Olen näinä päivinä purkanut vanhan kylpyhuoneeni, ja kävi ilmi, että olemassa olevat lattiajuoksut (50x200 cc60) on tukittu keskelle, jotta saadaan kaato lattiakaivoon päin. Yhdestä juoksusta on sahattu merkittävä osa pois, jotta aiempi kaivo mahtui paikoilleen. Juoksujen välissä on 320 cm tuet (välipohja, jossa pääsen vain toiseen tukeen), ja ne on ristikkäin tuettu 180 cm kohdalla. Nyt ajattelin laittaa tuen 170 cm kohdalle ja lisätä toisen juoksun, jotta saan cc30 (kuvassa punaiset).

Tässä ovat kysymykseni; miten voin parhaiten vahvistaa juoksun, johon on leikattu iso alue? Miten voin korjata keskelle tukitut juoksut, jotta voin asentaa lattialevyn tasaisesti?

Ajatukseni on naulata/ruuvata 195x45 olemassa oleviin juoksuihin ja tällä tavalla saada tasainen pinta. Riittäisikö tämä? Ehkä voisi myös kiinnittää pitkän vanerilevyn toiselle puolelle lisävahvistukseksi (erityisesti siihen, josta on leikattu paljon pois). Jos joku voi neuvoa, miten minun pitäisi toimia, se olisi mahtavaa, ja näin minun ei tarvitse olla tekemättä mitään viikonloppuna :)
Jeppe

• Lattiarakenteen piirustus, jossa näkyy punaisella merkityt uudet palkit kuten 45x220 mm ja olemassa olevat palkit 70x220 mm sekä seinään kiinnitetyt kannattimet.
  • Vanhan kylpyhuoneen rakennepurku käynnissä; näkyvissä paljaita lattian palkkeja, työkaluja ja purkuroiskeita.
Minulla oli sama ongelma ja rakensin vain olemassa olevien palkkien päälle asettamalla uuden palkin vanhan palkin viereen ja kiinnitin sen hakanaulalla vanhaan palkkiin. Minulla oli apuna laser, jonka olin asettanut paikoilleen, ja mittatikku. Kun vanhat palkit olivat tasolla, laitoin lyhyitä tukipuita ja asensin uudet palkit vanhojen väliin saadakseni 30cc. Tuli tasaisin lattia siinä talossa! Ja tukevin!

Tuhannet kiitokset, nyt sain vähän enemmän lihaa polville! Nyt mennään ja se saa kantaa tai katketa, kuten yleensä sanotaan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.