13 248 lukukertaa ·
10 vastausta
13k lukukertaa
10 vastausta
Kuinka määritellä seinätyyppi? (verhotangon ripustus)
Hei!
Olen aivan uusi täällä byggahus-sivustolla ja minulla on aloittelijakysymys:
Aion maalata makuuhuoneeni uudelleen. Makuuhuoneessa minulla on verhoratkaisu, jossa on kaksoistangot, jotka ovat kiinnitetty kolmessa konsolissa. Myös kaksi rullaverhoa on kiinnitetty konsoleihin. Nykyisellään nämä konsolit eivät ole kunnolla kiinni, vaan ne heiluvat vapaasti. Tämä aiheuttaa sen, että verhotanko ei näytä siistiltä, vaan on vinossa. Luulen, että olemme käyttäneet tavallisia muovipuristimia tähän.
Maalaamisen yhteydessä ajattelin korjata tämän ja ripustaa tangot + rullaverhot oikein.
Nyt mietin, miten voi tunnistaa, minkä tyyppisestä seinästä on kyse. Talo on rakennettu 1974, seinä on huoneen ja sisäänrakennetun parvekkeen välissä. Kun koputan, ääni on tukahtunut eikä sellainen kuin kovan betoniseinän. Saattaisin harkita hieman poraamista tai verhon poistamista ja porausreikien tarkastelua, mutta mitä minun pitäisi ottaa huomioon? Ohjeissa verkossa kerrotaan, miten hyllyt + muut kiinnitetään eri puristimilla (http://www.dinbyggare.se/artiklar/artikel.asp?docid=292, http://www.dinbyggare.se/artiklar/artikel.asp?docid=101, http://www.did.se/ccbygg/default.asp?t=1&meny=artiklar&kat=95&article=379&avdelning=7). En ymmärrä, miten kipsiseinän paksuus määritetään (jos se on kipsiseinä).
Toivottavasti olette ystävällisiä tälle paralle aloittelijalle täällä. En loukkaannu vaikka olisitte yliselkeitä.
Olen aivan uusi täällä byggahus-sivustolla ja minulla on aloittelijakysymys:
Aion maalata makuuhuoneeni uudelleen. Makuuhuoneessa minulla on verhoratkaisu, jossa on kaksoistangot, jotka ovat kiinnitetty kolmessa konsolissa. Myös kaksi rullaverhoa on kiinnitetty konsoleihin. Nykyisellään nämä konsolit eivät ole kunnolla kiinni, vaan ne heiluvat vapaasti. Tämä aiheuttaa sen, että verhotanko ei näytä siistiltä, vaan on vinossa. Luulen, että olemme käyttäneet tavallisia muovipuristimia tähän.
Maalaamisen yhteydessä ajattelin korjata tämän ja ripustaa tangot + rullaverhot oikein.
Nyt mietin, miten voi tunnistaa, minkä tyyppisestä seinästä on kyse. Talo on rakennettu 1974, seinä on huoneen ja sisäänrakennetun parvekkeen välissä. Kun koputan, ääni on tukahtunut eikä sellainen kuin kovan betoniseinän. Saattaisin harkita hieman poraamista tai verhon poistamista ja porausreikien tarkastelua, mutta mitä minun pitäisi ottaa huomioon? Ohjeissa verkossa kerrotaan, miten hyllyt + muut kiinnitetään eri puristimilla (http://www.dinbyggare.se/artiklar/artikel.asp?docid=292, http://www.dinbyggare.se/artiklar/artikel.asp?docid=101, http://www.did.se/ccbygg/default.asp?t=1&meny=artiklar&kat=95&article=379&avdelning=7). En ymmärrä, miten kipsiseinän paksuus määritetään (jos se on kipsiseinä).
Toivottavasti olette ystävällisiä tälle paralle aloittelijalle täällä. En loukkaannu vaikka olisitte yliselkeitä.
Jotta voit määrittää seinän paksuuden, voit tehdä näin: Ota paperiliitin tai pala teräslankaa (tai naula, jossa on tarpeeksi pieni kanta), taivuta pihdeillä pieni kulma niin, että siitä tulee "L", jossa taivutetun osan tulee olla niin lyhyt, että se menee reikään. Silloin voit tuntea levyn takapuolen, tartu kiinni teräslankaan juuri seinän kohdalta ja vedä teräslanka taas ulos, jolloin voit nähdä kuinka paksu seinä oli.
