Mietin pöydän rakentamista klinkkereillä, jossa puulevy toimisi runkona.
Onko jotain erityistä, mitä pitäisi ottaa huomioon, jotta tasoite kiinnittyy kunnolla puuhun?
 
Ensinnäkin puulevyn tulisi olla vääntöjäykkä. Ehkä sinun täytyy tukirimoittaa alapuolelta riippuen siitä, kuinka suuri pöytä on. Pohjusta levy ennen kuin levität fixet. ;)
 
En ole täysin varma, mitä prima tarkoittaa. Luultavasti jonkinlainen perusväri, oletan?

Immobil sanoi:
Ensinnäkin puulevyn tulisi olla vääntöjäykkä. Ehkä sinun täytyy laittaa tukirakenteita alapuolelle riippuen siitä, kuinka suuri pöytä on. Primeröi levy ennen kuin laitat kiinnitysaineen päälle. ;)
 
Kuinka suuri pöydän pitää olla?
 
Norre sanoi:
Kuinka suuri pöydän tulisi olla?
Noin 120x60x40
 
Pyöreä 120x60x40
Omituiset mitat pyöreälle pöydälle  ;)

Jos sen pitäisi olla suorakulmainen, oletan, että tarkoitat 120cm*60cm*4cm
Muuten siitä tulee ERITTÄIN paksu pöytälevy.

Ok, silloin tekisin näin;
16mm/22mm lastulevy liimattuna/ liima-ruuvattuna 13mm kipsilevyn kanssa. Sitten laatoitus.
(Tarjolla on lattialastu 16/22*600*1800)

Ennen kuin kipsi asetetaan paikalleen, tehdään runko/tukirakenne lastulevyn alle, jotta pöydänjalat voidaan kiinnittää.
 
He he...en tarkoittanut, että pöydän pitäisi olla pyöreä ja että mitan pitäisi olla noin 120... siis noin=suunnilleen

Kiitos avusta, vaikka se kuulostaa hieman monimutkaiselta. Tarkoitatko teräsrunkoa tai vastaavaa?
 
Hei!

En ole pöytäasiantuntija, mutta koska pöytä tulee olemaan lämpimässä ympäristössä tai ainakin samassa lämpötilassa (toivon mukaan), luulen että pitäisi riittää, että laatat liimataan asennusliimalla (kunhan kukaan ei tanssi pöydällä). Osta lastulevy tai MDF- tai HDF-levy 22 mm. On myös erilaisia tapoja rakentaa itse pöytä.

Onnea!

/Lars
 
Olen tehnyt pari pöytää tällä tavalla. Silloin olen käyttänyt PL400 rakennusliimaa. Olen myös testannut kaakeli-kiinnityslaastilla, tulos oli silloin, että puulevy vääntyi kosteuden takia kaakeli-kiinnityslaastissa. Ja pöydästä tuli siten vähemmän kiva (meni roskiin yksinkertaisesti).
 
Laatoittaa laattaliimalla toimii erinomaisesti.

ImprezMe sanoi:
Ajattelen rakentaa pöydän klinkkereillä puulevyrungolla. Onko jotain erityistä, mitä pitäisi ottaa huomioon, jotta tasoite tarttuisi kunnolla puuhun?
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.