Minulla on 1930-luvulta peräisin oleva 1,5-kerroksinen talo. Se on korotettu seinälinja, joten ulkoseinä nousee metrin ylätasolla ja sitten on vinokatto. Nykyään talossa on reilut kissantuulikaapit molemmilla puolilla. Aion nyt kokonaisuudessaan remontoida ullakon ja purkaa kaiken (kaikki sisäseinämateriaalit, kaikki katossa ulkokattoon/säleikköön saakka). Tavoitteena on muun muassa saada hieman enemmän lattiatilaa ja käyttää vanhat kissantuulikaapit fiksuihin ratkaisuihin, kuten upotettuihin vaatekaappeihin/lasten sänkyjen jalkopäätyihin jne. Tulen eristämään jollain muulla kuin kivivillalla/lasivillalla, käytän ekokuitua tai Vitalia tai vastaavaa eikä muovia. Nyt kysymykseeni. Katon tuuletusväli ym. ymmärrän, mutta miten toimia ulkoseinien kanssa, jossa ennen oli kissantuulikaapit. Aion eristää nämä seinät (noin 1 m korkeat), mutta pitäisikö minun laittaa eristys suoraan ulkoseinän sisäpuolelle vai pitääkö minun jättää tuuletusväli (esim. minimikissantuulikaappi, 5 cm) ennen kuin teen uuden (sisä)seinäkehikon, joka eristetään? Tuuletusväli tuntuu oikealta, ja siinä tapauksessa ajattelin yhdistää seinän tuuletusvälin katon tuuletusväliin.