Hei!

Ajattelin kysyä vinkkejä siitä, miten kiinnittää ns. Windy parhaiten.

Minulla on runko 45*145. Tämän päälle laitan 45*45 ruudukkoon, cc 600.

45:ien päälle kiinnitän WIndy-kangasta ennen kuin laudoitan 12*50:llä ja asennan paneelin.

Kysymykseni on nyt, miten tämä kangas kiinnitetään.

Kuvassa, joka löytyy seuraavasta linkistä, yritän havainnollistaa, miten olen ajatellut.
http://sqflqq.blu.livefilestore.com...4uuzSAc6Pex_eSIybMJ5lUN9Gm1IbP2rvmA/Windy.GIF
Eli kangas taitetaan ja kiinnitetään 45:n päälle, tietenkin niittaan sen myös tasaisesti koko ruudukkoon.

Mutta kysymykseni on, onko sopivaa tai epäsopivaa taittaa se päälle. Päällehän tulee makaat kattohirsit, joten voi olla riski jostakin kymmenentuhannesosasta millimetrinsä heittoa, voin kuvitella.

Haluan myös tietää, kuinka suuri päällekkäisyys pitäisi olla, jokaisen "vyyhdin" sovittamisessa?

Suurkiitos etukäteen,

Fredrik

Viimeksi muokattu:
Kiinnitä kangas väliaikaisesti, naulaa sitten kiinnityslista, joka pitää kankaan paikoillaan.

Puuverhousta 12 mm naulalistalla ei kuulosta hyvältä, varsinkaan kun alla on kangas. Kangas pullistuu, eikä paneelin taakse tule ilman kiertoa. Käytä *vähintään* 22 mm naulalistaa.

Rakensin toisen kankaan kanssa, mutta sen pitäisi olla suunnilleen sama ja olen samaa mieltä mathiasin kanssa, että 22 on minimi. Edullinen vaihtoehto on ostaa 22X95 form ja halkaista pituussuunnassa niin, että se on sitten 22X47 tai niin.

Hei!
Olen myös sitä mieltä, että 12x50 kuulostaa vähän heppoiselta käytettäväksi naularimana. Kuten MathiasS sanoo, vähintään 22 mm. Me käytämme 28x70 naularimana.

Jos ei muuta, niin tuskin paneeli kiinnittyy 12 mm naularimoihin. Rima halkeaa ja nauloille tulee liian lyhyt kiinnitysetäisyys puussa.

Piikkilista paneelille, jos ei ole takana olevia koolauksia, eikä tarvitse etsiä naulatessa, silloin 28*70 toimii parhaiten. Huomasin toisessa ketjussa, että tietty lasivilla painaa lisäksi aika voimakkaasti laajentuessaan kangastyypin tuulensuojaan niin, että se pullistuu ulospäin, eikä 28 mm silloin haittaa. Ja 70 mm antaa hyvän vakauden ja osut oikeaan kaikkien naulojen kanssa ilman, että tarvitsee tähdätä liikaa.

Tuhannet kiitokset vastauksista!!!
Sitten se ei ole 12*50 teidän ansiostanne!!!
Ystävällisin terveisin
Fredrik

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.