Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
tommib: Se määrä ja käsittely, jonka kuvasit, ei merkitsisi mitään, vaikka kyseessä olisi pahin mahdollinen asbesti. Mutta se ei ollut sitä. Se oli todennäköisesti kittiä tai kipsiä. Joten se on rauhallista. Sinulla on paljon suurempi riski kuolla johonkin muuhun, esim. stressin aiheuttamaan sydäninfarktiin.
Liteavvarje: Jalkalistat ovat pyöristettyjä ja saattavat näyttää hieman hassuilta katossa, kun taas lauta muodostaa selvemmän kehyksen. Jos haluat, voit konehioa ja sävyttää sen vaalealla pigmentillä. Koska se on puuta, se tummenee vuosien kuluessa ja voi kontrastoitua huntonitin kanssa liikaa. Tämä vältetään noin 50 %:n pigmentillä.
Daniel 109: Se voi ehkä onnistua tekemällä niin. Mutta koska se on kokeilematon menetelmä, sitä pidetään riskirakenteena. Ei ole helppoa, jos tilan käyttöä muutetaan. Perinteisempi kylmähuone on luultavasti parempi. Mitä aiotte käyttää lämmitykseen?
Leif i Skåne: Kyllä, mutta anna sen kestää vähintään vuosi, jotta terrace on käynyt läpi kaikki vuodenajat, pakkanen -20°, märkälumi, syyssade, kesäaurinko jne. Jos jotkin laudat tuntuvat toivottomilta, kokeile kääntää ne ympäri. Minullakin on 34x145 terrace ja syksyllä, kun on satanut viikkoja, ne ovat melkein täysin kiinni, mutta kesällä on 5-7 mm väli terraces välillä.
Fred_HL: Täydellistä, se oli kuten ajattelinkin. Alkuperäinen talo on vuodelta 1820, mutta laajennus on tehty -92. En usko, että mikään on vajoamassa, tuntuu pikemminkin siltä, että ne ovat löysällä. Vaihdan johonkin kunnolliseen lankkuun (minulla on 70*240 lojumassa kuitenkin) vaimon yörauhan vuoksi. Kiitos!
Fulkemisten: www.calexicowood.se tarjoaa kaikkea. Löydän tammen viilutettua vaneria valikoimasta. Onko se sopiva?
Fred vom Jupiter: Träullit ei pitäisi homehtua, sillä usein käytetään kosteudelle alttiissa paikoissa. Älä jää kiinni siihen, että nimi sisältää sanan trä.
tabasco: Kiitos vastauksista! Se jatkuu luultavasti jollakin tavalla.
Krypstocken: Hei Nyt katto on vihdoin valmis. Peltiseppä ratkaisi sen tyylikkäästi ja siististi (miinus "bakfallet" rännissä:-) [bild] [bild] [bild] ) K
fsn: Joo, vanha ketju nyt. Mietin onko TS päässyt eteenpäin? Tig-hitsaaminen (tai popniittaaminen) siisti laatikko alumiinisesta riisinkuviolevystä. Ja sitten siisti puulista mahongista, jossa on liikaa lakkakerroksia.
Robert-san01: Välipohjaan suosittelen kevyitä palkkeja. Muista myös suunnitella LVI ja ilmanvaihto, kun piirrät välipohjaa. Älä myöskään unohda sisällyttää portaita! Se oli juuri ja juuri, että sain hyvän portaikon tehtyä, kun olin valmis.
Dheri: Se menee varmasti hyvin, osb-levy kestää ilman ongelmia viikon ilman muovia. Meillä oli osb-levy ikkunoissa yli puolet viime kesästä ja se toimi hyvin. Jättäisin kyllä tiivistyslistan pois, mutta tietysti vetää vähemmän, jos tiivistelista on asennettu. Jos tulee kylmä, paina styrox karmiin ensimmäisessä ketjussa mainitun thomas33:n vinkin mukaan. Toista ketjua en ollutkaan nähnyt
justusandersson: 290 lättklinker ovat Lecakulor, jotka on vakautettu hieman sementillä. Eristysmielessä se vastaa noin 10 cm styroksia. Lecakulor ei ole yksiselitteisesti määritelty tuote, joten se voi olla enemmän tai vähemmän. Lecakulorien päällä on 10 cm betonilaatta, joka on verkkoarmerad. K250 on betonin lujuusluokka, joka on ilmaistu kp/cm2, mikä vastaa 25 MPa. On ehdottomasti mahdollista
KermitW: Suuret kiitokset! Aiomme ajaa sen suoraan lattialle kuten kirjoitit, onhan tärkeää, että se näyttää jotenkin ammattimaiselta myös :)
Liteavvarje: Tapetti tulee luultavasti irtoamaan seinästä, kun se kastuu rappauksesta, katso jos voit kastella tapetin sijaan, saa aikaiseksi massan, tapettiliisteri seinälle, sitten kelmu päälle, seuraavana päivänä tapetti on luultavasti irti, kokeile ensin pienellä palalla.
JohanLun: [citat] Ilman omia kokemuksia olen kuullut monilta, jotka ovat yrittäneet tiivistää kattoa mutta eivät ole onnistuneet. Se on varmaankin (ellet halua säilyttää kaunista yläpuolista lattiaa) helpompaa kaivaa pois, laittaa paperi ja eristää pellavalevyillä. Hiilikuitu keitossa ei taida olla kovin miellyttävää... Puu ja rappaus päälle voisi toimia, ehkä laittaisit paperinauhan
K-S-L: [citat] Valitettavasti minulla ei ole kuvaa ulkoseinistä, mutta se on tiiliseinä ilmarakoon, rappattu ulko- ja sisäpuolelta. Olen juuri asentanut uuden lattian ja rossipohjan (eristetty). Ei ole tuloilmaventtiiliä (pitäisikö ehkä olla?).
Liteavvarje: Korkea lämpötila voi olla ehkä ongelma teille, koska asutte sillä leveysasteella, tiedätte sen, minulla on itse talo siellä. Ehkä kannettava kylmälaite voi ratkaista sen, niitä on saatavana kohtuulliseen hintaan, mutta ongelmana on, että ne myös alentavat ilmankosteutta, se muodostaa kondenssia, kun ilma jäähtyy, ja vie kosteuden ilmasta. Ehkä tarvitsette laitteen, joka on
Liteavvarje: Aloita poistamalla yksi kerrallaan . niin huomaat, ovatko ne jännityksessä , jos se horisontaalinen on ok niin sen pitäisi pysyä paikallaan ja kantaa
Jörgen Ö: Ymmärrän c:n käytön ajatuksen kellarissa, mutta silloin pinta ei ehkä jää niin tasaiseksi. Ellet sitten kokeile käyttää hiontaterää, jota normaalisti käytetään betoniin. Mutta silloin massan tulisi olla hyvin märkää....
cammen: Kiitos vastauksesta, reklamerat, se tehdään uudelleen.
Lastbilen: Hei ja kiitos vastauksesta slacker! Jäin vähän jälkeen viikonloppuna, kun kohtasin ongelmia katon kanssa. Yhdessä kohdassa halpa porakoneeni jaksoi juuri ja juuri mennä läpi. Mutta pidemmälle katossa se pysähtyi. Ostin itselleni 5X35mm ja 6X40mm dyylejä juuri kuten suosittelit. Ne eivät kuitenkaan olleet metalliset vaan tavalliset muovidyyplit. Olen hieman huolissani, että poratessani
Sytes: Kiitos tiedosta, aion tarkistaa mittoja hieman paremmin, mutta aion ehdottomasti harkita, jos 90x180, kuten sanot, riittää kylpyhuoneeseen!