Johan Gunverth
Johan Gunverth: Nyt niin (ota kehys sisällön kanssa). http://katalog.essve.se/webspeed/katalog/kat_produkt.p?bid=V70&kat_bid=V70&dokid=wc398272
11 vastausta · 12,4k lukukertaa
ikeahantverkaren
ikeahantverkaren: http://www.lamello.de/download/anwendungs-filme/invis-system.html KLKKAA PUNAISIA LINKKEJÄ HEIDÄN SIVULLAAN
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
N
nilsson.ph: Aloitin remontin varovasti tänään ja huomasin, että itse sinibetonin paksuus oli vain 70 mm. 10 mm rappaus kummallakin puolella tekee yhteensä 90 mm. Erään rakennesuunnittelijan mukaan, joka on työskennellyt paljon kevytbetonin kanssa, kantavat kevytbetoniseinät ovat AINA vähintään 100 mm paksuja. Onko joku muu samaa mieltä tästä?
4 vastausta · 6,8k lukukertaa
·
H
huggan: Joo ja 300 kipsilevyllä ja 300 OSB-levyllä tulee vähän Cash. Ne koolaukset eivät olleet kovin halpoja myöskään, ehkä kannattaa olla kaksois 45*45 koolaukset sitten m.
6 vastausta · 2,5k lukukertaa
S
Svanteman: Oletteko ostaneet avaimet käteen -periaatteella, mutta ilman keittiötä? Paneelin voi asentaa joko ennen tai jälkeen kaappien, se on vähän makuasia. Itse olisin asentanut sen jälkikäteen, mutta eikö se näytä oudolta, jos paneeli loppuu siihen, mihin kaapit loppuvat? Jos näin on, on laitettava raakavuoraus myös työtasokaappien taakse, jolloin voi yhtä hyvin pukea koko seinän ennen
1 vastaus · 2,5k lukukertaa
A
Alko: Mielenkiintoisia vinkkejä! Sitten mietin vähän, kuinka hyvä on käyttää kuollutta materiaalia kuten teräsnauhaa puusta valmistettuihin seinärankoihin, jotka luonnollisesti haluavat liikkua jonkin verran, jos ne kiristetään kunnolla. Mutta rankojen ei pitäisi liikkua toisiinsa nähden kuitenkaan, muutenhan olisi mahdotonta asentaa kipsilevyjä jne...
3 vastausta · 9,9k lukukertaa
bearpower
bearpower: Kiitos vinkistä! :-) hyvä idea.
2 vastausta · 2,8k lukukertaa
A
Alko: Mutta hyvänen aika, 16 vastausta! Lupaan, voit porata 100 reikää lisää siihen sääntööni ilman että se haittaa mitään. Ja silti olen itsekin vähän itsetehty tee-se-itse-tyyppi, joka käyttää multimasteria ja taltata tiikerisahan sijaan, kun puran, tyyliin... /A
17 vastausta · 2,6k lukukertaa
F
Forbo: Tarkista valmistajien verkkosivuilta asennusohjeita, siellä on muutama erilainen...yhdestä ohjeesta löysin kaavion tukijaloille ja tiivistämiselle välipohjan ympärillä jne...oli aika nokkela. (Sitten se on silti hieman hankalaa ja käytin myös silikonia saumojen ympärillä ja sisällä maksimaalisen tiiviyden aikaansaamiseksi.)
5 vastausta · 2,3k lukukertaa
Tyresö
Tyresö: [citat] Olen miettinyt sitä, mutta se vaikuttaa overkill kasvihuoneen rakentamiseen. Sitten tulee paljon muotti-/raudoitus- ja eristystöitä, jotta betoni peittyy eikä aiheuta kylmäsiltaa. Etuna betonirakentamisessa on vakaus.
