5 691 lukukertaa ·
9 vastausta
6k lukukertaa
9 vastausta
Sisäkaton verhous
Hei,
Ajattelin verhoilla autotallini sisäkaton viikonloppuna, mutta se epäonnistui... :-[
Suunnitelmanani oli yksinkertaisesti ruuvata kipsilevyt kiinni palkkeihin. Mutta ei se onnistunut. Kipsi vain putosi alas, sillä ruuvit kulkivat suoraan läpi....
Miksi, miksi, miksi... :-?
Oliko levyt liian isot? Otin samat kuin seinälle, 1200x2400.
Oliko väärä ruuvi? Käytin samaa kuin seinälle, "jotain" x 35 yksinkertaiselle kipsille
Ruuvailinko liian harvalla ruuvilla? cc 300 ruuvivälillä kaikkiin suuntiin.
Ajattelin verhoilla autotallini sisäkaton viikonloppuna, mutta se epäonnistui... :-[
Suunnitelmanani oli yksinkertaisesti ruuvata kipsilevyt kiinni palkkeihin. Mutta ei se onnistunut. Kipsi vain putosi alas, sillä ruuvit kulkivat suoraan läpi....
Oliko levyt liian isot? Otin samat kuin seinälle, 1200x2400.
Oliko väärä ruuvi? Käytin samaa kuin seinälle, "jotain" x 35 yksinkertaiselle kipsille
Ruuvailinko liian harvalla ruuvilla? cc 300 ruuvivälillä kaikkiin suuntiin.
Kuulostaa siltä, että sinulla on joko huono kipsi tai väärät ruuvit. Jos olet onnistunut pitämään kipsin paikallaan joko kipsikehdolla tai t-tuellä ja saanut kaikki ruuvit paikalleen, vaikuttaa hyvin oudolta, että se irtoaisi. Ovatko ruuvit vielä paikoillaan, kun kipsi on pudonnut alas?
Joo, ruuvit ovat yhä paikoillaan. Levy putoaa alas, jättäen isot reiät sinne, missä ruuvit olivat. En saanut koskaan levyä kokonaan ylös. Olin tukenut yhdeltä sivulta ja ruuvasin toiselta puolelta samalla kun pidin levyä. Kun olin ruuvannut kolmasosan cc 300 joka puolelta, minun piti ottaa uusi ote ruuvatakseni keskiosan, ja silloin koko levy putosi, koska ruuvi meni suoraan läpi.
Olen käyttänyt samaa levyä saman ruuvin kanssa (kipsilevyruuvi yksinkertaiselle kipsille, Gunnebo) seiniin, eikä siellä ole ollut lainkaan ongelmia. Levyt ovat Danogips 1200 x 2400 x 13, mutta ne tuntuivat hieman kostealta. Mutta ne on säilytetty katon alla, lähes tiiviissä autotallissa.
Olen käyttänyt samaa levyä saman ruuvin kanssa (kipsilevyruuvi yksinkertaiselle kipsille, Gunnebo) seiniin, eikä siellä ole ollut lainkaan ongelmia. Levyt ovat Danogips 1200 x 2400 x 13, mutta ne tuntuivat hieman kostealta. Mutta ne on säilytetty katon alla, lähes tiiviissä autotallissa.
Kosteus voi olla ongelma.
cc 300 ruuvilla on ehkä vähän heppoista pysyvästi, mutta sen pitäisi kestää asennuksessa mielestäni.
Laitoin tavallisia seinälevyjä 1200x2500 kattoon tavallisen kipsinostimen avulla. Tuplakerroskin, jos ollaan tarkkoja.
cc 300 ruuvilla on ehkä vähän heppoista pysyvästi, mutta sen pitäisi kestää asennuksessa mielestäni.
Laitoin tavallisia seinälevyjä 1200x2500 kattoon tavallisen kipsinostimen avulla. Tuplakerroskin, jos ollaan tarkkoja.
Okei,
Vain kokeilla uudelleen sitten. Mutta tukipuut ovat cc 300, mutta oletan, että tarkoitatte, että pitäisi ruuvata 100 välein jokainen rivi tukipuita.
Appiukolla oli toisia ruuveja, joiden hän uskoi voivan ratkaista ongelman. Ne olivat kipsiruuveja myöskin mutta erittäin suurella kannalla. Ne, joita olen käyttänyt, olivat "tavallisella" kannalla. Tosin ne, jotka hän oli löytänyt kotoaan, olivat pitkiä kuin kokonainen jatkokertomus, vähintään 60.
Voiko se johtua ruuvista? Pitäisikö etsiä ruuvia suurennetuilla kannoilla?
Vain kokeilla uudelleen sitten. Mutta tukipuut ovat cc 300, mutta oletan, että tarkoitatte, että pitäisi ruuvata 100 välein jokainen rivi tukipuita.
Appiukolla oli toisia ruuveja, joiden hän uskoi voivan ratkaista ongelman. Ne olivat kipsiruuveja myöskin mutta erittäin suurella kannalla. Ne, joita olen käyttänyt, olivat "tavallisella" kannalla. Tosin ne, jotka hän oli löytänyt kotoaan, olivat pitkiä kuin kokonainen jatkokertomus, vähintään 60.
Voiko se johtua ruuvista? Pitäisikö etsiä ruuvia suurennetuilla kannoilla?
Moderator
· Stockholm
· 57 843 viestiä
Todennäköisimmin ajat ruuvit liian pitkälle, jolloin pahvi vaurioituu. Ja luultavasti on parempi, jos vuokraat levynostimen (150-200 päiväksi), lisäksi se on paljon helpompaa. Luulen, että voi olla hieman herkkää "päästää irti", ennen kuin koko levy on kiinnitetty.
Mitä tulee siihen, kuinka tiheästi ruuvataan, se on mainittu kipsilevyvalmistajien esitteissä, en ole tarkistanut juuri Danogipsiä. Jos menet Gyproc:n sivuille tai vielä parempi Norgips, heillä on tarkat ohjeet harvalaudoituksen suorittamiseen ja mitoitukseen jne.
Mitä tulee siihen, kuinka tiheästi ruuvataan, se on mainittu kipsilevyvalmistajien esitteissä, en ole tarkistanut juuri Danogipsiä. Jos menet Gyproc:n sivuille tai vielä parempi Norgips, heillä on tarkat ohjeet harvalaudoituksen suorittamiseen ja mitoitukseen jne.
sama kipsi katossa kuin seinässä pitäisi olla...Strixx sanoi:Hei,
Olin aikomuksessa verhoilla autotallin sisäkattor viikonloppuna, mutta se epäonnistui... :-[
Suunnitelmanani oli yksinkertaisesti ruuvata kipsilevyt gelsen kiinni. Mutta se ei onnistunut. Kipsi vain putosi alas, koska ruuvit menivät suoraan läpi....
Oliko levyt liian suuria? Otin samanlaiset kuin seinään, 1200x2400.
Oliko väärät ruuvit? Käytin samanlaisia kuin seinään, "nånting" x 35 yksinkertaiseen kipsiin
Ruuvailinko liian vähän ruuveja? cc 300 ruuviväli kaikissa suunnissa.
luulisin että kipsi on kostea ja vanha, ehkä helpottaa jos reglar hattuprofiileilla ensin??
Klikkaa tästä vastataksesi