4 095 lukukertaa ·
13 vastausta
4k lukukertaa
13 vastausta
Valitse seinät OSB:llä tai ilman?
Toivottavasti tämä on oikea keskustelualue.
On käynyt niin, että rakennettavan talon alakertaan tulee OSB. Yläkertaan ei. Miksi, älä kysy.
Mutta nyt haluan kysyä, mitä eroa huomaan, jos valitsen käyttää OSB:tä tai en?
Sen tiedän, että haluan kiinteitä ja vahvoja sekä hiljaisia seiniä, joissa on vähän äänivuotoa.
Onko jollakulla kokemusta, joka voisi verrata seiniä OSB:n kanssa ja ilman edellä mainituilla osa-alueilla, hiljaisuus, vakaus ja tunne?
On käynyt niin, että rakennettavan talon alakertaan tulee OSB. Yläkertaan ei. Miksi, älä kysy.
Mutta nyt haluan kysyä, mitä eroa huomaan, jos valitsen käyttää OSB:tä tai en?
Sen tiedän, että haluan kiinteitä ja vahvoja sekä hiljaisia seiniä, joissa on vähän äänivuotoa.
Onko jollakulla kokemusta, joka voisi verrata seiniä OSB:n kanssa ja ilman edellä mainituilla osa-alueilla, hiljaisuus, vakaus ja tunne?
Jos vertaat seinää (sisäseinä), jossa on kaksi kerrosta kipsilevyä molemmilla puolilla, seinään, jossa sisäkerros on vaihdettu esim. vanerilla tai OSB-levyllä, saat seinän, jolla on huonompi äänieristys. En muista tarkalleen, mutta luulen, että kuvaamieni seinien ero on noin 2-4 dB.
Olen kuullut, että kipsi eristää ääntä paremmin. OSB:llä on kuitenkin etuna parempi kantavuus asioiden ripustamiseen / asentamiseen seinää vasten.
Kysymys on kuitenkin siitä, kuinka paljon parempi ääneneristys OSB+Kips tekee verrattuna pelkkään Kipsiin?
Kysymys on kuitenkin siitä, kuinka paljon parempi ääneneristys OSB+Kips tekee verrattuna pelkkään Kipsiin?
OSB+gips antaa huonomman vaimennuksen kuin pelkkä kipsi, edellyttäen että käytetään yhtä monta levyä.Johnny Viking sanoi:
Jäsen
· Västragötaland
· 870 viestiä
Minkä olen ymmärtänyt, on kyse tiheydestä, joten lastulevyn pitäisi olla äänieristävämpi kuin OSB. Kipsi+lastulevy äänieristävyyttä ja parempi kantokyky sekä mahdollisuus ripustukseen, mutta ei yhtä vahva ripustamiselle kuin OSB. Mutta jos meillä on nämä painot kotona, voit varmasti mukauttaa lisälevyillä ja koolinkeilla näissä kohdissa.
Eksjöhus tarjosi OSB:tä loppuun talon. Mukavaa...
Mutta ... kysymys olisi sitten, pitäisikö pyytää lastulevyä sen sijaan... jos se nyt on enemmän äänieristävä.
Mutta kuinka paljon enemmän? Tarkoitan, jos lastulevyillä on 1 dB parempi äänieristys, niin mitä se tekee?
Mutta ... kysymys olisi sitten, pitäisikö pyytää lastulevyä sen sijaan... jos se nyt on enemmän äänieristävä.
Mutta kuinka paljon enemmän? Tarkoitan, jos lastulevyillä on 1 dB parempi äänieristys, niin mitä se tekee?
Jäsen
· Västmanland
· 2 229 viestiä
Meillä on kipsilevy, OSB, runko, OSB, kipsilevy. Säännöissä meillä on eristys. Olemme erittäin tyytyväisiä äänieristykseen. Ovien kautta 'vuotaa' enemmän ääntä kuin seinien läpi, joista ei juuri vuoda mitään. On tärkeää, että täytetään mahdolliset raot kattorimojen välissä eristyksellä. Se on vain tilkitsemistä.
Kiitos, kuulostaa lupaavalta!
Teknisin termein, jos minun pitäisi selittää rakennusmiehille, mitä minun pitäisi sanoa saadakseni heidät ymmärtämään, että haluan ylimääräistä äänieristystä myös ovien ympärille...?
Teknisin termein, jos minun pitäisi selittää rakennusmiehille, mitä minun pitäisi sanoa saadakseni heidät ymmärtämään, että haluan ylimääräistä äänieristystä myös ovien ympärille...?
Jäsen
· turkiet
· 553 viestiä
OSB vs lastulevy, OSB-levyt antavat suuren edun, enemmän puuta kiinnitykseen. Vaneri-levyt ovat tietenkin parhaita mutta paljon kalliimpia tai seinä hirrestä 
Olemme asentaneet kipsiä/lastulevyä/eristystä/lastulevyä/kipsiä.
Äänet viereisistä huoneista (alapuolelta ja sivulta) tulevat nyt lattiarakenteen kautta. Voi olla hyvä idea laittaa eristystä sinne, jos se on saavutettavissa.
Äänet viereisistä huoneista (alapuolelta ja sivulta) tulevat nyt lattiarakenteen kautta. Voi olla hyvä idea laittaa eristystä sinne, jos se on saavutettavissa.
Klikkaa tästä vastataksesi