Hei!

On ongelma, olen melkein saanut valmiiksi yläkertamme nyt, olen sisustanut sen kylmästä ullakosta asuintilaksi (tehnyt kaiken itse).

Ongelma, jonka minulla on, on se, että olisi varmaan sopivaa olla portaat, jotta voi liikkua kerrosten välillä.... :)
Talossa on puretut vanhat portaat, jotka edellinen omistaja mahdollisesti ajatteli käyttää, kun hän oli saanut yläkerran valmiiksi, mitä hän ei ehtinyt ennen kuin myi paikan...

Nyt olen katsellut vähän näitä hienoja vanhoja portaita, ne ovat oikealle kääntyvät L-portaat, eli juuri niin kuin pitäisi olla, mutta ne näyttävät olevan noin 1 dm liian matalat.

Mitä teen nyt sitten?

Romutanko ne ja soitan jollekin, joka rakentaa uudet minulle? Modifioinko ne niin, että ne sopivat? Iskenkö ne sinne joka tapauksessa ja saan vähintäänkin erikoisen viimeisen askeleen? :)
Rakennanko portaat itse ja käytän vanhoja mallina nähdäkseni, miltä kaikkien osien pitäisi näyttää?

Miten te olisitte tehneet?

Ilmainen on hyvää! Onko mahdollista tehdä tyylikäs muurattu tasanne tai jotain vastaavaa?

Juuri niin minä tekisin, matala lava, jonka päällä portaat seisovat. Makuja on monia, mutta yrittäisin olla tekemättä siitä liian pientä, vaan antaisin sen levitä vähän, erityisesti portaiden alla, jos tämä olisi näkyvissä.

Kyllä, ajatus muuratussa tasanteesta on käynyt mielessämme. Kun joka tapauksessa halliin, jossa portaat tulevat olemaan, valetaan uusi lattialämmityksellä varustettu laatta. En vielä tiedä tarkkaan, kuinka paljon portaat ulottuvat, jos se ulottuu hieman liian pitkälle, tasanne tulee olemaan erittäin kapea, ellei se ulotu oviaukkoon, ja sehän ei ole kovin onnistunut ratkaisu...

/Zaphod

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.