6 473 lukukertaa ·
4 vastausta
6k lukukertaa
4 vastausta
Savupiipun muuraus katon yläpuolella
Minulla on vanha savupiippu 50-luvulta, jota ei ole käytetty muuhun kuin ilmanvaihtoon jostakin 80-luvun alkaen.
Keskusteltuani nuohoojan kanssa avotakkojen lämmityksestä hän piti sitä hyväksyttävänä, mutta sanoi, että savupiippu pitäisi muurata uudestaan katon yläpuolelta.
Savupiipussa on kahdeksan hormia ja olen laskenut tiilien määräksi noin 280 kappaletta. Olen pyytänyt pari muuraria GP:n ilmoituksista katsomaan ja he haluavat tästä noin 28 000 kruunua. Onko se kohtuullinen hinta? Mielestäni se kuulostaa erittäin kalliilta!
Keskusteltuani nuohoojan kanssa avotakkojen lämmityksestä hän piti sitä hyväksyttävänä, mutta sanoi, että savupiippu pitäisi muurata uudestaan katon yläpuolelta.
Savupiipussa on kahdeksan hormia ja olen laskenut tiilien määräksi noin 280 kappaletta. Olen pyytänyt pari muuraria GP:n ilmoituksista katsomaan ja he haluavat tästä noin 28 000 kruunua. Onko se kohtuullinen hinta? Mielestäni se kuulostaa erittäin kalliilta!
Olemme saaneet hinnaksi 9000:- korvaamaan savupiipun muurauksen. (Vain nockenin yläpuolella) Savupiipussa on neljä kanavaa ja muurari käyttää vanhoja tiiliä. Hänen täytyy täydentää jonkin verran "hålsten" kruunun kohdalla, koska ne kiinnittyvät paremmin kuin nykyiset "koko" tiilet.
kuulostaa hieman kalliilta, minä ja veljeni muurattiin minun savupiippuni uudelleen 5-6 tunnissa, tosin vain 4 piippua. luulen, että materiaalit maksoivat noin 4k, muistan että se oli jotain 150 kiven luokkaa.
Rei'itetystä pakkasenkestävästä tiilestä sinun pitäisi maksaa enintään 10 kr kappaleelta, siis hieman alle 3000:- tapauksessasi. Lisää siihen noin 600 kg B-laastia hintaan 1000:-. Yhteensä materiaalit maksavat siis noin 4000:-. Lisää ehkä telineet ja hieman muuta ylimääräistä 2000:-. Silloin tarjoukseen jää 22 000 kr. Jos muurari työskentelee 500 :-/tunti sis. alv, niin hän tarvitsisi 44 tuntia, eli hieman yli viikon työtä. Kuulostaa epäilyttävältä mielestäni.
Klikkaa tästä vastataksesi