Onko täällä joku, joka tietää jotain kosteusvaurioista ja niiden kyvystä vahingoittaa sen jälkeen, kun kosteusongelma on korjattu? En ajattele aitoa talosientä, joka on oma lukunsa, vaan tavallisia homeita, joita on ympärillämme jatkuvasti.

Jos olen korjannut kosteuden lähteen ja kuivattanut sen kunnolla, voiko silloin puuhun tapahtua jotain? Olen saanut käsityksen, että sieni menee lepotilaan, jos sillä ei ole oikeita olosuhteita.

J
Jos se ei saa ravintoa, se ei kasva, olen oppinut.

Tavallisesti maalataan Boracol 10:llä ennen kuin rakennetaan uudelleen kuitenkin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kyllä, Boracol olen myös käyttänyt, mutta on aina olemassa riski, että sitä ei pääse levittämään syvälle puuhun. Ravintoa sillä on niin kauan kuin sillä on terve puu syötävänä, mutta uskon, että lämpötila ja kosteuspitoisuus ovat tärkeitä.

J
MagnusRö sanoi:
Kyllä, Boracol olen myös käyttänyt, mutta aina on olemassa riski, että ei pääse käsiksi aivan puun sisimpään. Ravintoa se saa niin kauan kuin sillä on terveellistä puuta syötävänä, mutta uskon, että lämpötila ja kosteuspitoisuus ovat tärkeitä.
http://www.lfs-web.se/mogel.htm

Kiinnostavaa, mutta ei vastaa suoraan kysymykseen, koska he puhuvat enimmäkseen kasvuvaiheesta. Ajattelen vahinkoa, joka on ollut laajalle levinnyt, mutta joka nyt kuivuu. Onko vanha vahinko pahempi kuin luonnollisesti esiintyvät home-itiöt jatkovahingon kannalta?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.