Meillä on noin 60 neliömetriä lattiatilaa, johon aiotaan asentaa tammilattia. Keittiö, eteinen, olohuone ja 2 makuuhuonetta, joissa makuuhuoneet ovat ainoat, joissa on sisäovet. Emme ajatelleet laittaa kynnyksiä minnekään. Nyt rakentaja sanoo, että meidän on laitettava listat esimerkiksi keittiön ja olohuoneen välille, koska pinta-ala on liian suuri ja lattia tulee halkeamaan muuten. Mielestäni koko ajatus yhtenäisestä puulattiasta kaikkialla katoaa... Miten meidän pitäisi tehdä?
Olemme erittäin kiitollisia avusta!!
Åsa

Jos voit jättää lattian asentamisessa jopa esimerkiksi 5 millimetrin rakoja eri huoneiden välillä, voit peittää nämä raot laminaattiteippilistalla. Se on noin 2 senttimetriä leveä ja vastaa lattian väriä. Tämä ei todennäköisesti ole suositeltu menetelmä, mutta olen käyttänyt tätä teippiä peittämään rakoja lattian ja listojen välillä ostamassani asunnossa. Ostin sen Fredellsistä Hammarby Sjöstadissa. Valmistaja Duriwood.

Teippilistoja tulisi oikeastaan asentaa sisään liitoslistan, mutta ne ovat erittäin kovia ja kestäviä ja niillä on erinomainen tartuntakyky, joten jos lattiat ovat samassa korkeudessa, pärjää niillä ja saa kynnyksettömän tunteen. http://www.duri.se/Privat.main?link=index_privat.jsp&nav=false&lang=sv_SE klikkaa kohtaa Produkter > Golvlister > Duri Wood > Inlägg.

Olen samaa mieltä siitä, että kynnyksetön koti on kullan arvoinen.

Fagerborn sanoi:
Jos voit asentaa lattiat niin, että huoneiden välillä on enintään esimerkiksi 5 millimetrin raot, voit peittää nämä raot laminaattiteippilistalla. Se on noin 2 senttimetriä leveä ja vastaa lattian väriä.

Olen samaa mieltä siitä, että kynnyksetön koti on kullan arvoinen.
Tuo vaikuttaa todella fiksulta, täytyy etsiä hieman duriwoodia ja testata.
Olen yrittänyt kaikin mahdollisin tavoin hävittää kynnyksiä ja epätasaisuuksia täällä kotona, sillä tyttöystäväni käyttää pyörätuolia eikä ole kovinkaan suuri kynnysten ja reunojen ystävä :)

/AB

Täytyy vain mainita, että minulla on noin 65 m2 (keittiö, ruokailuhuone ja olohuone) yhtenäistä lattiaa pohjakerroksessa. En ole kokenut mitään ongelmia sen kanssa (paitsi asennuksessa, joka oli hieman hankala). Se on ollut nyt kolmisen vuotta valetun lattialämmityslaatan päällä.

Lattiani on täysin liimattu rappgo-lattia, kokonaisia tammilautoja. Miten se toimii liimattomien lattioiden kanssa, en tiedä, mutta sen pitäisi kohtuudella toimia myös.

\Common

Aion asentaa lattian asuntooni ilman kynnystä. Lattianasentajan mukaan ei pitäisi asentaa suurempia alueita kuin 12 metriä pituussuunnassa mihinkään suuntaan. Joten voit asentaa kynnysvapaasti, jos pysyt alle 12 metrin. Varmista vain, että jätät liikkumavaran seinien vieressä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.