Hei!

Olen täydessä vauhdissa pienen asuntoni remontoinnissa ja nyt alan lähestyä suurinta vaihetta: lattian ja keittiötasojen purkamista ja asentamista. Olen ymmärtänyt, että keittiötasojen alla tulisi olla lattia, jotta vähennetään kosteusvaurioiden riskiä, ja se vaikuttaa järkevältä – valitettavasti. Jos näin ei olisi, olisin voinut purkaa/asentaa koko keittiön kerralla ja keskittyä lattiaan myöhemmin, koska sen ei tarvitse olla keittiötasojen alla. Nyt kaikki on tehtävä samaan aikaan, mikä on vaikeaa, kun asuintila on pieni ja aikaa on vähän.

Siksi ihmettelenkin, onko olemassa vaihtoehtoisia tapoja tehdä tämä. Olen miettinyt, jos esimerkiksi voisi käyttää lastulevyä (tai vastaavaa), joka asetetaan betonin päälle ja tiivistetään seiniin, ja sitten rakennetaan keittiö sen päälle. Tällöin lattia voitaisiin asentaa lastulevyn päälle seinien sijaan. Ehkäpä on olemassa jonkinlaista "tiivistysmattoa" tai vastaavaa, vai onko vain hyväksyttävä, että kaikki on tehtävä kerralla? Toivottavasti ymmärrätte mitä tarkoitan :).

Lopuksi mietin, miten lattia voitaisiin asentaa keittiösaarekkeen ympärille. Keittiösaarekkeessa ei ole vedeneristystä, ja kysymys on, olisiko parasta kiinnittää tukipuut, joiden varaan se asetetaan suoraan betonilattiaan ja asentaa lattia ympärille, vai kiinnittää jo asennettuun lattiaan?

Kiitos etukäteen!

Ystävällisin terveisin, Patrick

Löysin tämän viestin toisesta ketjusta foorumilla, mitä sanotte alla olevasta menetelmästä:

"Voit tehdä kuten minä teen. Kaapit lepäävät takana seinään kiinnitetyllä listalla ja edessä jaloilla. Sitten ne on myös kiinnitetty seinään. Kun keittiö on asennettu ja on aika laittaa lattiaa, otan jalat pois ja asetan lattian kokonaan kaappien alle. Seinäkiinnitys riittää, jos et kuormita kaappeja. Tällä tavalla saat lattian koko matkalta, mutta vältyt riskeiltä vahingoittaa sitä keittiötä asentaessa."

Mitä mieltä olette?

Luulen, että olen ratkaissut keittiön, luultavasti laitan lattian alle kuten yllä olevassa viestissä. Mietin kuitenkin edelleen, onko jollain vinkkejä keittiösaarekkeesta - onko etuja olla lattia sen alla?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.