Voisiko joku auttaa minua tulkitsemaan näitä piirustuksia ja kuvauksia ja kertoa, onko tämä seinä kantava?
Olemme kiinnostuneita poistamaan sen sekä kylpyhuoneessa yläkerrassa että keittiössä sisääntulokerroksessa.
Olen piirtänyt sen punaisella pohjapiirroksiin.
Talo on 4 kerroksinen. Kellarikerros, sisääntulokerros, 1 kerros, kylmä ullakko. Mitat noin 10,1 x 8,8m
Palkeen mitat näyttävät olevan kunnossa, taipuma olisi rajalla, (Tein laskelman monilla oletuksilla)
On varmasti joku muukin, jolla on jotain sanottavaa siitä.
Kun teen pienen nopean tarkistuksen, päädyn siihen, että 90x315 toimii hyvin keittiössä. Tämä koko täyttää myös taipumavaatimuksen hyvin marginaalilla. Kylpyhuoneen liimapuupalkin yläkerrassa ei tarvitse olla suurempi kuin 90x180. Jänneväli on huomattavasti pienempi. Olen myös huomioinut, että kattotuolin viistotuki kuormittaa ullakon palkistoa. Olen olettanut, että lattia- palkkien jänneväli on 8,6 m. Huomaa, että nämä ovat karkearvioita ilman tarkkoja mittoja.