9 811 lukukertaa ·
6 vastausta
10k lukukertaa
6 vastausta
Kuinka ripustan lämmittimeni?
Hei!
Olen vihdoin saanut kotiin tyylikkään gjutgranitelement från LVI... mutta se painaa melko paljon!
Miten suosittelisitte kiinnittämään sen?
Faktat:
Paino: noin 20 kg.
Kiinnityspisteiden määrä: 4
Seinämateriaali: Lastulevy 12mm + kipsi 13mm.
Koolausten sijainti: En ole varma, missä ne ovat (tunnen itseni hieman kömpelöksi).
Olen vihdoin saanut kotiin tyylikkään gjutgranitelement från LVI... mutta se painaa melko paljon!
Miten suosittelisitte kiinnittämään sen?
Faktat:
Paino: noin 20 kg.
Kiinnityspisteiden määrä: 4
Seinämateriaali: Lastulevy 12mm + kipsi 13mm.
Koolausten sijainti: En ole varma, missä ne ovat (tunnen itseni hieman kömpelöksi).
Koin samanlaista viime kesänä, mutta hieman eri edellytyksillä. Tavallinen vedenjäähdytin 600*1400 mm, piti kiinnittää yhteen kerrokseen kipsilevyä (ikkunan alla). Minun reseptini oli:
1) Kirosanoja
2) Paikanna pystysuorat kiskot, joihin ikkuna on kiinnitetty, mikä on melko helppoa
3) Sahaa kipsilevy pois näiden kiskojen väliltä pistosahalla. Sahaa keskelle kiskoa.
4) Poista eristys ja asenna kiskot sopiviin paikkoihin.
5) Uusi kipsilevy, tasoite jne.
6) Asenna jäähdytin ranskalaisella ruuvilla uusiin kiskoihin.
Oikealla asenteella (eli sonni sarvista, bite the bullet, sura äpplet jne), saat jäähdyttimen paikalleen yhdessä päivässä. Sitten tiedät myös, ettei se tule putoamaan.
1) Kirosanoja
2) Paikanna pystysuorat kiskot, joihin ikkuna on kiinnitetty, mikä on melko helppoa
3) Sahaa kipsilevy pois näiden kiskojen väliltä pistosahalla. Sahaa keskelle kiskoa.
4) Poista eristys ja asenna kiskot sopiviin paikkoihin.
5) Uusi kipsilevy, tasoite jne.
6) Asenna jäähdytin ranskalaisella ruuvilla uusiin kiskoihin.
Oikealla asenteella (eli sonni sarvista, bite the bullet, sura äpplet jne), saat jäähdyttimen paikalleen yhdessä päivässä. Sitten tiedät myös, ettei se tule putoamaan.
Moderator
· Stockholm
· 57 831 viestiä
20 kg ei ollutkaan niin paha, pitäisi vain ruuvata kiinni. Sinullahan oli lastulevy.
Mollytulppa tulee se olemaan... olin puutavaraliikkeessä ja puhuin siitä myös.
Mattiasp vaikuttaa tykkäävän nikkaroinnista... mutta tuntuu aikamoiselta overkilliltä purkaa puoli seinää!
Neljä mollytulppaa tuplalevyille hankitaan huomenna!
Mattiasp vaikuttaa tykkäävän nikkaroinnista... mutta tuntuu aikamoiselta overkilliltä purkaa puoli seinää!
Neljä mollytulppaa tuplalevyille hankitaan huomenna!
Tosin tykkään nikkaroida, mutta minun olosuhteeni olivat huonommat. Todennäköisesti painavampi jäähdytin, yksittäinen kipsilevy ja vain kaksi kiinnityskohtaa. Lisäksi ilmeni, ettei ikkunan alla ollut lainkaan pystystandardia. Kipsilevyltä puuttui tuki 1400 mm!Poxeman sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi