Hei!

Voisiko joku auttaa minua tulkitsemaan näitä piirustuksia ja kuvauksia ja kertoa, onko tämä seinä kantava?

Olemme kiinnostuneita poistamaan sen sekä kylpyhuoneessa yläkerrassa että keittiössä sisääntulokerroksessa.
Olen piirtänyt sen punaisella pohjapiirroksiin.

Talo on 4 kerroksinen. Kellarikerros, sisääntulokerros, 1 kerros, kylmä ullakko. Mitat noin 10,1 x 8,8m

Rakennuksen leikkauspiirros, jossa punaisella merkitty mahdollista kantavan seinän paikka. Näkyvissä neljä kerrosta, mukaan lukien ullakko ja kellari. Talon pohjapiirros, jossa punaisella merkitty seiniä keittiön ja olohuoneen välillä sekä makuuhuoneen seinän vieressä.

Se on suurella todennäköisyydellä kantava.

• Tykkään
tommib ja 1 muu
  • Laddar…
Ajattelin samaa, mutta se siis kannattelee välipohjien kohdalla...
Ei näytä vaikuttavan kovin paljon kattoon ja kattoristikoihin.

Jos haluaa poistaa osan seinästä, pitäisikö olla mahdollista lisätä liimapuupalkki pitämään kuormaa melko helposti...
Onko siihen mitään mielipidettä?

K
Sen voit tehdä. Kuinka pitkä osa seinästä sinun täytyy poistaa?

Eivät ole kovin suuria etäisyyksiä...

Kylpyhuoneen kohdalla se on noin 2100mm, ja keittiön kohdalla noin 3000mm.

Ajattelin:
Liimapuupilarit 90x90 sekä liimapuupalkki 90x270 kylpyhuoneeseen...
Liimapuupilarit 90x90 sekä liimapuupalkki 90x315 keittiöön...

Välipohjat koostuvat 3"x 8" & 3" x 9" cc 55 tiiviistä täytteestä umpialustalla.

Kantavat väliseinät koostuvat 2" x 2" rimoista 3/4" paneeleilla sekä laudoilla.

Viimeksi muokattu:
Palkeen mitat näyttävät olevan kunnossa, taipuma olisi rajalla, (Tein laskelman monilla oletuksilla)
On varmasti joku muukin, jolla on jotain sanottavaa siitä.

• Tykkään
Sytes
  • Laddar…
Kun teen pienen nopean tarkistuksen, päädyn siihen, että 90x315 toimii hyvin keittiössä. Tämä koko täyttää myös taipumavaatimuksen hyvin marginaalilla. Kylpyhuoneen liimapuupalkin yläkerrassa ei tarvitse olla suurempi kuin 90x180. Jänneväli on huomattavasti pienempi. Olen myös huomioinut, että kattotuolin viistotuki kuormittaa ullakon palkistoa. Olen olettanut, että lattia- palkkien jänneväli on 8,6 m. Huomaa, että nämä ovat karkearvioita ilman tarkkoja mittoja.

• Tykkään
bossespecial
  • Laddar…
Kiitos tiedosta, aion tarkistaa mittoja hieman paremmin, mutta aion ehdottomasti harkita, jos 90x180, kuten sanot, riittää kylpyhuoneeseen!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.