8 vastausta · 31,0k lukukertaa
Totte_S
Totte_S: Joo, se oli se ratkaisu. Mutta en ymmärrä mitä tarkoitat sillä, että ei saa olla tiivis? Tarkoitatko, että ilman pitäisi voida kiertää? Siinä tapauksessa se meni puoliksi oikein, koska minulla on rako yläreunassa toisella puolella mutta ei toisella. Saapas nähdä 10 vuoden päästä... ;)
2 vastausta · 5,1k lukukertaa
Anna_H
Anna_H: Ei ole tiedostoja, jotka olisivat liian suuria PDF:ksi muuntamiseen...
5 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
J
Jan-Å: [citat] Minulla on laminaattilattia, liikkuu ehkä vähemmän vaikka ydin on lastulevyä. Mutta muuten ei mitään ongelmia minkään liikkeen kanssa, lattia on styroksilevyjen päällä vesikiertoisella lattialämmityksellä, en tiedä voiko se vaikuttaa johonkin? Kiinnitin betonilaattaan ranskalaisella ruuvilla koko rakenteen läpi yhdessä kohdassa, sitten koolaukset on kiinnitetty seinään
6 vastausta · 3,7k lukukertaa
GullanH
GullanH: Ajattelin lähinnä itse rakentamista. Olen tehnyt lisärakennuksen puusta, mutta en ole koskaan työskennellyt kevytbetonin kanssa.
6 vastausta · 3,5k lukukertaa
T
Tiger79: [citat] Kiitos
19 vastausta · 19,4k lukukertaa
T
19 vastausta · 19,4k lukukertaa
gadeberg
gadeberg: sorkkarauta leveällä jalalla. Aloita kevyesti ja lisää sitten vähitellen. Muuten voi ottaa esimerkiksi multimastern ja sahata kehyksen sisäpuolelta naulojen mukaan. Silloin saa vain yhden rivi nauloja keskelle, ja silloin murtaa levyn siitä ja saa sen kahdessa isossa osassa. Kuorimataltta on toinen hyvä työkalu.
3 vastausta · 5,8k lukukertaa
Swappe
Swappe: Olin tehnyt kuten toimittaja suosittelee. Lindab näyttää esim. ohjevideossaan, että tehdään "V" tai lovi, kuten kutsut sitä. =) En kuitenkaan tiedä, onko vaihtoehtosi 2 parempi vai huonompi.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
I
imported_hans: Kun talon "tuulensuoja" on vuotava ja tuulen painama ilma kulkee samasta kohdasta muutaman vuoden ajan, muodostuu sen vuoksi likaantumiskerros, sinä mainitsit ulkoseinän joten mahdollisuus on olemassa. Tuulen tuoma lika on myös värjännyt eristettä, voin havaita sen kuvastasi. Jos ulkona tuulee, pidä steariinikynttilää ylhäällä niin huomaat melko pian, jos on vähän "vetoa". Jos
3 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
S
swechilli: Hei! Olen parhaillaan remonttimassa kylpyhuonettani täällä Sisiliassa, ja päätin laittaa lattialämmityksen, täällä ei ole niin paljon ihmisiä, joilta kysyä vinkkejä, koska useimmat eivät pidä sitä tarpeellisena. Kysymykseni on, täytyykö minun käyttää kuituvahvistettua tasoitetta lattialämmitykseen ja kaatoon vai toimisiko hyvin seuraavien kanssa: KERAKOLL R10 MAPEI ultraplan
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
É
ÉlPon: Vain vähän tietoa, jos joku sattuu kysymään samankaltaista kysymystä tulevaisuudessa... Ecophon pyysi minua kuvaamaan molemmat puolet nähdäkseen, minkä tyyppinen levy se oli, ja sitten huomasin, että ne oli itse asiassa merkitty juuri Ecophon... Levyt ovat kivivillaa ja sitten maalattu lasikuituhuopa. Niiden pitäisi kestää lämpöä ja kosteutta, 95% 25 asteessa ja 100% tilapäisesti
3 vastausta · 13,7k lukukertaa
·
J
Jan-Å: Makuasia oikeastaan ja maku on kuin baken :) Valitsen klinkkerin ja kaakelin 11 kertaa 10:stä sinun tapauksessasi, kauniimpi ja mukavampi kaikin tavoin minun mielestäni.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
S
strevert: Luettuani näistä pienistä nauloista kysyin paikallisesta rautakaupasta täällä. Heillä ei ollut tällaisia valikoimassaan, mutta rakennusliike, jolta he vuokraavat tilat, käytti näitä toiminnassaan. He olivat niin ystävällisiä, että hankkivat minulle joukon, jonka pystyin ostamaan. Mutta olisi mielenkiintoista tietää, mistä näitä voi ostaa jatkossa.
