5 649 lukukertaa ·
3 vastausta
6k lukukertaa
3 vastausta
eristää ullakko, kuinka paksu eristys jne?
Talo oli tarkoitettu kaksikerroksiseksi rakennukseksi, mutta he jättivät sen puoliksi keskeneräiseksi, jolloin siitä tuli iso kylmä ullakko mukana vakavampi portaikko ja kaikki, hehe. Nyt minua houkuttaa aloittaa eristystöiden viimeistely ja niin edelleen, osittain päästäkseni eroon hiiristä ja voidakseni saada suuren harrastetilan.
Siksi olen vain hieman utelias kuinka paljon vinokaton sisäpuolta täytyy eristää? Kuvittelen, että eristystä täytyy laittaa reilusti, ja silloinhan tuntuu siltä, että asumispinta-ala pienenee merkittävästi sekin.
Ja kuinka estää hiiriä livahtamasta sisään katon ja seinien välistä, kuten se on todennäköisesti tehnyt kaikkina aiempina vuosina? Onko se niin yksinkertaista, että se ratkaisee itse itsensä, kun asentaa seinälevyt eristyksen jälkeen?
Voisiko hyötyä paljon, jos avaisi lattian ja korvaisi vanhan 30 vuotta vanhan eristeen, joka oli kerrosten välissä, vai onko se turha työ? (näin ilmoituksen blocketissa jostain joka väitti, että hänen vaahdonsa olisi niin paljon parempaa kuin vanha tavallinen eristys)
Ja ollakseni myös vähän vastuullinen; vaatiiko tämä rakentamislupaa eristää edes ullakkoa?
Siksi olen vain hieman utelias kuinka paljon vinokaton sisäpuolta täytyy eristää? Kuvittelen, että eristystä täytyy laittaa reilusti, ja silloinhan tuntuu siltä, että asumispinta-ala pienenee merkittävästi sekin.
Ja kuinka estää hiiriä livahtamasta sisään katon ja seinien välistä, kuten se on todennäköisesti tehnyt kaikkina aiempina vuosina? Onko se niin yksinkertaista, että se ratkaisee itse itsensä, kun asentaa seinälevyt eristyksen jälkeen?
Voisiko hyötyä paljon, jos avaisi lattian ja korvaisi vanhan 30 vuotta vanhan eristeen, joka oli kerrosten välissä, vai onko se turha työ? (näin ilmoituksen blocketissa jostain joka väitti, että hänen vaahdonsa olisi niin paljon parempaa kuin vanha tavallinen eristys)
Ja ollakseni myös vähän vastuullinen; vaatiiko tämä rakentamislupaa eristää edes ullakkoa?
Hei. Rakennuslupaa ei tarvita. On olemassa teräsverkkoa, jota voi laittaa räystäälle, jotta hiiret eivät pääse sisään. Vielä parempi hiirten pyydystäjä on kissa. Silloin vältyt hiiriltä koko tontilla. Hiiriongelma ei ratkea, kun eristät katon. Muista, että hiiret voivat tulla sisään pienistä raoista, kuten 4-5 mm. Tarvitset luultavasti vähintään 25 cm eristystä kattoon. Sinun ei tarvitse avata lattiaa välipalkiston kohdalla. Anna sen olla paikallaan. Ennen sanottiin, että älä usko kaikkea, mitä näet TV:ssä. Nyt sanotaan, älä usko kaikkea, mitä luet netistä. Onnea matkaan!
Klikkaa tästä vastataksesi