Olen kunnostamassa lattiaa asunnossa. Olen poistanut laminaattilattian ja sen alla olleen muovimaton. Nyt jäljellä on vain aluslattia, jonka aion korjata. Itse purkamisen aikana en ajatellut paljoa asbestin mahdollista esiintymistä, koska yhdistyksen kunnossapitosuunnitelmassa sanottiin, että se on todennäköisesti puhdistettu 80-luvulla. Silloin tehtiin suuria remontteja, mm. julkisivun rappaus, katon uusiminen, uudet parvekkeet, uudet ikkunat ja parvekkeen ovet, putki- ja sähkölinjojen vaihto, uusi ilmanvaihtojärjestelmä. Kunnossapitosuunnitelmassa lukee myös, että jos sitä on vielä jäljellä, se on putkikäyristä, saumamassoista jne.
Tulin ajatelleeksi eristystä, jonka huomasin patterien putkissa, ja että vähän betonia on irronnut yhestä lämmitysputkesta ja pohdin voiko tämä sisältää asbestia. Mitä mieltä olette? Liitän kuvan.