Olen rakentamassa terassia. Aion rakentaa rakenteen (runko ja kantavat palkit 145x45) laattojen päälle. Tulee yksi runko ja sitten kantavat palkit CC60 välein. Kaikki 145x45 tilanpuutteen vuoksi. Sitten ritilä 120x28.

Ajattelin säätää rungon korkeutta "jaloilla", jotka ruuvataan kantaviin palkkeihin kiinni. Jalat seisovat sitten laattojen päällä (kattohuopa välissä).

Säätötarve on maksimissaan muutaman senttimetrin, ja mietin, onko olemassa riskiä, että jalat kutistuvat ja siten kaikki muuttuu epävakaaksi? Olen kuullut, että puu kutistuu eniten leveydessä.

Kiitos neuvoista!
 
Kyllä, niin se on. Se kutistuu eniten syiden suunnassa, ja lisäksi puun pitäisi kutistua suunnilleen yhtä paljon kaikilla "jaloilla" ;).

Maan liikkeet ovat todennäköisesti suurempia kuin puun.
 
  • Tykkään
petrho
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.