Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
harry73: Niin kauan kuin nuohooja ei ole tarkastanut savupiippua ja et polta, ei ole väliä miten teet sen. Kunhan voit poistaa sen, kun nuohooja tulee. Soittaisin nuohoojalle ja kysyisin, millä materiaalilla reikä olisi parasta peittää, jotta se voi jäädä paikalleen myös silloin, kun aloitat tulenteon.
SueCia: Ei lainkaan saumamassaa väittäisin. Sinun ei pitäisi lainkaan tiivistää sokkelin ympärille, sillä se imee betonia ja kuivuminen vaikeutuu. Käytä vain konsolia, kaikki muu on tuhlausta ja voi nopeuttaa lahoprosessia. :(
Åsa Lund: Olin porannut suoraan läpi handledaren ja ruuvannut todella pitkän ruuvin seinään. Paikkaa reikä valkoisella pinnalla sen jälkeen.
Matstj: [citat] Se menee hyvin. Laitan ohuen kerroksen listaan, jolloin se on helppo poistaa. Joskus se jää kiinni, jolloin käytän höylää ja poistan jäänteet. En ole kokeillut silikonia. Ehkä se toimii yhtä hyvin.
Demmpa: Jos poistat kattorasiakannen/lamputtaget yhdestä tai useammasta paikasta, voit ehkä nähdä, mistä katto koostuu ja kuinka paksu osa/osat ovat. Voit myös mennä vintille ja tutkia, miltä se näyttää. Kukaan meistä ei voi sanoa tarkalleen, kuinka pitkä ruuvi/koukku sinun pitäisi olla ennen kuin kerrot tarkalleen, miten katto on rakennettu. Edellisessä viestissäni annoin ehdotuksen
raveper: Naulat voi varmasti helposti sahata pois monitoimikoneella tai puukkosahalla sekä vääntää irti sorkkaraudalla. Niin kauan kuin se ei ole kantava seinä, voi varmasti vain aloittaa. Parketin reiän voi varmasti selvittää, kun näkee sen.
Bernieberg: Olin asentanut paneelin siten, että yläpuolella olevalle lattialle jää tilaa muutama millimetri. Silloin sinun ei tarvitse olla niin tarkka liikkumavaran suhteen lattiaa asentaessa, vaan voit käyttää paneelin alla olevaa tilaa marginaalina. Edellyttäen, että kyseessä on puulattia, joka aiotaan asentaa ja että olet ajatellut asentaa jonkin lattialistat.
Pagno: [citat] Kuulostaa siltä, että dalmaalaiset ajattelevat samaa, juoma tarkoitan!;)
Oldboy: En näe syytä siihen, miksi sinun pitäisi tarvita harvaa/ilmarakoa joko kylpyhuoneessa tai muualla. Ainoa tarkoitus sille on, että sähköasentajilla on paikka, jossa vetää sähköjä helposti, niin kuin tiedän.
Ulf1: Ok - minun täytyy pohtia lisää, mikä ratkaisu voisi olla paras, se kallistuu 28x70 regel(+koppling) ja yksinkertainen kipsilevy. Thermomurenissa on 15cm betoniydin, joten siitä tulee varmasti hiljainen. Riittääkö 1 kipsilevy paloluokkaan EI30?
Oldboy: 15 cm käänne onhan groteski, ja todella ruma. Aivan tarpeeton. Käänne riippuu siitä, kuinka paljon piiskaavaa sadetta & roiskuavaa kattotippoa ylhäältä esiintyy. Tämä puolestaan riippuu julkisivun korkeudesta, katon ulkonemasta & ilmansuunnasta, sekä mahdollisesti siitä, kuinka yleensä tuulinen paikka on.
MaxPax: C-laasti on mitä käyttäisin sen perusteella mitä vähän tiedän tästä kohteesta. Varmista, että kostutat etukäteen ja kastelet jälkikäteen oikein kunnolla, muuten kuivat tiiliseinät imevät laastiin tuodun veden nollassa ajassa ja silloin se halkeilee varmasti. Kipsilaasti ei ole yhtä altis halkeilemaan ja voi myös olla helpompi käsitellä henkilölle, joka ei ole tottunut lastaan,
fahlis: INP 26:lla on pintainertiamomentti 5740 cm^4, taivutusvastus 442 cm^3, poikkileikkauspinta-ala 53,4 cm^2 ja paino 41,9 kg/m
flaektrem: Puhuin Forestian kanssa, joka myy 18 mm lattialastulevyä, ja heidän mukaansa ei ollut ongelmaa, jos cc etäisyyden voisi saada 300:aan ja kun samalla purkaa lattiarakenteita, laittaa muutamia kortlingar. Joten sen aion tehdä!
