Aion laittaa kaakelit/klinkkerit kylpyhuoneeseen ja aion ostaa kiinnityslaastia.

Olen nähnyt, että on olemassa kaakelilaastia, kaakeliliimaa ja kiinnityslaastia. Ovatko nämä eri nimet samalle asialle, vai onko näillä eri ominaisuuksia? Jos on, onko jokin näistä parempi kuin toinen?

Olin rakennusliikkeessä ja näin, että heillä oli Rescon Megafix noin 115:- ja vieressä Casco kiinnityslaastia hieman yli 200:- samalle määrälle. Kysyin myyjältä, oliko toinen parempi kuin ensimmäinen, ja hän vastasi, ettei niiden välillä pitäisi olla eroa. (Kysyin silloin, miksi he myivät jotain, mikä oli lähes kaksinkertainen hinta, jos se ei ollut parempi jollain tavalla; siihen hän ei osannut vastata :))

Mitä sanoo paneeli, onko olemassa kiinnityslaastia, joka on parempi? Onko jotain, mitä tulisi välttää yleisesti? Minun tapauksessani se käytetään märkätiloissa.
 
Viimeksi muokattu:
...ja jatkokysymys:

Lattialla on 5x5 ja seinällä on 15x15, sopivatko eri kiinnityslaastit jokaiselle laatalle, vai pitäisikö minun käyttää samaa? (mikä?)
 
Ainoa ero eri merkkien välillä voi varmasti olla, että niillä on erilaisia ominaisuuksia, esim. että toinen kuivuu nopeammin. Sitten vain käytät samaa kuin sinulla on seinällä kuin lattialla.
 
K
Koska kyseessä on märkätila, sinulla on vedeneristys. Kiinnityslaastin on oltava vedeneristeen valmistajan hyväksymä, jotta se olisi täydellinen järjestelmä.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.