2 388 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Pukea alumiinielementit = lämpöä kestävää liimaa?
Hei,
Minulla on eteisessä palautuselementti, joka on ollut tapetoitu d^_^b
Kun aloitin tapettien ja liiman poistamisen, huomasin, että elementissä oli jokin lommo ja ensimmäinen ajatus sen uudelleen lakkaamisesta meni puihin.
Joten ajattelin, että sen voisi päällystää uudella hienolla pellillä, jonka pellintekijä on muokannut.
Yksikään näkyvä ruuvi ei ole toivottava.
Onko olemassa jotain liimaa pelti/pelti, joka kestää kuumuutta?

Minulla on eteisessä palautuselementti, joka on ollut tapetoitu d^_^b
Kun aloitin tapettien ja liiman poistamisen, huomasin, että elementissä oli jokin lommo ja ensimmäinen ajatus sen uudelleen lakkaamisesta meni puihin.
Joten ajattelin, että sen voisi päällystää uudella hienolla pellillä, jonka pellintekijä on muokannut.
Yksikään näkyvä ruuvi ei ole toivottava.
Onko olemassa jotain liimaa pelti/pelti, joka kestää kuumuutta?

Miksi käyttää niin paljon työtä ja rahaa (peltisepän työt ja pelti eivät ole ilmaisia) vanhaan elementtiin? Jos otat mukaan peltisepän projektiin, tulee halvemmaksi ostaa uusi elementti.
En halua väittää, että peltisepät olisivat kalliimpia kuin muut käsityöläiset, mutta tässä yhteydessä hänen tuntihintansa (sis. alv) ylittää uuden elementin hinnan.
En voi olla utelias: Miksi vaivautua vanhan elementin kanssa, joka ei edes ole vuosisadan vaihteesta?
En halua väittää, että peltisepät olisivat kalliimpia kuin muut käsityöläiset, mutta tässä yhteydessä hänen tuntihintansa (sis. alv) ylittää uuden elementin hinnan.
En voi olla utelias: Miksi vaivautua vanhan elementin kanssa, joka ei edes ole vuosisadan vaihteesta?
Leikata ja taivuttaa pelti 2 kertaa pitäisi olla halvempaa kuin uusi elementti?Tyresö sanoi:Miksi panostaa niin paljon työtä ja rahaa (pellitystyö ja pelti eivät ole ilmaisia) vanhaan elementtiin? Jos otat pellittäjän mukaan projektiin, se tulee halvemmaksi ostaa uusi elementti.
En väitä, että pellittäjät olisivat kalliimpia kuin muut käsityöläiset, mutta tässä yhteydessä hänen tuntitaksansa (sis. alv) ohittaa uuden elementin hinnan.
En voi olla utelias: Miksi vaivautua vanhaan elementtiin, joka ei ole edes vuosisadan alusta?
Eli soitan heille ja sanon mitat sekä haen sen kun se on valmis.
Minulla on upouusi elementti autotallissa, jonka ostin LVI tukkukauppiaalta. Kuitenkin eräs tuttu putkimies kertoi, että nykyinen erittäin vanha alumiinielementtini lämmittää jopa puolet enemmän kuin uusi. Ja se on minulle riittävä syy, koska voin säästää paljon energiaa.
Näyttääkö se nyt ymmärrettävämmältä?
Tämä kierrätyselementti on ainoa, joka minulla on ja se pitää koko talon lämpimänä paitsi kun on kylmintä.
Vaihtaminen vähemmän tehokkaaseen elementtiin niin, että minun täytyy käyttää sähköpattereita enemmän, on tyhmää.
Muut huoneet on varustettu sähköpattereilla ja lisäksi minulla on LLVP.
Eli minun täytyy saada niistä niin paljon lämpöä kuin mahdollista, jotta tarvitsen käyttää sähkölämpöä vain silloin, kun on kylmintä.
Vaihtaminen vähemmän tehokkaaseen elementtiin niin, että minun täytyy käyttää sähköpattereita enemmän, on tyhmää.
Muut huoneet on varustettu sähköpattereilla ja lisäksi minulla on LLVP.
Eli minun täytyy saada niistä niin paljon lämpöä kuin mahdollista, jotta tarvitsen käyttää sähkölämpöä vain silloin, kun on kylmintä.
Kyllä, on olemassa lämmönkestävää liimaa. Sitä käytetään mm. kiinnittämään jäähdytyselementtejä puolijohdekomponentteihin tietokoneissa jne. Mene rakennustarvikeliikkeeseen ja kysy, muistelen nähneeni sitä myös Clas Ohlssonilla.
Ajattele kuitenkin, että muutat elementin lämmönjohtavuuskykyä, kun lisäät ylimääräisen metallilevyn. En tiedä mitä se merkitsisi, mutta tuntuu siltä, että se heikentää sitä. Voisit ehkä harkita sen sijaan elementinsuojusta?
Ajattele kuitenkin, että muutat elementin lämmönjohtavuuskykyä, kun lisäät ylimääräisen metallilevyn. En tiedä mitä se merkitsisi, mutta tuntuu siltä, että se heikentää sitä. Voisit ehkä harkita sen sijaan elementinsuojusta?
Ne ovat avoinna yläpuolelta ja puolestaan puolikas mm levy ympärillä ei luultavasti heikennä sitä niin paljon.rokka sanoi:Kyllä, on olemassa lämmönkestävää liimaa. Sitä käytetään mm. jäähdytysripojen liimaamiseen puolijohdekomponentteihin tietokoneissa jne. Mene rautakauppaan ja kysy, muistaakseni olen nähnyt sitä Clas Ohlsonilla myös.
Huomaa kuitenkin, että muutat elementin lämmönjohtokykyä, kun lisäät ylimääräisen levyn päälle. En tiedä, mitä se käytännössä tarkoittaa, mutta tuntuu siltä, että se huononee. Ehkä sinun kannattaa harkita elementtisuojusta sen sijaan?
Mutta voin olla väärässä.
Aion testata levyllä, sillä ne maksavat vain noin 300 kr, ja sitten katsotaan.
Tarkoitatko puista elementtisuojusta?
Se, jos jokin, täytyy heikentää lämmönjohtokykyä?
Olen tutkinut jonkin verran ja monen mielestä juuri niin on.
Mutta monet niistä ovat kyllä kauniita.
Klikkaa tästä vastataksesi