26 734 lukukertaa ·
4 vastausta
27k lukukertaa
4 vastausta
Naulaa helmipaneeli parhaalla tavalla!
Hei!
Mitkä ovat kokemuksenne helmiponttipaneelien (120 mm leveä, 15 mm paksu) naulaamisesta? Clipsejä vai nauloja? Olen itse käyttänyt aiemmin clipsejä, mutta se on hieman hankalampaa kuin naulaaminen. Toimiiko dyckert-naulain vai onko dyckert liian heikko ja sileä pitämään paneelin paikallaan, kun puu haluaa liikkua? Piilotettu vai normaali naulaus? Kokemukset ja vinkit otetaan kiitollisena vastaan! Haluaisin mieluiten, että se menee oikein ensimmäisellä kerralla!
Mitkä ovat kokemuksenne helmiponttipaneelien (120 mm leveä, 15 mm paksu) naulaamisesta? Clipsejä vai nauloja? Olen itse käyttänyt aiemmin clipsejä, mutta se on hieman hankalampaa kuin naulaaminen. Toimiiko dyckert-naulain vai onko dyckert liian heikko ja sileä pitämään paneelin paikallaan, kun puu haluaa liikkua? Piilotettu vai normaali naulaus? Kokemukset ja vinkit otetaan kiitollisena vastaan! Haluaisin mieluiten, että se menee oikein ensimmäisellä kerralla!
Olen aina käyttänyt clipsejä naulatessani esim. kattoa, mutta se on ärsyttävän näprääminen. Viime viikolla asensin sileää ponttia (itse asiassa 14mm mäntylankkulattia) seinälle makuuhuoneeseen ja silloin ruuvasin sen kiinni sen sijaan. Se toimi loistavasti ja on nopeampaa kuin naulaaminen. Käytin Grabberilta itseporaavaa ruuvia, PTSxxxx, sen nimi on.
MathiasS: Jaha, niin lattia tuli siis Byggmaxista? Miten siitä tuli?
BAN: Naulasin helmiponttia kattoon eilen. Naulasin dyckertpistoolilla, DA-dyckert, 15 gauge x 38 mm (15 gauge = noin 1,8 mm) Se sujuu naurettavan nopeasti pistoolilla. En naulaisi 18 gauge, eli 1,2 mm, jota useimmat halpapistoolit käyttävät. Kokeilin sitä katossa 19 x 120 raakapontti, ja se halusi helposti pudota. Jouduin menemään perässä ruuvin kanssa ollakseni varma. Helmipontti naulattiin näkyvällä naulauksella. Se kuitenkin maalataan, ja kittaus sujuu nopeasti.
BAN: Naulasin helmiponttia kattoon eilen. Naulasin dyckertpistoolilla, DA-dyckert, 15 gauge x 38 mm (15 gauge = noin 1,8 mm) Se sujuu naurettavan nopeasti pistoolilla. En naulaisi 18 gauge, eli 1,2 mm, jota useimmat halpapistoolit käyttävät. Kokeilin sitä katossa 19 x 120 raakapontti, ja se halusi helposti pudota. Jouduin menemään perässä ruuvin kanssa ollakseni varma. Helmipontti naulattiin näkyvällä naulauksella. Se kuitenkin maalataan, ja kittaus sujuu nopeasti.
Ei, sitä ei tullut. Byggmaxin lattia tarvitsi kuivua pidempään kuin minulla oli aikaa odottaa, joten valitsin Siljans lattian B-lajittelun ttgolv.com:in kautta. Kalliimpi kuin Byggmax, mutta pystyin asentamaan sen heti.mattiasp sanoi:
Paremmalla suunnittelulla Byggmax olisi ollut selvä valinta.
Diversearbetare
· Göteborg
· 11 228 viestiä
Näe det bidde det inte. Byggmax golv ville gärna ligga och torka lite längre än jag hade tid att vänta så det blev en B-sortering av Siljans golv istället via ttgolv.com. Dyrare än byggmax men jag kunde skruva dit det direkt.MathiasS sanoi:
Med lite mer planering hade Byggmax varit ett givet val.[/quote]
Sain käsiini B-lajittelua kuusilautaa 120mmx15mm höyläämöstä Falkenbergin ulkopuolella (talofirmani ostaa sieltä) reilusti yli 40:-/m2. Asetan sen ruokakellarin seiniin ja kattoon. Mietin naulaamista tavallisilla nauloilla edestä saadakseni rustiikkisen vaikutelman.
Klikkaa tästä vastataksesi