Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
ipppe: se on puristusrengas siellä ainakin... näin erään yrityksen tuotelistan ja minulla on ainakin yksi niistä malleista... :)
Sandberg: [citat] Enää en ostaisi iskuporakonetta. Syynä sille, että ostin sen, oli se, että halusin pystyä poraamaan vähän kaikkialla ja käyttää sitä myös ruuvinvääntimenä. Ajattelin, että on hyvä, kun on johto, ettei tarvitse ladata akkua koko ajan. Mutta nyt huomasin, että se oli arvoton, koska sillä ei voi porata kaikkialla, eikä se ole kovin hyvä ruuvinvääntimenäkään, koska
mattiasp: Fischers verkkosivuston mukaan, johon linkitettiin yllä, heillä on omat ruuvit näille tulppille. Muistaakseni Bauhausilla on laaja valikoima Fischersin tuotteita.
Bastefallarn: Olen kokeillut sekä timanttilaikkaa että yhdistettyä puu/teräs-laikkaa pyörösahalle ja molemmat toimivat erinomaisesti. Timanttilaikka teki hieman siistimmän leikkauksen mutta työskenteli hieman hitaammin. Jos käytetään tavallista puulaikkaa, sen ei pitäisi olla liian karkeahampainen. Laita kahvisuodatin tai nailonsukka tai vastaava moottorin ilmanottoaukon päälle suojataksesi sen
MrJames: Kiitos mielipiteistänne! Alan rakentaa lisärakennustani noin 2 viikon kuluttua, joten minulla on hieman enemmän aikaa miettiä....
jon_h: Käytännöllisesti kyllä, säännöllisesti ei. Ja toteutukset ovat edelleen riskipiste. Eli puru toimii yhtä hyvin muovin takana kuin jos muovia ei olisi ollenkaan. Mutta se ei toimisi muovin ja vedenpitävän kerroksen välissä.
lb_gbg: Joo, beslag använder jag. Käytin väärin sanaa konsol. :D Ne ovat sellaisia, että niihin voi kiinnittää sekä rullgardin että gardinstång. Aion kiinnittää 3 sellaista beslag seinään. Haluan kiittää sydämellisesti kaikista fiksuista vastauksista, jotka olen saanut. :)
vojma: On hyvin vaikea uskoa, että se voisi olla kantava mihinkään muuhun kuin seiniin kiinnitettäviin tapetteihin. Tämä on kuitenkin asia, jonka sinun tulisi ottaa esille yhdistyksen kanssa, sillä asunto-osakeyhtiöissä ei aina ole sallittua purkaa seiniä. Kun olet saanut myönteisen palautteen heiltä, voit kysyä talon rakentajalta "kantavuudesta". /V
andersmc: [citat] Vai haluatko tehdä laskelman talosta, jonka aiot rakentaa, ja tarvitsetko apua siinä?
TorpAnders: [citat] Ok, tuossapa se nähdään.. vaikea kuitenkin ymmärtää.. Muuten voisi epäillä, että se on myyntijuttu, joka suosii kalliimpaa levyä? Jos ei, niin silloin heillä onkin yksi tuote lisää kehitettäväksi Mutta nyt valitsen laittaa kerroksen korjauskipsiä sen sijaan, sillä en aio ottaa riskiä..
jon_h: [citat] No, ei täysin. Kastepiste asettuu sinne minne asettuu, eikä sillä ole suurempaa merkitystä missä se on. Kastepiste liikkuu kauemmas seinään, mitä kylmempää on ulkona, ja päinvastoin. Tärkeää on, että kostea ilma ei pääse siihen paikkaan, missä kastepiste sattuu olemaan tiettynä ajankohtana, ja silloin tarvitaan, että diffusionsspärren on tiivis. Enkä vieläkään
v-g: Saatavana useimmista rakennustarvikeliikkeistä ja ehkä myös paikallisesta rautakaupasta.
Avbytaren: Cheapyllä on mosaiikki 2x2 cm 79 kr m², luulen että niitä on väreissä musta, valkoinen ja turkoosi
snickarboden: Off topic mutta jos laitat kuvia worddokumenttien sijaan, joita estetään viruksen riskin vuoksi, niin on toivoa useammista neuvoista. /Kent
m97marro: Epoksi liima tyyppi Locktite. Heillä on useita, jotka sopivat kivelle. Liimaa ja hio/poleeraa märkäpinnaksi, niin siitä tulee jälleen hieno.
zolo: Hei Olen juuri poistanut kaiken rappauksen savupiipun muurisista, Pölysikö se? Kyllä Oliko se työlästä? Kyllä mietin nyt, onko olemassa mitään tiivistystä, joka tekisi sen 100% pölyttömäksi tulevaisuudessa, jota voisi levittää päälle? Ajattelin jotain läpinäkyvää pohjamaalia tai vastaavaa.
