9 877 lukukertaa ·
7 vastausta
10k lukukertaa
7 vastausta
Kuinka poistaa naula/ruuvi lattialistasta...
Hei,
On niin, että olen poistanut lattialistan betoniseinästä, mutta naulat näyttävät edelleen olevan paikallaan, kuinka saan ne pois??
Täytyykö minun katkaista ne vai tarvitsenko sorkkaraudan?
Näyttää naulan kannalta mutta kierre tai vastaava.
Aion sitten ostaa uudet listat, mitä naulaa/ruuvia minun pitäisi käyttää silloin?
Koskeeko sama, kuin mikä on kiinnitetty?
Kiitos kaikista vastauksista
On niin, että olen poistanut lattialistan betoniseinästä, mutta naulat näyttävät edelleen olevan paikallaan, kuinka saan ne pois??
Täytyykö minun katkaista ne vai tarvitsenko sorkkaraudan?
Näyttää naulan kannalta mutta kierre tai vastaava.
Aion sitten ostaa uudet listat, mitä naulaa/ruuvia minun pitäisi käyttää silloin?
Koskeeko sama, kuin mikä on kiinnitetty?
Kiitos kaikista vastauksista
Betonissa on ns. iskusinkkejä, jotka voi lyödä betonin sisään, jos betoni ei ole liian kovaa. Itse poraan, käytän proppuja ja ruuveja, kun kiinnitän betoniin, myös jalkalistat. Tällä tavalla kiinnitys on pitävämpi ja purkaminen helpompaa, jos niitä tarvitsee irrottaa, kuten tässä tapauksessa. Olisipa ne ruuvattu kiinni silloin 
Mutta poraaminen ja proppujen asettaminen tekee niin, että ruuvi näkyy sitten listassa.
Mitä mittoja tarkoitat?
Eikö se onnistu tavallisilla dyckert-nauloilla??
Sain poistettua vanhat, jotka olivat kiinni hakkaamalla edestakaisin, kunnes ne katkesivat
Sahaaminen tai sorkkaraudan käyttö oli liian työlästä.
Kiitos
Mitä mittoja tarkoitat?
Eikö se onnistu tavallisilla dyckert-nauloilla??
Sain poistettua vanhat, jotka olivat kiinni hakkaamalla edestakaisin, kunnes ne katkesivat
Sahaaminen tai sorkkaraudan käyttö oli liian työlästä.
Kiitos
Viimeksi muokattu:
Et voi naulata tavallisia nauloja betoniseinään, jos olen ymmärtänyt oikein, niin onko se betoniseinä? Johon on ollut nauloja? Sen täytyy olla jonkinlainen iskuspikki, muuten niitä ei ole sinne koskaan saatu. Jos se on ollut naulattu, niin on se epäilemättä mahdollista naulata uudelleen 
Itse olisin kuitenkin ruuvannut, suhteellisen pienellä ruuvilla, ja jos olisin ollut tarkka kuten kotonani, olisin itse asiassa tasoittanut päät ja laittanut vähän maalia, jos kyseessä on maalattu sokkeli.
Itse olisin kuitenkin ruuvannut, suhteellisen pienellä ruuvilla, ja jos olisin ollut tarkka kuten kotonani, olisin itse asiassa tasoittanut päät ja laittanut vähän maalia, jos kyseessä on maalattu sokkeli.
Kyllä, se on betoniseinä ja he ovat naulanneet jonkinlaisen naulan sisään.
He eivät ole käyttäneet mitään tulppaa.
Ajattelin liimata PL400:lla, mutta seinä ei ollut tasainen.
Sitten mietin naulatulppaa, 5x38, mikä on pienin mitä löydän Byggmaxista.
Ruuvin kanssa, mitä te tarkoitatte?
Voitteko linkata ja mikä koko, täytyykö minulla olla tulppa?
Kiitos vastauksista
He eivät ole käyttäneet mitään tulppaa.
Ajattelin liimata PL400:lla, mutta seinä ei ollut tasainen.
Sitten mietin naulatulppaa, 5x38, mikä on pienin mitä löydän Byggmaxista.
Ruuvin kanssa, mitä te tarkoitatte?
Voitteko linkata ja mikä koko, täytyykö minulla olla tulppa?
Kiitos vastauksista
En ollut käyttänyt spikpluggia, se antaa rumemman ulkonäön pluggen+skruv, ja kyllä, jos aiot ruuvata, sinun on oltava plugg.
Olisin varmaankin tähdännyt keltaiseen plugg (poraa 5mm:n reikä) ja 3,5-4mm halkaisijaltaan olevaan ruuviin, pituus määräytyy tietenkin sokkelin paksuudesta, ja poraa ei liian matalaksi plugg/skruv.
Olisin varmaankin tähdännyt keltaiseen plugg (poraa 5mm:n reikä) ja 3,5-4mm halkaisijaltaan olevaan ruuviin, pituus määräytyy tietenkin sokkelin paksuudesta, ja poraa ei liian matalaksi plugg/skruv.
Keltainen proppu 4,0x35mm puuruuvilla tuli käytettyä.
Käytettiin 5,5mm iskuporaa.
Tarvitsin vain 6 kappaletta 3,7m listaan, joka oli 12mm paksu.
Aikaisemmin oli 9 kappaletta nauloja.
Vähän kittiä ja maalia, ja siitä tuli hyvä
Kiitos kaikesta avusta
Käytettiin 5,5mm iskuporaa.
Tarvitsin vain 6 kappaletta 3,7m listaan, joka oli 12mm paksu.
Aikaisemmin oli 9 kappaletta nauloja.
Vähän kittiä ja maalia, ja siitä tuli hyvä
Kiitos kaikesta avusta
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi