Aion hieman avustettuna rakentaa uudet seinät kellariin, joihin tulee kylpyhuone ja pesutupa. Olen purkanut katon (ponttilauta) ja poistanut eristeen (sahanpuru) voidakseni vetää sähköjä, vettä, lämpöä ja ilmanvaihtoa siististi. Pesutuvassa ponttilauta (noin 22mm) on paikoillaan ja kylpyhuoneeseen ajattelen asentaa kipsilevyn (13mm), joten paksuusero on noin 9mm.
Nyt minun pitää, kuten sanottu, rakentaa seinät, ja olen saanut hieman erilaisia neuvoja siitä, miten edetä. Ammattilaiset sanovat, että katto pitäisi asentaa ensin ja sitten seinät (tietenkin metallilistat). Ei-ammattilaiset (jotka voisivat myös tarjota käsityöapua) ajattelevat, että seinät pitäisi asentaa ensin, koska se vaikuttaisi yksinkertaisemmalta.
1. Voiko paksuusero ponttilaudan ja kipsilevyn välillä aiheuttaa ongelmia, jos kiinnityspalkki asennetaan tämän sauman päälle?
2. Onko haittoja asentaa ensin seinät, paitsi että voi olla erittäin hankalaa saada paikalleen kaksi kipsilevyä, jotka ovat koko huoneen pituisia (noin 2800mm) ja puoliskan leveys (1200mm)?
Kiitollinen kaikista vinkeistä niiltä, jotka osaavat tai ovat tehneet jotain vastaavaa!!