Bror: Tyylikkäämpi pinta, joka ei ole aivan niin sileä kuin pelti. Jos pakkeloit ja maalaat pitkäkarvaisella telalla, pinnasta tulee melkein rapatun näköinen.
andersmc: Ostin modulipiippuni täydellisenä sarjana. Mukana oli erityinen kumikangas, joka vedettiin piipun yli ja teipattiin erikoisteipillä. Sitten teipattiin kumikankaan reunat diffuusiokalvoon.
zachris: Onko joku, joka tietää, koskeeko tämä (900 mm) myös "kaidekourun reunaa" sisäportaissa, eli "porraskuilun" reunaa kerrosten välissä? Normaalisti tämä kaide on suunniteltu samalla tyylillä kuin itse porraskaide, mutta ovatko korkeudet samat?
jon_h: Toki voi käyttää diffuusiomuovia levyjen takana myös kylpyhuoneessa. Edellytys on, että levyt ovat epäorgaanisia, eikä mitään muuta orgaanista materiaalia ole tiiviiden kerrosten välissä, sekä että vedeneristyskerroksen höyryvastus on yli miljoona s/m. Jos haluaa jättää muovin pois, sen annetaan ulottua hieman levyjen taakse, ehkä noin 200 mm. Silloin ei ole saumaa
nattugglan11: Hmm, ehkäpä niin. Olen sellainen, joka haluaa asioiden istuvan kunnolla ilman löysiä osia, mutta se oli hyvä idea! Ajattelin enemmän parkettia, että se ei muutu "kelluvaksi" samalla tavalla, jos vedän muutaman ruuvin läpi. Onko muita haittoja, jos pidän lattian alla? Etu seinään kiinnitetystä kaapista on, että vältyn vahingoittamasta lattiaa, jos kaappi joskus puretaan.
zachris: On olemassa kaksi kertaa paksumpia lohkoja, jotka on tarkoitettu ulkoseiniin. Luulen, että ne ovat noin 1,8 verrattuna 2,7 tai jotain sellaista, eli edelleen erittäin huonot arvot verrattuna ulkoseinään ja ikkunaan.
Kurtivan: Niin tein ainakin, kun muurailin kiinni erään sotlucka'n, plus rappasin päälle myös tietysti.....
79:an: Mutta jos valitsee oikean puutavaran, sen pitäisi onnistua, onhan olemassa esim. kuusenvitsoja, jotka voivat olla 50-60-vuotiaita mutta vain 8 cm tyvestä, joten ne koostuvat vain sydänpuusta. Uskon, että sitä kutsutaan alispuuksi, vaikea löytää, jos ei tiedä mitä etsii, näyttää tavalliselta pieneltä kuuselta, mutta löytyy täysikasvuisten kuusien joukosta ja on kasvanut yhtä kauan
Lindgrenski: [citat] Joo, siksi kysyn täällä, tarvitaanko sitä vai riittääkö kiinnitys perustuksiin. Nyt olen tehnyt niin kuin olen tehnyt, ja niin se saa jäädä. :)
imported_Byggaren: Tärkeää, kun piirrät pohjapiirroksen, ei ole kuinka paksuja ulkoseinien tulisi olla. Aina voidaan korjata, vaikka ne ovat liian ohuita, ellei tontin enimmäisrakennusala määrä rakennuksen suurinta sallittua kokoa. Normaalisti piirretään ulkoseinän sisäpuolen mukaan. Eli ulkoseinän sisäpuolinen pinta-ala (=kerrosala) on mielenkiintoisempi kuin rakennusala (=kerrosala + ulkoseinien ala
svempur: Hei, missä vaiheessa kylpyhuone on nyt? Olen vain vähän utelias, mistä sait parhaan hinnan? Ystävällisin terveisin, svempa
imported_Byggaren: [citat] Koska se on kemikaali, voit kysyä maalikaupasta. Muutoin kannattaa kysyä ikkunankorjaajalta/-valmistajalta. _________________ Rakentaja
thoeke: Ostin tänään Luddwes Hushållscenteristä 0455-308990 (kodinkoneliike, joka on yhteydessä yhteen suurimmista kodinkoneketjuista) Karlskronan ulkopuolelta yhden levyn 100x33x2,5 cm, saatavilla varmasti muissa ko'oissa, voivat antaa tietoa ruotsalaisesta tukkukaupasta, levyt valmistetaan Tanskassa, levy maksoi 500 rahaa.