyttävät ainakin pysyvän
0 vastausta · 7,8k lukukertaa
Z
zankan: Ja se, keskustelu päättyi siihen... ;-)
4 vastausta · 4,3k lukukertaa
Z
M
Mats: Työskennelläkseen kattopaneelien kanssa ilman nostinta on vain typeryyttä. Kattopaneelit tulisi suunnata kunnolla ja sitten kiinnittää ruuveilla ympäriinsä. Tämän tekeminen samalla, kun seisoo ja pitelee paneelia, on vain turhan kivun pyytämistä hartioissa ja käsivarsissa. Nostimen vuokraaminen ei maksa paljon ja se mahtuu takaluukkuun minun v40:ssä.
7 vastausta · 35,9k lukukertaa
M
Mats: Voitko vain runkoa sen tavallisella 45X70:llä ja sitten peittää tämän rungon kipsi- tai mdf-levyllä?
1 vastaus · 2,9k lukukertaa
K
kongolasse: Hei kaikille! Aion remontoi meidän sisäänkäynnin portaat, jotka on tehty betonista. Ne on maalattu, mutta se ei ole kaunis näky nyt. Ajattelin laittaa klinkkeriä niille, mutta sitten satuin törmäämään tälle sivulle http://www.duracoat.se/duratrapp.html Liimataan tyyliin merikiviä, jotka ovat sekä pakkasenkestäviä että kulutusta kestäviä. Minusta se kuulostaa hyvältä, mutta
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
snickarboden
snickarboden: Festolla on omat etunsa, mutta samalla liikkeen toistaminen sillä ei oikein ole mikään hitti. Halkaistaessa 2000 pituudessa tarvitaan >2000 kiskoa, eikä kaikilla ole näitä pituuksia. Itse puhun hyvän pöytäsahan puolesta, esim. DW744, se antaa tarkkuuden jopa kymmenesosaan millimetristä terävällä terällä. Sen ohjain on upea. /Kent
13 vastausta · 6,3k lukukertaa
Johan Gunverth
Johan Gunverth: [citat] Näe det bidde det inte. Byggmax golv ville gärna ligga och torka lite längre än jag hade tid att vänta så det blev en B-sortering av Siljans golv istället via ttgolv.com. Dyrare än byggmax men jag kunde skruva dit det direkt. Med lite mer planering hade Byggmax varit ett givet val.[/quote] Sain käsiini B-lajittelua kuusilautaa 120mmx15mm höyläämöstä Falkenbergin ulkopuolella
4 vastausta · 26,7k lukukertaa
T
ThomasN: Noniin, nyt se on tehty! Tuloksesta tuli todella hyvä! Kuitenkaan se ei ollut aivan niin riittoisaa kuin olimme kuulleet, suosittelisin yhtä sellaista burkkia per 25 kg laasti. Sekoita ensin jauhe siihen vesimäärään, jolla aiot sekoittaa laastin, jotta siitä tulee tasaista ja hyvää. ;)
6 vastausta · 17,2k lukukertaa
·
N
Nix: Joo, juuri niin minä sen muistan. Kuten TiGGrE sanoo siis. Luulen, että se on myös se, mitä bygging hakee. Kiitos vastauksesta.
4 vastausta · 3,3k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.