Hei!

Minä ja tyttö ovat juuri ostaneet meille rivitalon. Asumme tällä hetkellä asunnossa ja siksi meidän on myytävä se. Noin 6 kuukautta sitten tyttö päätti, että meidän pitäisi kaataa seinä keittiön ja olohuoneen väliltä. Totella vain ja ottaa lekaa esiin ja lyödä se seinä alas puoliksi. Sitten menetin motivaation, ja nyt se on jäänyt seisomaan sellaiseksi kuin se on...

Joten nyt kysymykseni.

Tältä se näyttää tällä hetkellä

• Rivningsarbete mellan keittiön ja olohuoneen, keskeneräinen seinäremontti asunto-osakkeessa. Näkyvissä puoliksi purettu seinä, kalusteita ja keittiövalaistus.
Tarvitsen apua näissä asioissa:

Lattia keittiön ja olohuoneen välillä... Siellä, missä seinä on ollut, on "aukko" ja tarvitaan jonkinlainen lista sinne. Lattia on myös korkeampi olohuoneessa kuin keittiössä noin 0,5 mm. Onko jollakulla ratkaisu tähän?

• Kaksitasoinen puulattia, jossa aukko seinän paikalla; korkeusero 0,5 mm keittiön ja olohuoneen välillä, lista tarvitaan.
Myös katossa on jälkiä jäljellä seinästä... ajattelin laittaa tammilankun siihen, jotta huone näyttäisi vähän jaetulta vaikka se ei olekaan. Kuulin, että lankun voisi liimata siihen? onko se totta? ja jos voi, miten se tehdään? muussa tapauksessa lankku täytyy ruuvata kiinni? toisin sanoen, mikä on helpoin tapa laittaa se paikoilleen?

• Kuvassa katossa on entisen seinän jättämät jäljet, joiden paikalle suunnitellaan tamminen lankku, jakamaan huoneen visuaalisesti.
Sitten on myös valvokaari, jonka jouduin rikkomaan... Valvokaari täytyy olla noin 190 cm leveä ja mietin, onko olemassa sellaisia leveitä kaaria ostettavaksi? Jos on, mistä voi saada edullisen sellaisen?

• Valokuvat vahingoittuneesta oviaukosta, jonka leveys on noin 190 cm. Edessä on kitara, imuri ja pyykkiteline.
Olen kiitollinen kaikista vastauksista, sekä luovista että vähemmän luovista... Mutta en ole itse ihan peukalo keskellä kämmentä, joten tarvitsisin todellakin kaiken avun, minkä voin saada, jotta voimme saada asunnon myytyä. Ja jos on jotain, mitä ette ymmärrä, mitä tarkoitan, niin kirjoittakaa se tänne, niin yritän kehittää kysymyksiä vähän enemmän.

Ja jos siellä ulkona olisi joku kätevä hantverkare, jolla ei ole mitään tekemistä viikonloppuna ja joka haluaa ansaita tästä vähän rahaa, niin voitte mielellään ottaa yhteyttä osoitteeseen fransico_fresk@hotmail.com tai vastata tähän ketjuun.

Ystävällisin terveisin, Fredrik

Katon laittaisin juuri kuten kirjoitat, laudan päälle. Joko valkoiseksi maalattu tai mahdollisesti tammi tai toinen puulaji tuomaan hieman kontrastia. Poraa ja kiilaa se kattoon, niin ei tule alas ihan heti.
"Kaari" reunustaisin kuin oviaukon, koska kaaret maksavat paljon ja ihmisillä on eri mieltymyksiä siitä, mikä on kaunista. Parempi siis, että uudet omistajat saavat itse päättää sen muodosta ja väristä.
Lattian aukkoon minulla ei ole suoraa ideaa.

Mikael_L
fransico sanoi:
Lattia keittiön ja olohuoneen välillä... Siellä, missä seinä on ollut, on "aukko" ja tarvitsee listan jonkinlaisesta materiaalista. Lattia on myös korkeampi olohuoneessa kuin keittiössä noin 0,5 mm. Onko kenelläkään ratkaisua tähän?
Ero puoli milliä on tuskin jotain, mitä tarvitsee/pystyy tekemään asialle!

Mitä sinun tulisi täyttää aukko on kuitenkin hieman hankalampaa, paras vaihtoehto saattaisi olla, jos saisit samasta lattiamateriaalista kuin olemassa oleva, ja mieluiten tummempaa tyyppiä. Sitten sahaa ja sovita huolellisesti, jotta se sopii mahdollisimman hyvin aukkoon ja liimaa se, ja lopuksi hanki samanlainen lista ja aseta se päälle, jotta se näyttää siltä kuin kaksi erilaista lattiaa merkitsisivät eri huoneita.

En usko, että on mahdollista korjata niin, ettei näkyisi, että se on saumattu.
Saadaksesi todella hyvän lopputuloksen sinun täytyy todennäköisesti vähintään korvata tummempi lattia, mutta voi olla jopa parempi korvata molemmat lattiat.

Jos asunto on myytävänä, mielestäni on aivan hyvä tehdä väliaikainen ratkaisu, mainita asiasta ostajalle, joka sitten voi itse valita, minkä lattian he haluavat uuteen asuntoonsa. Asunnon arvon lasku on luultavasti suurin piirtein sama kuin maksaisi lattioiden uusiminen.

Plankan asentaminen kattoon, joka sitten menee myös alas karmiin saattaa näyttää hieman oudolta? Katon maalaaminen voi olla vaihtoehto?

Kiitos vastauksistanne :) Olen nyt käynyt ostamassa materiaalia Bauhausista ja yritän asentaa sen huomenna. Kattoon tuli se planka. Olen itse saanut idean, että se tulee näyttämään hyvältä ::) siitä tuli tammi planka, näyttää samalta kuin se, joka on puoliksi seinällä. Lattiaan tulee 2 tammi listaa, jotka ovat 12 cm leveitä yhdessä pienen tammi listan kanssa, joka tasoittaa ne 0,8 mm, mitä lattioiden välillä eroaa.

Kaarniin ostin vain 1 mänty planka ja 2 saumaa, joten yritän kitata kaaren rikkoutuneet osat ja sitten maalata...

Joten tämä näyttää ratkeavan joka tapauksessa :)

Terveisin Fredrik

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.