10 097 lukukertaa ·
14 vastausta
10k lukukertaa
14 vastausta
Puulista, joka on alhaalta kosteuden vaurioittama, voiko sen pelastaa vai täytyykö se vaihtaa?
Minulla on puinen sääntö, joka on lähellä ikkunaa, joka valitettavasti on vuotanut, joten sääntö on kostunut. Se on myös hieman musta alareunasta, mikä ei luultavasti ole kovin hyvä. (Home?) Aion viikonloppuna tiivistää siten, ettei enää vettä pääse sisään ja suurentaa sääntöä enempää. Aion myös vaihtaa kaikki ikkunat huoneessa, mutta vasta keväällä. Voiko säännön pelastaa jollain tavalla vai pitääkö se vaihtaa? Se on paksu sääntö, joka on jotenkin kiinnitetty betonilaattaan pellillä ja paksuilla ruuveilla. Ajattelin käynnistää rakennuslämmittimen nopeuttaakseni kuivumista. En voi "rakentaa" sisään tätä sääntöä, vaan sen on pysyttävä avoimena, onko se jotenkin vaarallista? Ehkä enintään viisi cm säännön alareunasta on vaurioitunut.
Nyt olen lisännyt kuvan, ehkä ei maailman paras mutta näkee miltä sääntö näyttää.
http://www.forumbilder.se/Templates/Pages/Showcase.aspx?iid=be22201082704fbc9&tag=Fuktskadad+regel
http://www.forumbilder.se/Templates/Pages/Showcase.aspx?iid=be22201082704fbc9&tag=Fuktskadad+regel
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
Jos sinne saa työnnettyä ruuvimeisselin, niin se taitaa olla menoa, mutta mikä on tämä rakenne, jossa rauta törröttää näin?
Onko kosteus tullut alhaalta päin?
Protte
Onko kosteus tullut alhaalta päin?
Protte
En tiedä rehellisesti, mikä rakenne tämä on, talo rakennettiin 1968, vaikuttaa siltä, että tämä rautarakennelma on kiinni betonissa ja sitten sääntö on kiinnitetty siihen. Ei, kosteus tulee ylhäältä, minulla on ikkuna, joka vuotaa. Puu on edelleen kovaa, mitä voin tuntea.prototypen sanoi:
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
Vaikea nähdä miten se on rakennettu, mutta voiko olla niin että tämä sääntö on suoraan betonin päällä (ilman paperia tai muuta tiivistettä välissä)
Protte
Protte
En tiedä ihan tarkalleen, yritän tarkistaa päivänvalossa. Mutta kosteus tulee ylhäältä päin, siitä olen täysin varma. Se on valunut pitkin sääntöä ja lopulta jäänyt alareunaan. Nyt minun täytyy keskittyä siihen, ettei tule enää lisää sadetta, joka voi pilata vielä enemmän.prototypen sanoi:
Onkohan se kenties kantava pilari? Ehkä tukee kattotuoleja tai jotain, sitten se on vain pultattu valvokenkään ilman paperia tai muuta... Epäilisin, että kosteus tulee myös alhaalta, ehkä sokkeli ei ole tiivis...
Hei, tulen mukaan tähän keskusteluun käsikirjan kanssa. Jos kosteus tulee ikkunasta ja näyttää siltä, että se tulee myös muualta, niin yksi neuvo on. Vaihda se ja tarkista erittäin tarkkaan, mistä kosteus tulee. Jos on tilanne, että siitä tulee ylimääräisiä kustannuksia, lupaan, että ne ovat kohtuullisia. Voi tulla huomattavasti kalliimpaa jättää se tekemättä, ja turvaat myös asuinympäristösi ilmaston.Milkshaken sanoi:
Kutte entinen hometalon omistaja..
Viimeksi muokattu:
Tarkoitatko, että minun pitäisi vaihtaa sääntö? Sitten minun täytyy myös poistaa viereinen terassiovi. Olemme laittaneet uudet lattiat emmekä ole löytäneet kosteutta lattiasta. Olemme vaihtaneet kaiken vanhan, joka oli ikkunan alla aiemmin, emme oikein tiedä mistä etsiä kosteutta.Kutte Heitmann sanoi:Hei liityn tähän keskusteluun vastaus kädessäni. Jos kyseessä on kosteus ikkunasta ja kuten näyttää olevan myös toisesta suunnasta, on neuvo. Vaihda se ja tarkista todella tarkasti, mistä kosteus tulee. Jos kyseessä on ylimääräinen kustannus, lupaan, että se on kohtuullinen. Voi tulla huomattavasti kalliimmaksi jättää tekemättä, ja varmistat myös kotisi ilmaston..
Kutte entinen home-talon omistaja..
Kuinka huomasit kosteuden talossasi ja kuinka pystyit myymään sen? Vai korjasitko ongelmat etukäteen?
Olen samaa mieltä. Soita vakuutusyhtiöösi tai ota yhteyttä rakentajaan, joka voi tehdä kosteusmittauksen.Milkshaken sanoi:
"Miten havaitsit kosteuden talossasi ja miten pystyit myymään sen? Vai korjasitko ongelmat ennen?"
Huomasin homeen, kun istuin lattialla toisen päätyseinän vieressä ja yritin kytkeä stereot. Silloin tuli haju, jonka tunnistin, mutta jota en halunnut siellä olevan.
Joten oli aika kutsua ihmiset, jotka voisivat mitata kosteuden ulkoseinärakenteessa. Se oli 28 prosenttia, kun normaalisti sen pitäisi olla 17.
Myin talon vastuuvapauslausekkeella alennettuun hintaan. Ja kun katson taaksepäin, voin sanoa, että se tuli halvemmaksi.
Kutte
Klikkaa tästä vastataksesi