Istun ja lasken melko suuren talorakentamisen kustannuksia ja olen tullut matalaenergiatalojen ja passiivitalojen pariin.
Koska haluan rappausjulkisivun, tämä olisi loistava valinta,
On olemassa joitain rakennusjärjestelmiä, jotka ovat melko samanlaisia pohjimmiltaan: Jotkut ovat solumuovia ja jotkut EPS:ää jne. norjalainen yritys Bewi:llä on U-arvo 0,10 valmiina seinänä!! tämä on todella hyvä, mutta en ole saanut hintaa siitä vielä, joten se on varmaan todella kallis...

http://www.dorocell.se, klikkaa ´thermomur´

www.bewi.no

http://www.isorast.se/

Onko jollain mielipiteitä tai kokemuksia tästä rakennusmateriaalista,
vastaanotetaan kiitollisena:)

Olen juuri tullut Nordbyggistä ja katselin näitä, joita mainitset, ja se vaikuttaa melkein liian hyvältä ollakseen totta. Cellplast direktillä on järjestelmä, jota he kutsuvat legolitiksi ja joka vaikuttaa kätevimmältä. He näyttivät myös kokonaisen katon, joka oli valmistettu solumuovista ja jossa oli suoraan tähän kiinnitetty peltikatto, näytti todella hyvältä...

Mutta vastauksena kysymykseesi, minulla ei ole kokemusta tästä.

käytä hakutoimintoa niin löydätte paljon

saterborn, ok kiitos tiedosta, näitkö neliöhintoja niille, jotka olivat edustettuina messuilla?
Sain juuri tietää isorastin hinnat, 1000 kr/neliö + rappaus, se tekee noin 2000 kr neliömetri.....ooops!
Toivottavasti muut järjestelmät ovat hieman saavutettavampia meille kuolevaisille.

Joo sain hieman tietoa.
Cellplast directilla on verkkosivusto, jossa on hinnasto, ja se maksaa 1000 Sek/m2.
Bewiltä sain hinnaston ja heidän maksaa noin 700 Sek/m2 (järjestelmä, jonka U-arvo on 0,19 luulisin).
Sanot, että Isorast maksaa 1000 Sek/m2, joten epäilen, että tarkoitat ilman betonia?

Sitten sinulla on myös www.besta.se, näyttää melko mielenkiintoiselta myös.... ei vaadi valuja.

Saterborn sanoi:
Ja vähän tietoa onnistuin saamaan.
Cellplast direktillä on kotisivu hinnastolla ja se maksaa 1000 Sek/m2.
Bewiltä sain hinnaston ja heidän hintansa on noin 700 Sek/m2 (Kuitenkin järjestelmä U-arvolla 0,19 uskoakseni).
Kun sanot, että Isorast maksaa 1000 Sek/m2, epäilen että tarkoitat ilman betonia?
juuri niin, se on ilman betonia, mutta minulla on hyvä ystävä joka omistaa betonitehdas lähistöllä.. mikä tuuri:D

ja isorast peri seuraavaa:
Passiivitalon seinä U-arvo 0,10 - 1065kr/m2
Matalanenergiatalon seinä U-arvo 0,12 - 915kr/m2
Matalanenergiatalon seinä U-arvo 0,17 - 780kr/m2
Standardiseinä U-arvo 0,29 - 529kr/m2

Mutta piru vie, kalliiksi tulee kuitenkin tuollaiset seinät näyttää siltä.
Mietin, onko se sen arvoista....

Saterborn sanoi:
Sen har du även www.besta.se, ser rätt intressant ut oxå.... kräver ingen gjutning.
Tämä näyttää kivalta, mutta hitto vie, mitä eristystä 246 mm EPS + mineraalilevyllä 95 mm
tulee kuitenkin vain 0,11 u-arvo heidän tietojensa mukaan. Näyttää kunnolliselta ainakin.
Heillä oli myös hyvä verkkosivu, hyviä kuvia talosta, jonka he ovat rakentaneet Gävlessä.

No, olen lähettänyt heille sähköpostia, katsotaan mitä sanovat...:)

karkea pikainen laskenta ...tarvitsen 200 m² ulkoseinään!

Jännittävää... ilmoita mielellään vastaus, sillä olen valtavan utelias! Onnea matkaan

Puhuin tänään bestahusin kanssa, mutta ilmeisesti kaikki ovat olleet nordbyggmessuilla, mutta saisin vastauksen ensi viikon aikana.
Tämä vaihtoehto vaikuttaa järkevimmältä tällä hetkellä mielestäni. Jos ne ovat samassa hintaluokassa kuin muut järjestelmät, luulen että rakennan fan bestahukat itse, mutta jos teen ne isommaksi. Katsotaan....

Jos on aikaa, uskon, että voi rakentaa todella halvalla! Jos laskee karkeasti, pitäisi voida rakentaa noin 300 sek/m2 (jos ei ota huomioon omaa aikaa)

Kuten sanottu, ilmoita mielellään, kun olet puhunut heille.

kyllä ajanpuute on ongelma kahden lapsen ja kahden yrityksen kanssa...
Mietin mitä he käyttävät liimatakseen vanerin EPS:ään? Täytyy selvittää se...
Kyllä, palaan asiaan kun olen saanut hinnat

Polyuretaaniliima.

Löydät sen kohdasta "om oss" > "frågor och svar" om besta (valikossa oikealla)

Mietin, mikä on niiden kantavuus solumuovipalikoissa? Tuskin s80

Ehkä niitä ei voi rakentaa suuremmiksi (korkeammiksi) kuten ajattelit, sillä on varmasti hyvä syy, miksi ne ovat vain 30-40 cm korkeita. Pidemmiksi niitä voisi kuitenkin tehdä.

Sitä myös miettii, kuinka kauan liima kestää. Ei ole kiva nähdä ulkorungon alkavan hajota 20 vuoden päästä... :)

Laskin hieman:

Konstruktionsplyfa 130 kr m2 (molemmat puolet) Byggmax

20 cm solumuovi s200 210 kr/m2 Cellplastdirekt

Antaa noin 340 kr m2 + liimakustannukset ja hirveä palapeli pelkästään ulkoverhoukselle. Aika, joka menee vanerin sahaamiseen, palojen asetteluun ja levittämiseen... Sinä aikana olet puolessa välissä runkotaloa :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.