2 070 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Siirrä kylpyhuone ryömintätilan ja valetun laatan liitoskohtaan
Olen aikeissa remontoida kylpyhuoneen ja ajattelin siirtää kylpyhuoneen niin, että se sijoittuu kahdelle eri perustukselle, ryömintätila ja valettu laatta. Miten ratkaisen sen, että vedeneristys, tasoitemassa ja laatat eivät halkeile? Voiko tasoitteen alle laittaa jonkin levyn?
Arvioin, että valettu laatta on 5-10 cm matalammalla kuin ryömintätila. Joten se täytyy korottaa. Tässä ajattelin käyttää solumuovia tasoitemassan alla. Ryömintätilan toivoisin korottavan mahdollisimman vähän, sillä minulla on jo nyt matala kattokorkeus (214 cm).
Tee kuten SBH kirjoitti, mutta ensin laske ryömintätila märkätiloissa niin, että se on samalla tasolla kuin laatta tai alempana. Ei kannata ottaa riskejä, kyse on paljon sekä rahasta että eri perustusten liikkeistä!
Yksityiskohtaisesti, mitä tarkoittaa valutettu nasta kakku? Vahvistettu? Tai kiinnitetty "jollakin" olemassa olevaan perustukseen? Mikä on pienin mahdollinen korkeus tälle rakenteelle?
Voin lisätä, että molemmat perustukset ovat vuodelta -91, joten jos ne eivät ole vielä asettuneet,
Voin lisätä, että molemmat perustukset ovat vuodelta -91, joten jos ne eivät ole vielä asettuneet,
Moderator
· Stockholm
· 57 860 viestiä
Luulen, että sinun on oletettava, että saat pieniä liikkeitä perustusten välillä. Se vaikuttaa sekä lattiaan että seiniin.Henrik Eriksson sanoi:
En tiedä mikä dubbad kaka on. Mutta olen kuullut, että jos valaa noin 25mm valumassaa vahvistettuna (silloin kunnolla vahvistusverkolla, jossa on tyypillisesti 5mm langat). Silloin sellaisen kakun pitäisi olla itseään kantava, sen voi jopa laittaa joustavan lauta lattian päälle. Jos saat kunnollisia liikkeitä, se tulee halkeamaan riippumatta siitä, miten teet. Jos esimerkiksi tuulettuva perusta laskee 5mm. Niin mikään ei tietenkään auta. Paitsi mahdollisesti todella itseään kantava betonilaatta. Mutta silloin puhumme 10 - 20 cm paksuudesta, epärealistisesta.
Klikkaa tästä vastataksesi