jofa08: Hei, Minulla on käynnissä autokatosprojekti ja olen laskenut vähän, mutta tarvitsen varmistusta, että olen ajatellut oikein. Ajattelen autokatosta (3 autoa +) vapaasti kannattavalla rakenteella, niin ettei edessä ole mitään palkkia ajettavaksi. Asennan itsekantavan tp 128 katoksi ja HEB 220 kantavaksi palkiksi. Sitten rakennan jonkin sivu+takaseinän, joka myös tukee rakennetta, mutta ne
Vargklo: Olen juuri irrottanut vanhan kiven, joka muodosti päällimmäisen kerroksen 30-luvun etukuistillamme. Kuten näkyy, alusta on erittäin epätasainen, ja minun täytyy tehdä uusi valukerros ennen kuin voin laittaa uudet graniittilaatat tasaiselle alustalle. Etukuistin mitat ovat 5 x 2 metriä. Suunnittelen nyt rakentavani valumuotin etukuistin ympärille tehdäkseni ohuen valukerroksen
quadra: Hei Nyt kun vaihdoin katon, ostin jalkapeltiä ja vesipeltiä byggmaxista. Suoraan sanottuna se oli roskaa, 0,4 mm ja maali irtosi, jos raapaisi kynsillä. Menin ja palautin kaiken, sitten ajoin hornbachiin, missä heillä on lindab ... aivan eri laatu 0,6 mm pelti ja maali pysyi paikallaan. 10% kalliimpi, mutta kestää varmasti moninkertaisesti pidempään. Katsoin fit rakennusmaxin alalistoja,
Sondell: Olemme käyttäneet Parocin punavalkoista taloomme, se pysyy kuin kallio, joten jokin täytyy olla vialla teidän kanssanne.
Patrik Simon: Hei, Aion poistaa osan kantavasta seinästä kerrostalon pohjakerroksessa ja tarvitsen nyt profiilin tukemaan kattoa. Koko seinä on noin 7600 mm leveä, 3200 mm korkea, 500 mm syvä ja osa, joka poistetaan, on 3000 mm yhdeltä puolelta. Olen palkannut rakennesuunnittelijan auttamaan minua piirustuksen ja rakenteen kanssa. Kysymykseni on: Onko olemassa valmiita profiileja, joita voi ostaa jostain
Håkan Fröling: Olen rakentanut huoneen olemassa olevaan asuntoon ja aion nyt asentaa jalkalistan, joka on samanlainen kuin muualla asunnossa. Ongelma on, että mitat ovat 15×56 eikä standardin 12×56 mukaiset. Saatavilla on 15×56 käsittelemätön jalkalista, mutta silloin minun pitäisi käsitellä se itse ja epäilen, että en onnistu saamaan samaa väriä kuin muu huone. Vinkkejä toimittajista, jotka
peter_sweden: Hei Minulla on muuri, johon on alkanut tulla halkeamia. Onko tämä jotain, mitä pitäisi korjata, jotta ne eivät pahene? Miten teen sen siinä tapauksessa? Ystävällisin terveisin, Peter [bild] [bild] [bild] [bild]
JockeBohlin: Joku tietääkö mistä voi ostaa spikplåtar? En tarkoita hålplåtar, jotka pitää itse ruuvata/naulata, vaan sellaisia, joissa on alas taivutetut stansatut naulat. Sellaisia, joita käytetään esim. kattotuolien ja hanbjälkar liittämiseen. Olen etsinyt kaikkialta tuloksetta. Kiitollinen vinkeistä.
anders07: Ah, plåtband, tietenkin, niin yksinkertaista... Kiitos!
neoeip: Ei kenelläkään ole vinkkejä ratkaisuihin?
abel48: Ok ja juuri niin ajattelin. Minulla on nimittäin paljon trallskruv lojumassa. Sitten käytän niitä. Terveisin Anders
JohanLun: ...lisää kysymys... onko niin, että silikaattimaalin diffuusiokykyisyyden vuoksi kaikki vanha maali täytyy poistaa, vai irtoaako se muusta maalista? Koska jos se vain pysyy kiinni, niin tuntuisi, että oikea tapa on maalata kaikki silikaatilla ja työskennellä ja poistaa niin paljon kuin jaksan, mutta ei kaikkea 100 % vanhaa maalia, koska se on varmaankin helvetinmoinen työ...
SBH: alas porattiin harjateräkset, raudoitusverkko ja hyvä betoni. ja sitten toivotaan, että halkeama ei koskaan tule. mutta normaalisti ei haluta kahta levyä niin.
Lelle10: Haluaisin kysyä sinulta uudelleen, haluatko myydä tai vuokrata valumuotit minulle? Lelle
Exostor: [citat] Kyllä, jos ne ovat niin lähellä seinää, ettei ole vääntömomenttia josta puhua, niin pitäisi riittää muutama puuruuvi.
flaektrem: Vaikeaa löytää tietoa tästä. Asiakaspalvelukaan ei osannut vastata kysymyksiini. Tekstin mukaan kyseessä on "liima" kipsin kiinnittämiseen esimerkiksi seiniin. Kysymys kuuluu, voiko tällä korjata suuria reikiä kipsissä samalla tavalla kuin muilla kipsilaasteilla? Onko joku kokeillut?