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
DeEss
DeEss: Formplyfa varmaan kestää sen... Okei, kymmenen vuoden kuluttua laatikko näyttää todennäköisesti melko kuluneelta, mutta se on halpaa materiaalia verrattuna esimerkiksi alumiiniin.
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
E
englundm: sitten ymmärrän Meckin kommentin paremmin. Kyllä, yksi tiiliseinä kantaa palkeja kun taas toinen ei, voi epäillä. Oletan, että toisen kerroksen lattialaudat paljastavat palkkien suunnan. Aion asettaa teräsputket tukemaan seinän molemmin puolin, jotka nostavat laudan kattoon sillä aikaa kun poistan seinän eikä palkki ole paikallaan. Kysymys kuuluu, mitä olisi paras valita tolpaksi?
4 vastausta · 7,2k lukukertaa
T
tralopp: Onko olemassa seinälevyjä, joihin ei pitäisi käyttää kipsilaastia? Ajattelin kunnostaa eteisen enkä vielä tiedä, millaiset seinälevyt tapettien alla ovat. Olen kuullut paljon hyvää kipsilaastista, mutta minulla ei ole siitä lainkaan kokemusta. Toivottavasti voin saavuttaa melko karkeasti rapatun vaikutelman, arvelen että käytän harjaa viimeistelyyn..? Ajattelin aloittaa oven
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
L
Lofgren: Tällä hetkellä on maalämpöpumppu ja pesukone/kuivausrumpu kylpyhuoneessa. Tämä on tietenkin sekä tilaa vievää että meluisaa. Mietin mahdollisuutta laajennukseen kylpyhuoneen yhteydessä. Olisiko tämä tila märkätila? Tarvitseeko sinne viemäri vai voiko putkistot vetää jollain tavalla kylpyhuoneeseen? Ajattelin sen olevan kooltaan noin 5 neliömetriä. Onko kenelläkään ideoita,
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
Matti_75
Matti_75: Kiinnitä kiinnike alaosaan, poraa sitten reikä alaosaan suoraan kiinnikkeen ruuvinreikien kohdalle, sitten kiinnität kiinnikkeen yläosaan poraamasi reiän kautta.
1 vastaus · 2,6k lukukertaa
T
tommy3: Jos korvaat bandjärnet neliputkella, se kestää mitä tahansa. Mutta silloin täytyy hitsata putket kulmissa. Muista myös tarkistaa, onko savupiipulla riittävä kantavuus ruuveille. Kotona Saksassa oli tiukasti kielletty porata/ruuvata savupiippuihin, mutta Ruotsissa ei ole sellaisia estoja. Kiinnittämiseen savupiippuun käytä todella hyviä tulppia, ei mitään roskaa BilligMaxista.
3 vastausta · 1,2k lukukertaa
Mikael_L
Mikael_L: Halusin vain mainita sen. On varmasti aika monta, jotka ovat käynnistäneet ja lisänneet ylimääräisiä levyjä vanhoihin ja vasta jälkeenpäin mananneet sitä, etteivät miettineet asiaa etukäteen. :)
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
J
JOW: Okei, se oli vain niin, että korvissani sana knakar viittaa palkin rikkoutumiseen, ja knarr syntyy lattiassa johtuen palkin joustavuudesta... mutta nyt ymmärrän, mitä tarkoitat....
18 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.