Voit myös kokeilla porata pienellä poralla. Jos on kipsilevyjä, ne ovat aivan pehmeitä, tuskin lainkaan vastusta, hieman yli sentin verran. Sitten ollaan tyhjyydessä. Näet, millaisia lastuja porasta tulee. Jos se on vain valkoista jauhoa, se on kipsiä, jos tulee sahanpurua, on siellä jonkinlaista puuta sisällä. Luultavasti sinulla on vain kipsilevyjä, joten sinun täytyy käyttää jonkinlaista kipsiankkuria.
Jäsen
· Västernorrland
· 2 106 viestiä
Koska se on tukittu aiemmin ja nämä ovat alkaneet irrota, luulisin ainakin minä, että kyseessä on kipsi. 10mm kipsi oli yleistä silloin.
Paras tapa saada kunnollinen kiinnitys on, jos sijoituskohta on oikea, ruuvata kiinni runkoon. Ikkunan molemmilla puolilla on runko lattiasta kattoon.
Erityisesti kun kiskoissa on myös rullaverhot. Niitä vedetään aika usein, ja siksi muovitulpat tulevat ajan myötä irtoamaan kipsistä.
Paras tapa saada kunnollinen kiinnitys on, jos sijoituskohta on oikea, ruuvata kiinni runkoon. Ikkunan molemmilla puolilla on runko lattiasta kattoon.
Erityisesti kun kiskoissa on myös rullaverhot. Niitä vedetään aika usein, ja siksi muovitulpat tulevat ajan myötä irtoamaan kipsistä.
Jäsen
· Västernorrland
· 2 106 viestiä
Ok. Minun on kai muutettava se "...sitter ofta en regel...".
Se voi myös olla kevytbetoniseinä (löytyy osasta 70-luvun taloja). Voi olla hieman vaikeaa arvioida, onko kevytbetoni valkoista, mutta kevytbetoniseinä on "kiinteä", joten jos et huomaa onteloa porattaessa, on luultavasti kyseessä sellainen. Muuten voi olla vaikeaa kiinnittää joihinkin kevytbetoniseiniin...
Minulla on kevytbetoniseinät ja se voi olla hieman työläämpää. Seinä ei ota kunnolla kiinni tulppaan, joten joskus tulpalla voi pyöriä ruuvin mukana, kun yrittää ruuvata sitä sisään. Vihje on porata reikä hieman pienemmäksi kuin on ilmoitettu.Larsa sanoi:Se voi myös olla kevytbetoni seinä (joissakin 70-luvun taloissa on niitä). Voi olla hieman vaikea arvioida, jos kevytbetoni on valkoinen, mutta kevytbetoniseinä on "massive", joten jos et huomaa onteloa poratessasi, se on todennäköisesti sellainen. Muuten voi olla hankalaa kiinnittää joihinkin kevytbetoniseiniin...
Jäsen
· Västernorrland
· 2 106 viestiä
Toinen tapa arvioida, mikä seinä on kyseessä, on esimerkiksi poistaa lista ikkunan ympäriltä. Silloin voi mahdollisesti nähdä seinän poikkileikkauksen karmin ja seinän välisestä raosta.
Joka tapauksessa sinun täytyy tai on järkevää kiinnittää seinäkiinnikkeet. Silloin sinun tarvitsee vain kiinnittää itse kiinnikkeet seinään, sitten vain työnnät rullgardinkiinnikkeet ja tuplapidikkeet paikoilleen ja vältät näin tekemästä useita reikiä. Älä unohda tulpata ja älä pidä kiinnikkeiden väliä liian pitkänä.
Joo, beslag använder jag. Käytin väärin sanaa konsol. 
Ne ovat sellaisia, että niihin voi kiinnittää sekä rullgardin että gardinstång. Aion kiinnittää 3 sellaista beslag seinään.
Haluan kiittää sydämellisesti kaikista fiksuista vastauksista, jotka olen saanut.
Ne ovat sellaisia, että niihin voi kiinnittää sekä rullgardin että gardinstång. Aion kiinnittää 3 sellaista beslag seinään.
Haluan kiittää sydämellisesti kaikista fiksuista vastauksista, jotka olen saanut.
Klikkaa tästä vastataksesi